  • 1. Data: 2005-01-18 19:50:09
    Temat: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    Mam mieszkanie w TBS, w mieszkaniu znajdują się liczniki ciepła i dotychczas
    wszyscy lokatorzy byli rozliczani wg liczników. Jednak w tym roku zarząd TBS
    zmienił zdanie i rozlicza wg metra mieszkania jednocześnie stosując
    działanie prawa wstecz i nakazując zapłacenie różnicy pomiędzy ciepłem
    wyliczonym wg wskazań licznika a tym obliczonym wg powierzchni mieszkania.
    Czy ktoś się spotkał już z takim pomysłem urzędników? Czy zmiana sposobu
    rozliczania ciepła (z licznika na metraż) jest zgodna z prawem? I czy zgodna
    z prawem jest zmiana sposobu rozliczania z mocą wsteczną? I jeszcze jedno:
    czy spółdzielnia (w moim wypadku TBS) ma obowiązek powiadomić lokatora
    (najemcę) lokalu jaki sposób rozliczania będzie obowiązywał w danym okresie
    rozliczeniowym przed rozpoczęciem tego okresu?

    --
    Za wszelką pomoc bardzo serdecznie dziękuję
    i pozdrawiam wszystkich uczestników grupy

  • 2. Data: 2005-01-18 22:29:07
    Temat: Re: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AgaM" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jak w każdej umowie i w tym wypadku zmiana jej treści wymaga zgody obydwu
    stron. TBS jako zarządca jest w uprzywilejowanej pozycji, ale moim zdaniem
    nie może sobie ot tak zmieniać zasad rozliczania. Co więcej, to odstępując
    od wykorzystania liczników naraża się na zarzut oszustwa. bo za liczniki
    zapłacili lokatorzy. Czyli w ten sposób doprowadzono ich do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem, bowiem zakupili coś, co nie jest im do niczego
    potrzebne. Pewnie nie łatwo było by tu dowieść działanie ze z góry powziętym
    zamiarem, tym nie mniej można by było powalczyć.

    A czy TBS podał jakieś powody takiego kroku?

  • 3. Data: 2005-01-18 22:53:53
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    > A czy TBS podał jakieś powody takiego kroku?

    Oczywiście. Jako powód podał protesty mieszkańców, którzy otwierali okna
    mając stale odkręcone kaloryfery i wg liczników powinni dopłacić po około 3
    tysiące PLN. Dodam, że mieszkańców wpływowych w pewnych ważnych kręgach
    miejskich...

    --
    Pozdrowienia
    AgaM

  • 4. Data: 2005-01-19 06:31:46
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    3
    > tysiące PLN. Dodam, że mieszkańców wpływowych w pewnych ważnych kręgach

    Ja od pol roku mieszkam w budynku TBSowskim i takze posiadam licznik ciepla.
    Jest dla mnie to bardzo dogodna forma rozliczania, na dzien dzisiejszy
    licznik wykazal mi zuzycie 0,5 gigadzula ciepla (okres grzewczy od
    pazdziernika do dzis) co kosztuje mnie na dzien dzisiejszy 20,00 zeta oprocz
    stalej oplaty :-)))

    pzdr
    scorpio

  • 5. Data: 2005-01-19 08:40:52
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > licznik wykazal mi zuzycie 0,5 gigadzula ciepla (okres grzewczy od
    > pazdziernika do dzis) co kosztuje mnie na dzien dzisiejszy 20,00 zeta

    No właśnie... u mnie początki też zapowiadały się nieźle. W pierwszym roku
    zapłaciłam za ogrzewanie jakieś 100 zł, bo tez rozliczali wg licznika, więc
    oszczędzalismy ciepło. Ale teraz mam za 3 lata wstecz zapłacić nie wg
    licznika tylko wg powierzchni mieszkania, czyli około 1500 zł dopłaty.

    AgaM

  • 6. Data: 2005-01-19 08:48:53
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AgaM wrote:

> [...]
    > więc oszczędzalismy ciepło. Ale teraz mam za 3 lata wstecz zapłacić nie wg
    > licznika tylko wg powierzchni mieszkania, czyli około 1500 zł dopłaty.

    Wiec trzeba sobie odpowiedziec co to znaczy "mam"

    Niektorym gremiom sie wydaje, ze w drodze glosowania moga uchwalic
    doslpwnie wszystko...
    No ale sa jeszcze srodki odwolawcze i sady..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-19 08:59:00
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Wiec trzeba sobie odpowiedziec co to znaczy "mam"
    >
    > Niektorym gremiom sie wydaje, ze w drodze glosowania moga uchwalic
    > doslpwnie wszystko...
    > No ale sa jeszcze srodki odwolawcze i sady..

    No właśnie, z dziką rozkoszą sięgnęłabym po środki odwoławcze, tylko nie
    jestem pewna na ile prawo stoi po mojej stronie, tzn. jakie mam szanse na
    równą walkę z urzędnikami korzystającymi z całej armii prawników i dlatego
    próbuję zasięgnąć porady Szanownych Grupowiczów.

    AgaM

  • 8. Data: 2005-01-19 09:10:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    AgaM napisał(a):

> [...]
    > równą walkę z urzędnikami korzystającymi z całej armii prawników i dlatego
    > próbuję zasięgnąć porady Szanownych Grupowiczów.

    To może zacznijmy od początku - jaka jest u Ciebie podstawa do
    obciążania takimi kosztami? Umowa najmu? Statut TBS? Coś innego?

    M.

  • 9. Data: 2005-01-19 09:28:59
    Od: "AgaM" <a...@o...pl>

    > To może zacznijmy od początku - jaka jest u Ciebie podstawa do
    > obciążania takimi kosztami? Umowa najmu? Statut TBS? Coś innego?

    Żadna umowa nie precyzuje jakia ma być metoda rozliczenia, w umowie najmu
    jest tylko zapis, że za ciepło płaci najemca a opłatę nalicza wynajmujący.

    AgaM

  • 10. Data: 2005-01-19 10:08:50
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AgaM wrote:

> [...]
    > jest tylko zapis, że za ciepło płaci najemca a opłatę nalicza wynajmujący.

    Droczysz sie z nami.

    Napisalas "mam" (zaplacic)

    czyli ktos cie powiadomil.
    na tym powiadomieniu jest napisane moze cos, co na momoze.

    Prawdopodobnie byla jakas uhwala czy cos podobnego......

    Boguslaw