  • 1. Data: 2005-01-18 18:53:34
    Temat: Zwroca wszystko czy tylko roznice ?
    Od: "Maciek Kaszowski" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    jestem winien pewnej firmie pewna kwote. Oczekuje na decyzje splaty tej kwoty w
    ratach. W miedzyczasie wykonalem przez pomylke (pomylilem numer konta) przelew
    na konto tej wlasnie firmy na kwote wyzsza niz moj dlug wobec nich. Czy firma
    ta moze potracic sobie ta naleznosc i zwrocic tylko roznice ? (dodam, ze tytul
    przelewu oczywiscie byl zupelnie nie zwiazany z ta firma, ani ze zwrotem
    naleznosci).

    Pozdrawiam,
    Maciek Kaszowski

  • 2. Data: 2005-01-18 19:35:52
    Temat: Re: Zwroca wszystko czy tylko roznice ?
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    Dnia 18 Jan 2005 19:53:34 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana zwykle
    jako Maciek Kaszowski w poście
    "<news:40aa.00000266.41ed5b2d@newsgate.onet.pl>" popełniła co następuje:

> [...]
    > przelewu oczywiscie byl zupelnie nie zwiazany z ta firma, ani ze zwrotem

    Przedsiębiorca na bank skorzysta z instytucji potrącenia (wariant
    optymistyczny); jeśli jednak jest nieuczciwy (wariant pesymistyczny) to
    powie, że miał w stosunku do ciebie roszczenie na tą kwotę, ale to musiałby
    udowodnić i raczej tego nie zrobi. Może ktoś zna wariant realistyczny?

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 3. Data: 2005-01-18 19:48:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tom(ek) wrote:

> [...]
    > udowodnić i raczej tego nie zrobi. Może ktoś zna wariant realistyczny?

    tak. nie odda ani grosza i będzie zwlekał z oddaniem tak długo jak się da.

  • 4. Data: 2005-01-18 19:53:01
    Od: Wwa <w...@t...pl.nospam>

    Maciek Kaszowski napisał(a):

> [...]
    > na konto tej wlasnie firmy na kwote wyzsza niz moj dlug wobec nich.
    Co za czasy długi zwraca się tylko przez pomyłkę .
    Proszę niech napisze ktoś uczciwy że istnieje bo przestaje mi się chcieć
    żyć wśród bydlaków.
    Wwa

  • 5. Data: 2005-01-18 20:10:33
    Od: m...@p...onet.pl

    > Co za czasy długi zwraca się tylko przez pomyłkę .
    > Proszę niech napisze ktoś uczciwy że istnieje bo przestaje mi się chcieć
    > żyć wśród bydlaków.
    > Wwa
    Tak, tak. Spodziewalem sie, ze znajdzie sie ktos taki kto w ten sposob sobie
    zinterpretuje to co napisalem. Czy ja napisalem gdzies, ze chce uniknac splaty
    dlugu ? Chce jedynie o ile to bedzie mozliwe splacic dlug w ratach - przeciez
    napisalem 'Oczekuje na decyzje splaty tej kwoty w ratach.'

    Pozdrawiam,
    Maciek Kaszowski

  • 6. Data: 2005-01-19 08:28:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 21:10, gdy m...@p...onet.pl
    napisał(a) coś na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > uniknac splaty dlugu ? Chce jedynie o ile to bedzie mozliwe splacic dlug w
    > ratach - przeciez napisalem 'Oczekuje na decyzje splaty tej kwoty w

    Z faktu, że zapłaciłeś im pomyłkowo, wnioskować można, że kasę masz.
    Wiem, wiem, pewnie masz 20 innych zobowiązań i teraz nie masz na inne
    zobowiązanie, ale z tego co napisałeś, można wywnioskować też że kasiurę
    masz, ale kombinujesz z ratami.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2005-01-19 10:23:50
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > Wiem, wiem, pewnie masz 20 innych zobowiązań i teraz nie masz na inne
    > zobowiązanie, ale z tego co napisałeś, można wywnioskować też że kasiurę
    Tak, bardzo dziekuje, bardzo mi pomogles tym postem. Trafiles w dzisiatke ze
    swojim wnioskowaniem na moje pytanie (zreszta tak samo jak poprzedni
    przedpiszca, zyjacy wsrod samych bydlakow). Wiem, wiem, powinieniem byl zapytac
    czy prosba o rozlozenie dlugu na raty to moralne zachowanie... Nie bylo sensu
    opisywac calej sytuacji, ale skoro to pomoze w udzieleniu przez kogos pomocnej
    odpowiedzi...: mialem wlamanie do mieskzania i rabneli mi dekoder c+. No i
    musze za niego zaplacic (pomijam fakt dziwnego regulaminu c+) i prosze o raty,
    bo mam roznwiez inne zobowiazania. Machnalem sie w numerze rachunku, gdzie
    mialem zaplacic inne naleznosci i po ludzku pytam czy maja prawo potracic
    nalezna im kwote czy nie.
    Czy nadal jestem bydlakiem i kombinatorem ?

    Pozdrawiam, Maciek Kaszowski