  • 1. Data: 2009-10-15 19:40:17
    Temat: Odprowadzenie wody z posesji
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam!

    Jaki przepis, jaka ustawa reguluje sprawy odprowadzenia wody deszczowej z
    terenu posesji?
    Czy jako właściciel działki muszę sam o to zadbać, czy może zarządca
    przyległej drogi powinien mi umożliwić podpięcie się z deszczówką do ich
    (drogowej) kanalizacji deszczowej?
    Czy jeśli "w stanie zastałym" woda deszczowa z posesji (m.in. z rynien)
    odprowadzana była właśnie do ścieku korytkowego na jezdni, to czy jeśli
    drogowcy remontują/przebudowują drogę, budują chodnik, który jest
    podniesiony względem poziomu mojego terenu i tym samym unimożliwiony jest
    spływ wody na drogę, to to mój problem? Czy jednak drogowcy MUSZĄ (na
    podstawie czego?) uwzględnić w projekcie odprowadzenie wody z prywatnych
    posesji wzdłuż drogi?

    Z góry dzięki za info
    Pzdr