    From: "Mateusz Buc" <l...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Interpretacja kodeksu drogowego
    Date: Fri, 27 May 2005 14:09:19 +0200

    Witam. Chciałbym się zwrócić do wszystkich "bardziej obeznanych w temacie"
    grupowiczów niż ja, o właściwą interpretację Art. 16 Ust. 2 Kodeksu
    Drogowego: "Kierujący pojazdem korzystając z drogi dwujezdniowej jest
    zobowiązany jechać po prawej stronie jezdni; do jezdni tych nie wlicza się
    jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze" oraz
    Art. 16 Ust. 4 Kodeksu Drogowego: "Kierujący pojazdem pojazdu jest
    zobowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.". Jest mi to
    przydatne, gdyż mój ojciec parę miesięcy temu miał stłuczkę, o następującym
    przebiegu: jechał drogą jednopasmową i zamierzał wykonąc manewr skrętu w
    prawo w kierunku pewnej nieruchomości. Poruszając się z prędkością 40 km/h
    włączył kierunkowskaz i jechał środkiem jezdni, przy czym zmniejszył
    prędkość do wykonania manewru i w połowie zakrętu został uderzony przez
    kobietę wyprzedzającą go z prawej strony, część pojazdu tej kobiety podczas
    wyprzedzania znajdowała się na chodniku. Policja, po przyjechaniu na miejscu
    zdarzenia zaproponowała uznanie obustronnej winy, jednak mój ojciec nie
    zgodził się na to i rozstrzyga tą sprawę sądowo. Ojciec na podstawie tych
    artykułów kodeksie karnym będzie próbował napisać teraz odwołanie. Czy można
    je zinterpretować jakoś tak, żeby to odwołanie było wiarygodne? Dziękuję za
    każdą udzieloną mi pomoc!

    --
    Pozdrawiam, Mateusz Buc $ b...@b...miki.eu.org $ l...@w...pl $
    +48505956851 $ EKG: 2937287 $