  • 21. Data: 2009-10-16 10:56:01
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Że niby na wolnym rynku jest zakaz badania mięsa?

    Nie. Że prawo polskie nie pozwala na hodowlę psów w celach konsumpcji
    niestety, więc to raczej niestety czarny niż wolny rynek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2009-10-16 10:59:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Humanitaryzm IMHO to nie tylko "jak człowieka". To po prostu ogólny zbiór
    > zasad cywilizowanego człowieka (OK, żyjącego w kulturze indoeuropejskiej
    > czy jak to zwać).
    > Zakłada to także nie niszczenie cudzych przedmiotów, nie śmiecenie, nie
    > zanieczyszczanie środowiska,

    I na wszystkie powyższe występki są paragrafy. A na zabicie psa - jak
    widać - nie ma.

    Samo zachowanie może budzić odrazę. Ale właśnie po to temida jest
    ślepa...

    > nie zabijanie zwierząt bez potrzeby, etc.

    A który paragraf zabrania zabijać zwierząt bez potrzeby? Nieraz w TV
    widać, jak ktoś sobie smaży jakieś owady na obiad - też ma być to
    zabronione?

    Zresztą nie mówimy o zabijaniu bez potrzeby, tylko na smalec.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-10-16 11:01:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie. Że prawo polskie nie pozwala na hodowlę psów w celach konsumpcji
    > niestety, więc to raczej niestety czarny niż wolny rynek.

    Nieraz czarny rynek jest właśnie tym wolnym rynkiem. Jakoś dziwnie
    się składa, że każdej totalitarnej władzy bardzo przeszkadza, aby
    obywatele mogli jeść mięso - czy to za PRL, czy za niemieckiej okupacji,
    czy za okupacji III RP.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-10-16 11:19:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nieraz czarny rynek jest właśnie tym wolnym rynkiem.

    Ale niestety brak pewności co do badań i nieszkodliwości tego mięsa jest
    stanowczym NIE przeciwko czarnemu rynkowi.

    Bo to rarytas był dla wybranych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2009-10-16 11:23:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Ale niestety brak pewności co do badań i nieszkodliwości tego mięsa jest
    > stanowczym NIE przeciwko czarnemu rynkowi.

    Jest taka stara, nieprzestrzegana zasada, chcącemu nie dzieje się
    krzywda. Nawet na czarnym/wolnym rynku konsument ma możliwość kupna
    mięsa, które zostało przebadane przez instytucję, do której ma zaufanie.
    Jednakże okupant nie powinien przeszkadzać w handlu. Jeśli za takie
    transakcje jest kara śmierci, to wiadomo, że kwestie ewentualnych badań
    schodzą na dalszy plan.

    > Bo to rarytas był dla wybranych.

    W socjaliźmie wszystko jest rarytasem. Jak podczas stanu wojennego
    generał Jaruzelski wprowadził ceny maksymalne na kurczaki, to
    natychmiast zniknęły ze sklepów. Co ciekawe - jajka były. Generał
    zapomniał dać ceny maksymalne na jajka.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-10-16 11:25:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > I na wszystkie powyższe występki są paragrafy. A na zabicie psa - jak
    > widać - nie ma.

    Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierząt.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 27. Data: 2009-10-16 11:28:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Jest taka stara, nieprzestrzegana zasada, chcącemu nie dzieje się
    > krzywda. Nawet na czarnym/wolnym rynku konsument ma możliwość kupna
    > mięsa, które zostało przebadane przez instytucję, do której ma zaufanie.

    Ale nie chciałbym musieć chodzić po sklepach i sprawdzać dodatkowo
    certyfikatów badań, sprawdzać czy nie oszukują itp. Tak samo jak nie
    chciałbym np. musieć sprawdzać stanu chemicznego dowolnych produktów w
    sklepie. Jako członek społeczeństwa mam od tego odpowiednie służby i
    regulacje, bo ja personalnie nie jestem w stanie nad wszystkim zapanować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2009-10-16 11:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sklepie. Jako członek społeczeństwa mam od tego odpowiednie służby i
    > regulacje, bo ja personalnie nie jestem w stanie nad wszystkim zapanować.

    Czy jest jakiś szczególny powód, aby organem kontrolującym był
    urzędnik państwowy, a nie prywatna firma?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-10-16 11:40:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierząt.

    Zatem sprawdźmy co jest karalne z tego artykułu:

    "1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
    się nad nimi jest zabronione."

    Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

    "1. Uśmiercanie zwierząt może być uzasadnione wyłącznie:

    1) potrzebą gospodarczą,
    "

    tutaj to zachodzi

    art. 34 też nie opisuje zachowania naszego oprawcy (opisuje sposoby
    uboju w ubojni, lub uboju domowego zwierząt kopytnych).

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-10-16 11:48:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Pytam się, w jaki sposób uwolnienie rynku mięsa spowodowałoby to, że
    > ludzie nie mogli by kupować mięsa po badaniach.

    nie ;)
    odwrociles kota ogonem, bo dobrze wiesz ze nie ma zakazu, ale rowniez nie ma
    tez nakazu, bo wszystko to szara strefa i o to mi chodzi