  • 1. Data: 2009-10-16 10:10:20
    Temat: odszkodowanie i wyrok
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Witam,
    wygrałem sprawę z powództwa cywilnego o odszkodowanie w pewnej wysokości.
    Jak wygląda dalsze postępowanie? Czy mogę iść do jakiegoś komornika z tym
    wyrokiem lub firmy która zajmuje się takimi sprawami. Może trzeba coś
    jeszcze zrobić, proszę o jakąś informacje. Sędzia niestety nie chciał nic
    powiedzieć mówiąc, że nie udziela porad prawnych.

    Łukasz Rostalski

  • 2. Data: 2009-10-16 10:12:21
    Temat: Re: odszkodowanie i wyrok
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Łukasz Rostalski pisze:
> [...]
    > Może trzeba coś jeszcze zrobić, proszę o jakąś informacje. Sędzia
    > niestety nie chciał nic powiedzieć mówiąc, że nie udziela porad prawnych.

    Poczekać na uprawomocnienie się wyroku (musisz mieć klauzulę
    wykonalności) i potem można iść do komornika.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-16 10:19:52
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Liwiusz pisze:
    > Poczekać na uprawomocnienie się wyroku (musisz mieć klauzulę
    > wykonalności) i potem można iść do komornika.

    A ta klauzula wykonywalności to coś co następuje po uprawomocnieniu czy
    coś ekstra.

    Łukasz Rostalski

  • 4. Data: 2009-10-16 10:22:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Łukasz Rostalski pisze:

    > A ta klauzula wykonywalności to coś co następuje po uprawomocnieniu czy
    > coś ekstra.

    Klauzula wykonalności stwierdza, że wyrok jest prawomocny i nadaje
    się do egzekucji (jeśli masz rygor natychmiastowej wykonalności, to
    możesz uzyskać klauzulę od razu - w zakresie objętym tym rygorem).

    Za miesiąc, może ciut dłużej, zadzwoń do sądu i spytaj się, czy wyrok
    jest już prawomocny. Jeśli będzie, to będziesz mógł wtedy poprosić o
    wydanie odpisu wyroku wraz z klauzulą, z którym będziesz mógł iść do
    komornika.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-16 11:00:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Łukasz Rostalski pisze:
> [...]
    > Może trzeba coś jeszcze zrobić, proszę o jakąś informacje. Sędzia
    > niestety nie chciał nic powiedzieć mówiąc, że nie udziela porad prawnych.

    Moze skontaktowac sie z dluznikiem czy dobrowolnie zaplaci czy tez masz
    isc do komornika i zaplaci wtedy jeszcze jego koszty ?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2009-10-16 11:03:42
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > jest już prawomocny. Jeśli będzie, to będziesz mógł wtedy poprosić o
    > wydanie odpisu wyroku wraz z klauzulą, z którym będziesz mógł iść do

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    Łukasz Rostalski

  • 7. Data: 2009-10-16 20:27:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał
    w wiadomości news:4ad8530e$1@news.home.net.pl...

    Dodam, ze taniej wyjdzie, jak po tym miesiącu wyślesz posiadany odpis
    wyroku z wnioskiem o opatrzenie go klauzulą. Po prostu nie zapłacisz za
    kolejny odpis. Mając wyrok z klauzulą możesz się skierować do komornika.
    Tylko pasowałoby najpierw rozeznać, w jaki sposób to można wyegzekwować,
    czyli znaleźć mienie dłużnika albo jakieś wierzytelności, bo inaczej nic z
    tego nie wyjdzie.