  • 41. Data: 2018-11-18 12:33:26
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie do końca masz rację. Jeśli urządzenie kupujemy z
    > baterią, to trzeba wykazać jedynie, że to ta sama bateria oraz, że
    > sprzedawca deklarował czas działania urządzenia oraz nie poinformował,
    > że on spadnie poniżej. Gdy kupujemy w sklepie, to może być problem, ale
    > zachowanie oferty przy zakupie przez Internet już nie wydaje się problemem.

    A deklarował?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-11-18 13:50:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A deklarował?

    To kwestia do sprawdzenia,ale jeśli tak, to do udowodnienia. Jeśli nie,
    to niby co tu w ogóle jest przedmiotem sporu?

  • 43. Data: 2018-11-18 22:04:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > A deklarował?

    Załóżmy, że nie znam się na technice, bo jestem humanistą. W ofercie
    stoi: czas rozmów 300 minut, czas czuwania 300 godzin. A tu po 18
    miesiącach telefon mi się wyłącza jak odbieram rozmowę. Gdzie jest
    napisane, że tak może być i nie mam z tego powodu możliwości
    reklamacji? Skoro tym bardziej telefon domowy bezprzewodowy nadal po
    5 latach pozwala na długie rozmowy. Nie znam się - ten pierwszy nie
    działa, a drugi tak. Producent mnie robi w bambuko.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 44. Data: 2018-11-19 05:18:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To kwestia do sprawdzenia,ale jeśli tak, to do udowodnienia. Jeśli nie,
    > to niby co tu w ogóle jest przedmiotem sporu?

    Niedziałająca jak należy bateria? :) Może źle działać, bo: (1) miała
    wadę już w momencie kupna; (2) się popsuła później. W tym pierwszym
    wypadku Ustawodawca nakazuje sprzedawcy dostarczyć towar wolny od wad.

    Tak z innej beczki, dlaczego to się nazywa bateria a nie akumulator?

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-11-19 05:51:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-18, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 5 latach pozwala na długie rozmowy. Nie znam się - ten pierwszy nie
    > działa, a drugi tak. Producent mnie robi w bambuko.

    Widze to tak, że mamy w zasadzie 2 przypadki, gdy sprzedawca odpowiada:
    gdy towar:

    1) nie nosi cech wymienionych w ofercie
    2) miał wadę w momencie wydania kupująego.

    Teraz pytanie czy 1 i 2 to jest de facto to samo. MZ nie, bo te cechy
    mają byc przy sprawnym urządzeniu a nie z wadą.

    Teraz jeśli jest oferta to na ogół jest gdzieś napisane, że to trzymanie
    zalezy od, od i od. Albo do 300 minut, do 300 godzin. Ale jak stoi
    bezwarunkowo to tez jest z tym pewien problem, bo nie stoi, że zawsze i
    w każdym przypadku, więc sprzedawca może np. wykazać, że w lokalizacji z
    dobrym sygnałem trzyma tyle, a u Ciebie w chałupie będzie padało po
    dobie. A jak trzyma 10 min to sprzedawca odpowie, że coś jest uszkodzone
    bo ten telefon trzyma u niego te 300 godzin. A jak jest uszkodzone to
    mamy przypadek (2) i piłeczka jest po stronie kupującego gdy upłynął
    rok.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-11-19 06:33:56
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    > wypadku Ustawodawca nakazuje sprzedawcy dostarczyć towar wolny od wad.
    >
    > Tak z innej beczki, dlaczego to się nazywa bateria a nie akumulator?

    Sądzę, że dlatego iż składa się z kilku ogniw.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 47. Data: 2018-11-19 11:35:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wiesiaczek napisał(a) :

    > Sądzę, że dlatego iż składa się z kilku ogniw.

    Nie. To niedouczenie marketingowców. Litowe do telefonu to 1 ogniwo.
    Niklowe to było kilka ogniw, więc można było w skrócie powiedzieć
    "bateria".

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 48. Data: 2018-11-19 11:44:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

> [...]
    > bo ten telefon trzyma u niego te 300 godzin. A jak jest uszkodzone to
    > mamy przypadek (2) i piłeczka jest po stronie kupującego gdy upłynął

    Bez jaj. Tyle to chyba każdy wie, że bez uruchamiania dodatkowych
    aplikacji, przy silnym BTS-ie telefon ma być gotowy do
    przeprowadzenia, po naładowaniu, do tych 300 minut rozmów. Jeśli po
    1 minucie się wyłącza, to coś nie halo.

    Kiedyś sprawdzałem swój tel. Rzeczywiście jak leżał spokojnie to 300
    godzin nasłuchu wytrzymał.

    I tu dochodzimy do pytania:
    Czy nowy telefon z fabrycznie skonfigurowanym systemem i aplikacjami
    ma prawo działać 50 godzin, lub inną równie skrajnie małą wartość w
    odniesieniu do specyfikacji? Ile osób nie ma pojęcia jakie aplikacje
    wyłączyć, by działał dłużej. Przychodzę ze sklepu, włączam, i po 50
    godzinach tel się wyłącza. A było napisane 300. Producent zwala całą
    robotę na użytkownika. Czy to nie temat dla UOKiK? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 49. Data: 2018-11-19 11:55:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

> [...]
    > godzinach tel się wyłącza. A było napisane 300. Producent zwala całą
    > robotę na użytkownika. Czy to nie temat dla UOKiK? ;-)

    Dodam jeszcze, że lenistwo producenta zmusza np do siedzenia tydzień
    z nowym telefonem, uruchamiania każdej aplikacji, wyłączania opcji
    komunikacji z Internetem, i ewentualnie wyłączania tej aplikacji.
    Oczywiście bez włożonej jeszcze karty SIM. Mój mniej techniczny
    kolega stracił ze 100 zł na Internet, którego nie używał, zanim
    opanował telefon.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 50. Data: 2018-11-19 16:42:15
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 19.11.2018 o 11:35, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie. To niedouczenie marketingowców. Litowe do telefonu to 1 ogniwo.
    > Niklowe to było kilka ogniw, więc można było w skrócie powiedzieć
    > "bateria".

    Jak nie, jak tak:)

    Litowe też mogą składać się z kilku ogniw.
    Bateria w laptopie ma np. kilkanaście woltów napięcia i jedno ogniwo to
    trochę za mało.

    Tak więc kilka ogniw nazywamy baterią.

    No, chyba że jest to pojedyncze ogniwo, ale z tekstu to nie wynika.