  • 1. Data: 2005-01-18 21:59:00
    Temat: "Gazeta" - kradziez praw autorskich?
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    Witam!!

    Jestem niepelnoletnim milosnikiem komunikacji miejskiej. 12.01.2005 zrobilem
    zdjecie nowego tramwaju na terenie zajezdni Borek we Wroclawiu i umiescilem
    na fotogalerii poswieconej srodkom komunikacji zbiorowej, na ktorej
    zaznaczone jest, ze kopiowanie zdjec bez zgody autora jest zabronione (oto
    ono: http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=65263). Dzisiaj na jednej
    z grup dyskusyjnych dla osob z podobnymi zainteresowaniami znalazlem link do
    zdjecia w wersji internetowej "Gazety"
    (http://bi.gazeta.pl/im/2498/z2498715G.jpg ;
    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2498537.html
    ). Zdjecie na serwerze
    Gazety i moje zdjecie to TA SAMA FOTOGRAFIA!! Nikt mnie nawet nie pytal, czy
    moze umiescic to zdjecie gdziekolwiek. Czy w wersji papierowej tez sie
    ukazalo - nie wiem. Ustala sie. No i teraz zastanawiam sie, czy cos da sie z
    tym zrobic, a jezeli tak, to w jaki sposob sie do tego zabrac, czego
    oczekiwac i czego wymagac..

    Jesli ktos bedzie mial chwile, zeby odpowiedziec, to bede zobowiazany :)

    Pzdr. Marcin Hładyszowski

  • 2. Data: 2005-01-18 22:29:19
    Temat: Re: "Gazeta" - kradziez praw autorskich?
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-18 22:59 :

> [...]
    >na fotogalerii poswieconej srodkom komunikacji zbiorowej, na ktorej
    >zaznaczone jest, ze kopiowanie zdjec bez zgody autora jest zabronione (oto

    Gdzie tak jest napisane? nie widzę... Ale to bez znaczenia.

> [...]
    >ukazalo - nie wiem. Ustala sie. No i teraz zastanawiam sie, czy cos da sie z
    >tym zrobic, a jezeli tak, to w jaki sposob sie do tego zabrac, czego

    Szybko zrób kopię tej strony gazety, najlepiej wypal na płytce CD z
    zamkniętą sesją (żeby nie można było nic dopisać), spróbuj potwierdzić
    notarialnie, że to kopia tej strony z gazeta.pl, może się uda. Może
    trzeba będzie pójść z kimś dorosłym do notariusza, ewentualnie zdobądź
    świadków na to, że ta strona istnieje i jest tam Twoje zdjęcie.
    Pamiętaj, musisz mieć dowód, że to faktycznie te same zdjęcia - na oko
    wygląda, że tak, ale ten tramwaj pewnie stoi tam od jakiegoś czasu, w
    tym samym miejscu, może zrobił z tego samego miejsca 10 minut po Tobie.
    Umiesz wykazać w razie czego (pamiętaj, to duża gazeta), że to Ty
    zrobiłeś to zdjęcie (masz negatyw, świadków)?
    Następnie napisz list polecony (może być najpierw mejl) i zażądaj
    usunięcia i ewentualnie przeprosin, taki tekścik z przeprosinami, który
    wszyscy czytelnicy zobaczą w swojej gazecie to chyba dostateczna kara?
    Jeżeli nie posłuchają, to niech rodzic lub opiekun złoży zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa z art. 115 ust. 1 i 2, 116 ust. 1 i 2 ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83.
    w.

  • 3. Data: 2005-01-18 22:55:00
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 22:59:00 +0100, Marcin Hładyszowski napisał(a):

> [...]
    > na fotogalerii poswieconej srodkom komunikacji zbiorowej, na ktorej
    > zaznaczone jest, ze kopiowanie zdjec bez zgody autora jest zabronione

    Napisz list do redaktora gazety i podaj link do swojego zdjęcia ,zapytaj
    też jaką mają propozycję załatwienia tej sprawy - to bardzo bogata gazeta.

    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-01-18 23:53:35
    Od: Janusz <h...@p...com>

> [...]

    > z grup dyskusyjnych dla osob z podobnymi zainteresowaniami znalazlem link do

    Jeszcze raz w sprawie tego zdjęcia.
    Na twoim miejscu jednak zachowłbym daleko idącą ostrożność .Poprostu nie
    zgadzają się kąty .Pragnę jednak zastrzec ,że możliwe jest zniekształcenie
    zdjęcia przez odpowiedni filtr.
    Nie kwestionję Twojego twierdzenia jednak po wstępnym sprawdzeniu mam
    wątpliwości czy oba te zdjęcia zostały wykonane dokładnie z tego samego
    punkt a to by oznacza że są to rózne zdjecia .Dodam jescze ,że nie zgadza
    mi się wysokość ustawienia aparatu na gruntem.Mówię tak: nie wpełni są
    zgodne kąt pionowego ustawienia aparatu i kąt poziomego ustawienia aparatu.
    Jeszcze raz podkreślę ,że taki efekt mogę uzyskać stosując odpowiednie
    zabiegi.
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-01-19 00:07:01
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Na twoim miejscu jednak zachowłbym daleko idącą ostrożność .Poprostu nie
    > zgadzają się kąty .Pragnę jednak zastrzec ,że możliwe jest zniekształcenie
    > zdjęcia przez odpowiedni filtr.

    Que???

    http://rezist.com/trajwam.jpg

    Po lewej stronie tramwaj oryginalny Marcina, po prawej ten z gazety.

    To juz nie pierwszy raz. Nie pamietam czy na tej grupie czy na grafice
    lub www pojawialy sie watki na podobny temat.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-01-19 07:54:41
    Od: Marcin Czarkowski <m...@n...pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 00:53:35 +0100, Janusz <h...@p...com>
    wrote:

> [...]
    >zgadzają się kąty .Pragnę jednak zastrzec ,że możliwe jest zniekształcenie

    Jaki? Acha, "odpowiedni"...

> [...]
    >Jeszcze raz podkreślę ,że taki efekt mogę uzyskać stosując odpowiednie

    Znajdź 10 szczegółów różniących te zdjęcia. Albo nie - znajdź jeden...

    --
    Marcin Czarkowski #ed Nathan Adler

  • 7. Data: 2005-01-19 10:55:51
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "Marcin Czarkowski" <m...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:da4su09g3k74ivi9ttv55dcjrm3ujg6jq9@4ax.com...
    > Znajdź 10 szczegółów różniących te zdjęcia. Albo nie - znajdź jeden...

    Dla mnie te zdjęcia różnią się odbiciem w szbie i tymi jasnymi punktami na
    zderzakach

    pozdrawiam
    Schwester

  • 8. Data: 2005-01-19 12:20:27
    Od: Marcin Czarkowski <m...@n...pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 11:55:51 +0100, "Schwester" <j...@c...com>
    wrote:

    >Dla mnie te zdjęcia różnią się odbiciem w szbie i tymi jasnymi punktami na
    >zderzakach

    Mhm, i to z gazety jest po korekcji barwnej a oryginał jest większy.
    Zresztą, może tak będzie łatwiej:
    http://www.nathanadler.pl/65263.jpg

    Promile prawdopodobieństwa. Światło na wypukłej, plastikowej szybie, z
    odbitymi dokładnie w tych samych miejscach wrotami wjazdowymi,
    drzewami - spróbuj zrobić dwa identyczne zdjęcia dwoma różnymi
    aparatami.

    >pozdrawiam
    >Schwester

    Takoż
    MC

    --
    Marcin Czarkowski #ed Nathan Adler

  • 9. Data: 2005-01-19 12:52:15
    Od: Zdzis <z...@g...pl>

    Zwroccie tez uwage na odbicie lampy w gornej czesci szyby - wystaje jej
    dokladnie tyle samo. Podobnie plama na ziemi jest zaslonieta tramwajem
    dokladnie w tym samym stopniu na obu zdjeciach. Wniosek TEN SAM tramwaj
    musial stanac DOKLADNIE W TYM SAMYM miejscu o tej samej porze dnia.

    Na cienie nie patrzylbym specjalnie - starczy powiekszyc sobie mocno oba
    zdjecia zeby zobaczyc, ze zdjecie z wyborczej ma znacznie gorsza jakosc -
    nie da sie za duzo powiedziec o cieniach - trzeba porownywac rozklad
    geometryczny obiektow.

    zdzis

  • 10. Data: 2005-01-19 12:59:10
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    > Czy w wersji papierowej tez sie ukazalo - nie wiem. Ustala sie.

    Ustalilo sie... W papierowej tez jest :| Dodatek wrocławski z 18.01.2005.
    Dowiem sie, ile powinienem zarzadac i napisze cos do tej gazety... A zdjecie
    z netu juz zniknelo.