  • 51. Data: 2018-11-19 17:31:00
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 19.11.2018 o 11:35, Zbynek Ltd. pisze:

    >Jak nie, jak tak:)

    >Litowe też mogą składać się z kilku ogniw.
    >Bateria w laptopie ma np. kilkanaście woltów napięcia i jedno ogniwo
    >to trochę za mało.
    >Tak więc kilka ogniw nazywamy baterią.
    >No, chyba że jest to pojedyncze ogniwo, ale z tekstu to nie wynika.

    Technicznie owszem, a potocznie ... kupujesz w sklepie baterie R6 czy
    ogniwa R6 ?

    U nas sie przyjelo, ze bateria jest jednorazowa, a akumulator mozna
    ladowac.
    Amerykanie/Anglicy nie lubia dlugich slow, i wszystko to "battery".

    No i przyszlo do nas - z jednej strony niedouczeni marketingowcy i
    tlumacze, z drugiej - my tez leniwi :-)

    J.

  • 52. Data: 2018-11-19 21:12:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wiesiaczek napisał(a) :

    > Jak nie, jak tak:)

    Jak tak, jak nie :-P

    > Litowe też mogą składać się z kilku ogniw.
    > Bateria w laptopie ma np. kilkanaście woltów napięcia i jedno ogniwo to
    > trochę za mało.

    Ekhm... chciałbym nieśmiało zauważyć, że ten wątek jest o telefonach
    nie o laptokach. Niewykluczone, że gdzieś w otmętach znanego nam
    wszechświata są telefony zasilane więcej niż 1 ogniwem litowym. Ale
    hipotetyczny sprzęt niszowy pomijamy.

    > No, chyba że jest to pojedyncze ogniwo, ale z tekstu to nie wynika.

    Patrz wyżej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 53. Data: 2018-11-19 21:15:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > U nas sie przyjelo, ze bateria jest jednorazowa, a akumulator mozna
    > ladowac.
    > Amerykanie/Anglicy nie lubia dlugich slow, i wszystko to "battery".

    A ci z nich, którym długie słowa nie przeszkadzają, w wręcz
    ułatwiają życie, baterie nazywają "primary battery", zaś akumulatory
    nazywają "secondary battery" :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 54. Data: 2018-11-20 15:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) :

    >A ci z nich, którym długie słowa nie przeszkadzają, w wręcz ułatwiają
    >życie, baterie nazywają "primary battery", zaś akumulatory nazywają
    >"secondary battery" :-P

    Widac jakis profesor wymyslil, i wymagal :-)
    Albo dwa krotkie lepsze niz jedno dlugie :-)

    Co ciekawe slowo "accumulator" znaja
    https://en.wikipedia.org/wiki/Accumulator
    https://en.wikipedia.org/wiki/Accumulator_(energy)

    Ale konsekwetnie unikaja w polaczeniu z pradem
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electrochemical_cell
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery

    Moze uwazaja, ze maja swoje lepsze okreslenia ?

    Ale nie tak calkiem unikaja
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rechargeable_battery

    "Accu" tez chyba gdzies widzialem

    J.

  • 55. Data: 2018-11-22 01:57:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-19, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Bez jaj. Tyle to chyba każdy wie, że bez uruchamiania dodatkowych
    > aplikacji, przy silnym BTS-ie telefon ma być gotowy do
    > przeprowadzenia, po naładowaniu, do tych 300 minut rozmów. Jeśli po
    > 1 minucie się wyłącza, to coś nie halo.

    No mówię, usterka, rękojmia i rok bez udowadniania, dwa lata z
    udowadnianiem, lub gwarancja i co tam sobie gwarant naskrobał.

    > Kiedyś sprawdzałem swój tel. Rzeczywiście jak leżał spokojnie to 300
    > godzin nasłuchu wytrzymał.

    Czyli sprawny :)

    > I tu dochodzimy do pytania:
    > Czy nowy telefon z fabrycznie skonfigurowanym systemem i aplikacjami
    > ma prawo działać 50 godzin, lub inną równie skrajnie małą wartość w
    > odniesieniu do specyfikacji? Ile osób nie ma pojęcia jakie aplikacje
    > wyłączyć, by działał dłużej. Przychodzę ze sklepu, włączam, i po 50
    > godzinach tel się wyłącza. A było napisane 300. Producent zwala całą
    > robotę na użytkownika. Czy to nie temat dla UOKiK? ;-)

    Być może tak, jeśli faktycznie jest az tak źle.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2018-11-22 02:01:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery
    >
    > Moze uwazaja, ze maja swoje lepsze okreslenia ?

    W potocznym, to zwykle rechargeable battery jest używane dla tych
    rodzajów, które mogą mieć tez baterie zwykłe, czyli AA, AAA i podobne.
    Dla odróżnienia. Tam gdzie używa się wyłącznie aku, to raczej samo
    battery pokutuje.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-11-25 12:18:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niedziałająca jak należy bateria? :) Może źle działać, bo: (1) miała
    > wadę już w momencie kupna; (2) się popsuła później. W tym pierwszym
    > wypadku Ustawodawca nakazuje sprzedawcy dostarczyć towar wolny od wad.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to zawsze można by sądzić, ze popsuło się
    później. Sprzedawca, jeśli deklaruje w ofercie czas działania baterii,
    to powinien deklarować, przez jaki czas to będzie spełnione i tyle.

  • 58. Data: 2018-11-25 13:54:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Idąc tym tokiem rozumowania, to zawsze można by sądzić, ze popsuło się
    > później. Sprzedawca, jeśli deklaruje w ofercie czas działania baterii,
    > to powinien deklarować, przez jaki czas to będzie spełnione i tyle.

    No ale to może być usterka a nie cecha produktu. Jak chcesz to odróżnić
    bez jakiś kompleksowych badań czy danych statystycznych
    (niedostępnych)? Sprzedawca podał w ofercie i może te baterie tyle
    trzymają. Statystycznie. A te co nie trzymają po roku, to kto wie czy
    nie usterka.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-11-25 20:10:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > (niedostępnych)? Sprzedawca podał w ofercie i może te baterie tyle
    > trzymają. Statystycznie. A te co nie trzymają po roku, to kto wie czy

    To niech napisze, że to dane statystyczne.

  • 60. Data: 2018-11-26 01:21:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To niech napisze, że to dane statystyczne.

    No ale o czym konkretnie teraz mówimy?
    Właże przykładowo na euro i pierszy z brzego średniej klasy produkt:
    https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/smartfon-
    mi-8-lite-4-64-grey-xiaomi.bhtml#opis
    Czas rozmów/czuwania / -

    Albo:
    https://mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony/smartfon-
    huawei-y5-2018-niebieski
    Maksymalny czas rozmów [h] 33
    Maksymalny czas czuwania [h] 674

    Tak jak wcześniej napisałem, nikt przy zdrowych zmysłach nie zrobi ofery
    obiecującej coś w sposób absolutny. To po co w to mieszczać jeszcze
    statystykę?

    --
    Marcin