  • 1. Data: 2003-07-13 12:20:32
    Temat: dziedziczenie mieszkania...
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sytuacja nastepujaca. W mieszkaniu wlasnosciowym mieszka Babcia
    (wlascicielka), jej ziec i jej wnuczka. Corka Babci zmarla. Ziec jest
    ojczymem dla wnuczki. Kto w przypadku smierci babci dziedziczy mieszkanie?
    Czy dla prawa jest jakas roznica, ze ziec jest tylko zieciem a nie synem? W
    jaki sposob najprosciej zagwarantowac przekazanie mieszkania wylacznie
    wnuczce?

    pozdrawiam i dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2003-07-13 12:26:21
    Temat: Re: dziedziczenie mieszkania...
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek W." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy dla prawa jest jakas roznica, ze ziec jest tylko zieciem a nie synem?
    > jaki sposob najprosciej zagwarantowac przekazanie mieszkania wylacznie

    Skoro babcia jest właścicielką mieszkania powinna napisać testament i
    wskazać wnuczkę jako jedyną spadkobierczynię. No chyba że babcia ma inne
    dzieci to musi o nich pamiętać bo jeśli nie uwzględni ich w testamencie mogą
    zażądać zachwoku czyli połowy tego co im się ustawowo należy (nie biorąc pod
    uwagę sytuacji szczególnych)
    Ale o ile mi wiadomo zięć nie dziedziczy po teściowej, więc i tak wszystko
    należałoby się wnuczce. A prawna różniaca jest taka że zięć jest w świetle
    prawa zięcie, czyli mężem córki a nie synem.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-07-14 05:06:48
    Temat: Odp: dziedziczenie mieszkania...
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jacek W. <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:k8cQa.101541$1...@n...chello.at...
> [...]
    > Czy dla prawa jest jakas roznica, ze ziec jest tylko zieciem a nie synem?
    > jaki sposob najprosciej zagwarantowac przekazanie mieszkania wylacznie

    zwrócilabym ponadto uwagę w odn. do opieki prawnej nad dzieckiem ?
    Sandra

  • 4. Data: 2003-07-14 16:10:18
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    dzieki!