  • 1. Data: 2009-10-16 07:31:47
    Temat: [KRD] Omijanie wysepki z lewej strony
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Na poczatek zaznacze ze pytanie jest natury czysto teoretycznej, i
    glupota/madrosc takiego zachowania jest nieistotna.

    Przy zalozeniu, ze w danym miejscu drogi o jednym pasie ruchu w kazda
    strone, gdzie nie ma zadnych znakow wprost zakazujacych ruchu pasem do
    jazdy przeznaczonym do ruchu w strone przeciwna, nie znakow nakazujacych
    jazde wlasciwym pasem, czy mozliwe jest wyprzedzanie w taki spowob, ze
    przy okazji omija sie wysepke z jej lewej strony?

    Adam Klobukowski

  • 2. Data: 2009-10-16 07:48:50
    Temat: Re: Omijanie wysepki z lewej strony
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 16 Paź, 09:31, Adam Kłobukowski <a...@k...pl> wrote:
> [...]
    > jazde wlasciwym pasem, czy mozliwe jest wyprzedzanie w taki spowob, ze
    > przy okazji omija sie wysepke z jej lewej strony?

    Pytanie jaka to wysepka - jeżeli przejście dla pieszych zakaz
    wyprzedzania na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim
    dodatkowo zachowanie ostrożności

    pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
    wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
    podwójną linią ciągłą.

    Także zakaz wyprzedzania

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-16 08:25:43
    Od: Stachna <s...@g...com>

> [...]
    >
    > pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
    > wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub

    No chyba, że:
    1) pas ruchu w twoim kierunku ma np. ok 5 m szerokości
    2) nie ma przejścia dla pieszych
    3) nie stanowi to zagrożenia ruchu i niebezpieczeństwa dla innych
    uczestników
    4) brak wcześniejszych zakazów
    5) nie jest to skrzyżowanie

    To nic nie stoi na przeszkodzie. Bez dokładnego opisu nikt Ci nie
    odpowie na 100%

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-16 11:56:01
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Paź, 10:25, Stachna <s...@g...com> wrote:
> [...]

    Zazwyczaj takie wysepki są oznaczone ciągłą oraz nakazem ominięcia z
    prawej strony. Ale jeśli nie, to moim zdaniem można.

  • 5. Data: 2009-10-16 15:33:13
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Stachna wrote:

> [...]
    > 4) brak wcześniejszych zakazów
    > 5) nie jest to skrzyżowanie
    >
    > To nic nie stoi na przeszkodzie. Bez dokładnego opisu nikt Ci nie

    Dokładniejszego opisu nie będzie, bo rozpatrywana sytuacja jest naprawdę
    czysto teoretyczna.

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2009-10-16 16:21:23
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:

    > Dokładniejszego opisu nie będzie, bo rozpatrywana sytuacja jest naprawdę
    > czysto teoretyczna.

    no nie wiem czy czysto teoretyczna, bo ja już paru takich idiotów
    widziałem..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2009-10-16 17:33:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Stachna pisze:

    > pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
    > wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
    > podwójną linią ciągłą.
    >
    > Także zakaz wyprzedzania

    A te linie to zakaz wyprzedzania?

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-10-16 18:54:24
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    castrol pisze:

    > A te linie to zakaz wyprzedzania?

    Tak.

    http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.ht
    ml

  • 9. Data: 2009-10-16 19:46:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Paź, 20:54, Kazik <k...@l...localnet> wrote:

    > Tak.
    >
    > http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.ht
    ml

    hmm...
    a czytales co tam jest napisane?
    linia ciagla nie oznacza zakazu wyprzedzania....

    WS

  • 10. Data: 2009-10-17 20:34:24
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    WS wrote:

    ml

    > hmm...
    > a czytales co tam jest napisane?
    > linia ciagla nie oznacza zakazu wyprzedzania....

    o ile jej nie przekroczysz to nie ma zakazu.
    Na wąskiej drodze motorem się uda.

    Marcin