  • 1. Data: 2018-11-07 20:54:36
    Temat: Opłata za egzamin w izbie inżynierów budownictwa a brak faktury
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Żona prowadzi działalność gospodarczą i opłaciła egzaminy na uprawnienia budowlane.
    Chciała dostać fakturę i usłyszała, że oni faktury nie dadzą.
    Można tak w ogóle będąc jakimś bytem prawnym wziąć od kogoś kasę
    i nie wydać żadnego dokumentu księgowego?
    Na szybko znalazłem, że to jest jakiś "samorząd gospodarczy".
    Czy można ich jakoś zmusić do wydania czegokolwiek, co umożliwi
    zaksięgowanie kosztów?

    L.

  • 2. Data: 2018-11-07 22:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Na szybko znalazłem, że to jest jakiś "samorząd gospodarczy".
    >Czy można ich jakoś zmusić do wydania czegokolwiek, co umożliwi

    Gotowka placila, przelewem ?

    Bo tak na moj gust, to cokolwiek ma - potwierdzenie przelewu z banku,
    kwit z kasy, jakis papier na te uprawniena (chyba ze nie zdala) ...
    pytanie tylko czy w razie kontroli US to wystarczy :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-11-08 06:52:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 22:04:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    > kwit z kasy, jakis papier na te uprawniena (chyba ze nie zdala) ...
    > pytanie tylko czy w razie kontroli US to wystarczy :-)

    No właśnie to próbuję ustalić. A kwota jest dosyć znacząca mimo wszystko.

    L.

  • 4. Data: 2018-11-10 22:02:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-11-18 o 06:52, Lisciasty pisze:

    > No właśnie to próbuję ustalić. A kwota jest dosyć znacząca mimo wszystko.

    Próbowałeś wysłać zapytanie do Urzędu Skarbowego? W końcu pewnie
    pierwszą osobą nie jesteś. Pytanie, czy egzamin taki jest kosztem
    działalności, bo moim zdaniem bardziej kosztem uzyskania przychodu

  • 5. Data: 2018-11-11 09:30:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 10 listopada 2018 22:02:48 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Próbowałeś wysłać zapytanie do Urzędu Skarbowego? W końcu pewnie
    > pierwszą osobą nie jesteś. Pytanie, czy egzamin taki jest kosztem
    > działalności, bo moim zdaniem bardziej kosztem uzyskania przychodu

    Trzeba się będzie zapytać w skarbówce faktycznie.
    Działalność polega na projektowaniu w budowlance, do czego potrzebne
    są uprawnienia, stąd pomysł na wrzucenie w koszty działalności.
    Ale może się mylę...

    L.

  • 6. Data: 2018-11-11 21:24:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-11-18 o 09:30, Lisciasty pisze:
    > Trzeba się będzie zapytać w skarbówce faktycznie.
    > Działalność polega na projektowaniu w budowlance, do czego potrzebne
    > są uprawnienia, stąd pomysł na wrzucenie w koszty działalności.
    > Ale może się mylę...

    Moim zdaniem to Koszt Uzyskania Przychodu zdającego egzamin.