  • 1. Data: 2003-07-13 08:12:46
    Temat: Licytacja !!!
    Od: "Stefan Stamblewski" <s...@i...pl>

    Witam!!!
    Kto odpowie prawidłowo (lub najbliżej ) jaką karą może być zagrożony
    występek : ogłoszenie na jednej z grup dyskusyjnej usenet info o chęci
    sprzedaży akcji PZU.
    Proszę o poważne strzały.
    Pozdr
    Stefan

  • 2. Data: 2003-07-13 08:22:29
    Temat: Re: Licytacja !!!
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stefan Stamblewski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!!!
    > Kto odpowie prawidłowo (lub najbliżej ) jaką karą może być zagrożony
    > występek : ogłoszenie na jednej z grup dyskusyjnej usenet info o chęci
    > sprzedaży akcji PZU.

    tak na szybko:

    Artykuł 166 Ustawy Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi z dnia
    21 sierpnia 1997 r
    Kto bez wymaganego zezwolenia prowadzi działalność w zakresie publicznego
    obrotu papierami wartościowymi, podlega karze grzywny do 5.000.000 zł.

    pozdr

    ssj5

  • 3. Data: 2003-07-13 13:26:00
    Od: "Stefan Stamblewski" <s...@i...pl>

    Dobrze

  • 4. Data: 2003-07-13 13:31:26
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Dobrze

    nie mow tylko, ze nagrode jakas przewidziales:-))
    pozdr
    ssj5

  • 5. Data: 2003-07-13 17:50:38
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > Dobrze

    To jakiś test był? :-P

    Jurek

  • 6. Data: 2003-07-14 10:29:51
    Od: "Ja" <i...@m...szczecin.pl>

    "Kto bez wymaganego zezwolenia prowadzi działalność w zakresie publicznego
    obrotu papierami wartościowymi, podlega karze grzywny do 5.000.000 zł."
    a pytanie było "Kto odpowie prawidłowo (lub najbliżej ) jaką karą może być
    zagrożony
    występek : ogłoszenie na jednej z grup dyskusyjnej usenet info o chęci
    sprzedaży akcji PZU."

    > Dobrze

    Ja jako laik ośmielę się powiedzieć pudło !

    Zbyt dużo rozbieżności aby postawić nawet zarzut a jeszcze twierdzić że ta
    czynność jest zagrożona (wyrażenie chęci nie jest nawet przygotowaniem do
    czynu a to tu nie jest karane), to nawet nie jest oferta a ta jeszcze chyba
    by nie nosiła jeszcze znamion przestępstwa ale to tylko tak z logiki. No
    może czysto teoretycznie można przyznać rację, że jest blisko ;)
    Pozdrowienia Andrzej

  • 7. Data: 2003-07-16 16:45:34
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > by nie nosiła jeszcze znamion przestępstwa ale to tylko tak z logiki. No
    > może czysto teoretycznie można przyznać rację, że jest blisko ;)

    masz racje. przy samym tylko ogloszeniu trudno mowic o wyczerpaniu znamion
    okreslonych w art. 166. bardziej klania sie tu przepis:

    Art. 165
    1.. Kto proponuje, w sposób, o którym mowa w art. 2, nabycie papierów
    wartościowych bez wymaganej zgody, podlega grzywnie do 1.000.000 zł albo
    karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.
    2.. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza się czynu określonego w ust. 1,
    działając w imieniu lub w interesie osoby prawnej lub jednostki
    organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej.
    i nie do konca z Toba sie zgodze, ze wyrazenie checi nie jest karane. tu w
    tym przypadku ustawodawca penalizuje wlasnie samą chęć sprzedazy/oczywisie
    pod pewnymi warunkami okrwslonymi w art. 2/

    pozdr
    ssj5