  • 11. Data: 2003-07-13 20:02:20
    Temat: Re: Instalować czy nie?
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bes4vl$jie$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > co licencji OEM - temat poruszany wielokrotnie,
    > a sam Microsoft w biuletynie OEM z marca (zdaje się)
    > tego roku, jako przykład podał myszkę, klawiaturę.
    > Więcej informacji znajdziesz tu:
    > http://www.microsoft.com/poland/oem/

    żródło:
    http://support.microsoft.com/directory/worldwide/pl/
    oem.htm

    Czy to prawda, ze zmieniły się zasady sprzedaży aplikacji w wersji OEM?
    Tak. Od 2 kwietnia obowiązują nowe zasady sprzedaży produktów w wersji OEM.
    Aplikacje w wersji OEM mogą być sprzedawane jedynie z całkowicie zmontowanym
    systemem komputerowym. Całkowicie zmontowany system komputerowy powinien
    składać się przynajmniej z procesora, płyty głównej, twardego dysku,
    zasilacza i obudowy.

    ----

  • 12. Data: 2003-07-13 20:06:36
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Już nie.

    dlaczego?

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 13. Data: 2003-07-13 20:12:48
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > systemem komputerowym. Całkowicie zmontowany system komputerowy powinien
    > składać się przynajmniej z procesora, płyty głównej, twardego dysku,

    oczywiście, aplikacje (office, word, itp)
    nie systemy (windows)

    :)

    zerknij na:
    Punkt 4.1 - Dystrybucja oprogramowania.
    Warunki dystrybucji, licencjonowania i preinstalacji oprogramowania OEM
    firmy Microsoft nie zmieniły się w sposób zasadniczy. Jednak dokonano
    pewnych zmian językowych, aby dokument był bardziej zrozumiały. Poniżej
    wymieniono punkty umowy, które uległy zmianie.

    a.. Tytuł. Nazwa dokumentu została zmieniona z "Umowa" na "Licencja".
    b.. Punkt 1 - Autoryzowane rozpowszechnianie oraz akceptacja.
    Oprogramowanie i sprzęt OEM jest przeznaczone dla jednostek i podmiotów,
    które akceptują obowiązki producenta systemów wynikające z Licencji.
    Otwarcie zestawu producenta systemów lub nabycie pojedynczych egzemplarzy
    systemów operacyjnych lub sprzętu w wersji OEM jest równoznaczne z
    akceptacją warunków licencji.
    c.. Punkt 2 - Strony. Microsoft Licensing Inc. (MSLI) jest stroną
    udzielającą licencji w przypadku producentów systemów z wszystkich krajów
    poza krajami Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu - w ich przypadku stronę
    udzielającą licencji stanowi Microsoft Ireland Operations (MIOL). Pełna
    lista krajów podlegających MIOL znajduje się pod adresem:
    http://www.microsoft.com/oem/sblicense.
    d.. Punkt 4.1 - Dystrybucja oprogramowania. Pod pojęciem "sprzętu
    niebędącego urządzeniem peryferyjnym" rozumie się sprzęt, który jest
    "integralną częścią komputera, na którym zostanie zainstalowana jednostka
    oprogramowania". Microsoft nie publikuje listy dokładnie definiującej ten
    sprzęt; definicja obejmuje części komputera niezbędne do uruchomienia
    systemu komputerowego takie jak pamięć, dyski wewnętrzne, myszy, klawiatury,
    zasilacze i urządzenia wewnętrzne. Przykładem urządzeń, których NIE uważa
    się za konieczne, mogą być skanery, drukarki, kamery, zewnętrzne modemy lub
    urządzenia sieciowe.
    e.. Punkt 6 - Wymagania specjalne dotyczące dystrybucji innej niż z
    całkowicie zmontowanym systemem komputerowym. Dodana została definicja
    "sprzętu niebędącego urządzeniem peryferyjnym" i wyjaśniony został proces
    dystrybucji pojedynczych egzemplarzy systemów operacyjnych oraz sprzętu w
    wersji OEM. Ponieważ osoba lub podmiot, nabywający jednostkę oprogramowania
    lub sprzętu, dystrybuowaną zgodnie z Licencją, musi zaakceptować warunki
    Licencji, jej elektroniczna wersja została umieszczona pod adresem
    http://www.microsoft.com/oem/sblicense, który jest dostępny publicznie i nie
    wymaga specjalnej rejestracji.

  • 14. Data: 2003-07-14 11:09:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Dosia" <dosia[wytnij_sobie]@poczta.onet.pl> niebacznie popelnil

    > licencja oem nie pozwala na dołączanie oprogramowania do urządzeń
    > peryferyjnych
    Coś chrzanisz, moja licencja - przegrzebałem i znalazłem,
    POZWALA (MS Win 95 OSR2)

    --
    pozdro
    poreba