  • 31. Data: 2009-10-16 11:53:07
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:pan.2009.10.16.10.55.17@rudak.org...

    > zasad cywilizowanego człowieka (OK, żyjącego w kulturze indoeuropejskiej
    > czy jak to zwać).

    Indoeuropejskiej powiadasz....
    Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow
    czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2009-10-16 11:55:30
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 16 Paź, 12:02, SzalonyKapelusznik wrote:
    > [...]
    > A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
    > ogrodu?

    Trolujesz czy się czepiasz?
    Sorry, ale pytam nie bez kozery przy tak wyartykułowanych zdaniach.
    Ludzie, którzy nie mają wiedzy w danym temacie, inaczej formułują
    swoje pytania.
    Nawet ja wiem, że dochód ze sprzedaży runa leśnego i produktów ze
    swojej działki nie podlega opodatkowaniu. Jedynym wymogiem przy
    sprzedaży grzybów jest posiadanie zaświadczenia z Sanepidu
    obejmującego daną partię zbioru, że są to grzyby jadalne. Poza tym,
    przy sprzedaży ww. produktów (na targu, na ulicy) obowiązuje wykup
    tzw. placowego.
    Co do żurku to nie mam wiadomości - ale sądzę, że jak kupujesz u osoby
    fizycznej, to sam ponosisz ryzyko co do "jakości" produktu pod kątem
    wymogów sanitarnych.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 33. Data: 2009-10-16 12:30:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:40:32 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zatem sprawdźmy co jest karalne z tego artykułu:
    >
    > "1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
    > się nad nimi jest zabronione."
    >
    > Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

    No tak, nie pomyślałem, że ten smalec ;-) to jak za okupacji wręcz!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 34. Data: 2009-10-16 12:30:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:53:07 +0200, SDD napisał(a):

    > Indoeuropejskiej powiadasz....
    > Arabowie Arabami, Zydzi Zydami -

    To oni jedzą psy? Bo że nie jedzą prosiaków, to wiem -- ale co z psami?

    > ale nawet u naszych wegierskich
    > bratankow czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji?

    Madziarzy jedzą psy??! Ten gulasz to z psiny jest?
    Katastrofa...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 35. Data: 2009-10-16 13:47:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy jest jakiś szczególny powód, aby organem kontrolującym był
    > urzędnik państwowy, a nie prywatna firma?

    No taki, że Państwo to instytucja powołana i kontrolowana przez
    społeczeństwo. Państwo to coś w rodzaju Zarządu w SA. Nie bardzo wiem
    jak prywatna firma miała by być organem kontrolującym. Za jakie
    pieniądze oraz kto by ją kontrolował?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2009-10-16 14:09:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 15:47:02 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > społeczeństwo. Państwo to coś w rodzaju Zarządu w SA. Nie bardzo wiem
    > jak prywatna firma miała by być organem kontrolującym. Za jakie

    Przecież już dziś część tego rodzaju uprawnień scedowano na zwykłych
    przedsiębiorców -- jakieś odbiory elektryczne, coś w ten deseń. W sumie
    mógłby też być wydział w starostwie, albo i osobny Generalny Inspektorat
    Odbiorów Energetycznych i Innych Spraw z nimi Związanych -- a nie jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 37. Data: 2009-10-16 14:11:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-10-2009 o 16:09:28 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Przecież już dziś część tego rodzaju uprawnień scedowano na zwykłych
    > przedsiębiorców -- jakieś odbiory elektryczne, coś w ten deseń.

    Coś bardziej popularnego też - stacje kontroli pojazdów

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2009-10-16 14:19:50
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > "1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
    > się nad nimi jest zabronione."
    >
    > Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

    Żartujesz prawda?

    A jeśli nie żartujesz, to cel sprzeczny z zws nie może być jakimkolwiek
    uzasadnieniem.

  • 39. Data: 2009-10-16 15:20:35
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> pisze:

    > A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
    > ogrodu?

    Prawo gdzieś musi wyznaczać dość ostre granice w plejadzie "stanów
    pośrednich" i całkiem często są to granice absurdu/absurdalne :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry.

  • 40. Data: 2009-10-16 15:51:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hb9d1l$1vq$1@inews.gazeta.pl GK <g...@g...pl>
    pisze:

    > Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
    > ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie na
    > ten temat?
    Zawód sędziego, jak i wiele innych zawodów, nie posiada mechanizmów
    uniemożliwiających pełniene go przez idiotów, kanalie czy śmieci podatnych
    na korupcję.
    Wyrok jest skandaliczny.
    Zresztą i prawo w tym zakresie jest skandaliczne karząc bestialstwo tak
    nisko.

    --
    Jotte