  • 1. Data: 2009-10-15 20:41:40
    Temat: umowa - rezygnacja
    Od: eda <g...@g...pl>

    Podpisalem umowe o wykonanie balustrady (wartosc prawie 6000 zl).
    Chcialbym odstapic od tej umowy, ale wykonawca sie na to nie godzi -
    twierdzi, ze kupil juz materialy. Umowa nie jest skomplikowana - zawiera
    jedynie krotki opis przedmiotu umowy, wykonawce, zamawiajacego, termin
    realizacji, cene. Nie ma tu zadnych gwarancji itd. Calosc zajmuje nie
    cala strone A4. Czy jest jakas mozliwosc odstapienia od tej umowy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-15 20:51:06
    Temat: Re: umowa - rezygnacja
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    To wygąda na umowę o dzieło. Czy zawarłeś w umowie coś o rozwiązywaniu
    umowy?
    Patrz: Kodeks cywilny: dzieło.

  • 3. Data: 2009-10-15 20:51:29
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 15 Paź, 22:41, eda <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > realizacji, cene. Nie ma tu zadnych gwarancji itd. Calosc zajmuje nie
    > cala strone A4. Czy jest jakas mozliwosc odstapienia od tej umowy?

    Jak rozumiem umowa o dzieło.

    Art. 644.
    Dopóki dzieło nie zostało ukończone, zamawiający może w każdej chwili
    od umowy
    odstąpić płacąc umówione wynagrodzenie. Jednakże w wypadku takim
    zamawiający
    może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu
    niewykonania
    dzieła.

    Czyli zasadniczo należy pisemnie odstąpić od umowy no i trzeba
    zapłacić pewnie za materiały co najmniej. Może jakoś da się dogadać..

  • 4. Data: 2009-10-15 21:02:31
    Od: eda <g...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > To wygąda na umowę o dzieło. Czy zawarłeś w umowie coś o rozwiązywaniu
    > umowy?

    Nie ma nic o rozwiazywaniu umowy.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-15 21:04:16
    Od: eda <g...@g...pl>

    przypadek pisze:

    > Jak rozumiem umowa o dzieło.

    Znacyz nie ma tam napisane, ze to umowa o dzielo;) Umowilismy sie, ze on
    wykona balustrade a ja za to zaplace. Nie jest to umowa zlecenie ani
    umowa o prace.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-10-15 21:05:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "eda" <g...@g...pl> wrote
    > Znacyz nie ma tam napisane, ze to umowa o dzielo;) Umowilismy sie, ze on
    > wykona balustrade a ja za to zaplace.

    Więc wyczerpuje to znamiona umowy o dziłeło.

  • 7. Data: 2009-10-15 21:17:42
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 15 Paź, 23:05, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > "eda" <g...@g...pl> wrote

    > Więc wyczerpuje to znamiona umowy o dziłeło.

    Tak na podstawie umowy zakupił on materiały przeznaczone do wykonania
    konkretnego zadania zawartego w umowie - w tym momencie jeżeli nie ma
    możliwości zwrotu tych materiałów - np. rozpoczęte opakowania -
    wykonane elementy nietypowe dotyczące tego zlecenia np. obramowanie
    zamówione na specjalne zlecenie u kowala itp.
    Licz się że te koszty raczej będziesz musiał pokryć - i staną się one
    twoją własnością.

    Jeżeli zmieniła Ci się koncepcja lub coś podobnego - w tym momencie
    pokrycie już wykonanych robót. Natomiast inna sytuacja gdy partolą i
    coś co miało zająć im 2 tygodnie robią 2 miesiące. Wtedy protokół z
    wykonanych robót i nawet kosztami rozebrania i naprawienia można
    obciążyć wykonawcę

    Przy czym każdą umowę można rozwiązać.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-10-15 21:34:53
    Od: eda <g...@g...pl>

    Stachna pisze:

> [...]
    > coś co miało zająć im 2 tygodnie robią 2 miesiące. Wtedy protokół z
    > wykonanych robót i nawet kosztami rozebrania i naprawienia można

    Jeszcze nie minal termin wykonania.