  • 1. Data: 2018-11-07 17:59:57
    Temat: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Telefon po około 20 miesiacach uzytkowania nie nadaje sie do dalszego
    uzytkowania.
    Powod bateria.
    Naładowana do pełna czasami trzyma kilka godzin, czasami nagle z 80%
    spada do 20, jeszcze innym razem przy 50% telefon po prostu sie wyłącza.
    Po wyjsciu na dwór i zmianie temperatury wyłącza sie.

    Telefon przez te dwa lata uzytkowany był w normalny sposób, nie był
    przegrzewany (bo nie był uzywany jako navi na przedniej szybie
    samochodu).

    Ja rozumiem, ze spadek pojemnosci baterii w funkcji czasu to normalna
    sprawa ale tutaj skala jest drastyczna.

    Dodatkowo pierwotna wielkosc baterii to 3000mAh wiec było z czego
    schodzic :)

    Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 2. Data: 2018-11-07 18:05:47
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
> [...]
    > schodzic :)
    >

    > Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

    A to był "głupi telefon" używany praktycznie tylko jako telefon i
    smartfon używany na okrągło? IMHO ma to spore znaczenie dla łatwości
    domniemania "niskiej jakości" towaru/baterii (liczby cykli
    ładowań/rozładowań).

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-11-07 18:43:57
    Od: z <...@...pl>

    Chciałem reklamować powerbanka bo bateria spuchła i się boję dalej
    używać choć nadal działa.
    Niestety o miesiąc przekroczyłem 1 roczną gwarancję i du...

    Tu się nasuwa pytanie dlaczego prawo (może nawet unije) nie zagwarantuje
    łatwości wymiany baterii w warunkach domowych (bez specjalnych narzędzi)
    skoro pozwala na zmniejszone okresy gwarancyjne na baterie?

  • 5. Data: 2018-11-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > zagwarantuje łatwości wymiany baterii w warunkach domowych (bez
    > specjalnych narzędzi) skoro pozwala na zmniejszone okresy

    Ale ja nie chce korzystac z gwarancji (bo niby po co?)
    Ja sie pytam o to w kontekscie 2 rocznej ochorny wynikającej z ustawy
    konsumenckiej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 4. Data: 2018-11-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

> [...]
    > smartfon używany na okrągło? IMHO ma to spore znaczenie dla
    > łatwości domniemania "niskiej jakości" towaru/baterii (liczby cykli

    Był uzywany jak normalny smartfon. Ani nie "tylko jako telefon" ani nie
    "katowany 24h na dobe".
    Jeżeli jednak ilosc ładowań jest tutaj limitem to ten limit powinien byc
    chyba podany w opisie oferty?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 6. Data: 2018-11-07 21:28:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.11.2018 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > samochodu).
    >
    > Ja rozumiem, ze spadek pojemnosci baterii w funkcji czasu to normalna

    Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują
    takie problemy), ale próbowałeś może go "zresetować". Jesteś pewny że to
    bateria, a nie oprogramowanie co zarzyna CPU non stop?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-11-07 21:57:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >wyłącza.
    >Ja rozumiem, ze spadek pojemnosci baterii w funkcji czasu to normalna

    A to zalezy. Stary Siemens ME45 zazynal mi baterie w ~2 lata.
    Nokia to 10 lat.

    >Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

    Pewnie sie wypnie.
    Choc w swietle przepisow konsumenckich ... kto wie.
    Ale czy masz wujka sedziego ?

    A do pelni szczescia - moze to nie bateria, a telefon.
    Te p* androidy zyja wlasnym zyciem ...

    J.

  • 8. Data: 2018-11-08 00:46:47
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 07.11.2018 o 17:59, Budzik p
    > Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

    Na baterię jest zwykle pół roku gwarancji. A jak masz taką wbudowaną to
    się poczuj jak makówkarz z ajfonem.

  • 9. Data: 2018-11-08 01:09:51
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują
    > takie problemy), ale próbowałeś może go "zresetować". Jesteś pewny że to
    > bateria, a nie oprogramowanie co zarzyna CPU non stop?

    Tak, trzeba zatrzymać wszystkie niepotrzebne, a działające cały czas
    splikacje. Te aplikacje są w pamięci telefonu. W razie potrzeby taka
    aplikacja sie uruchomi.

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-11-08 01:12:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 22:57, J.F. pisze:
> [...]
    > Nokia to 10 lat.

    > Pewnie sie wypnie.
    > Choc w swietle przepisow konsumenckich ... kto wie.

    Niech sprzedawca wyśle tę baterię do producenta, żeby przysłał nową,
    niefelerną.

    --
    animka