  • 61. Data: 2021-08-25 20:10:19
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 18:18, Kviat pisze:
    > Ale uczciwie muszę przyznać, że nie próbowałem tego na granicy w lesie.

    I tu jest problem. Co więcej nasi im wyjaśnili uprzejmie, że tędy
    przechodzić nie wolno, to oni uparcie siedzą na tej miedzy.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2021-08-25 20:19:31
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > W kraju mamy znacznie więcej uchodźców, niż 800. Pewnie i tych 30 byśmy
    > przyjęli. Problemem jest to, że jeśli już na starcie popełniają
    > przestępstwo, to raczej mało prawdopodobne, by dalej było lepiej.

    Ale pieprzenie głupot.
    Chcą złożyć strażnikowi chęć otrzymania statusu uchodźcy.

  • 63. Data: 2021-08-25 20:23:51
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > I tu jest problem. Co więcej nasi im wyjaśnili uprzejmie, że tędy
    > przechodzić nie wolno, to oni uparcie siedzą na tej miedzy.

    Nie muszą przechodzić. To strażnik ma im umożliwiać złożenie dokumentu w
    momencie pojawienia się _na granicy_. Nie kompromituj się i doczytaj sobie.

    Stronę Urzędu d/s Cudzoziemców podać czy sam znajdziesz?

  • 64. Data: 2021-08-25 20:25:25
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Śmiem twierdzić, że wniosek osoby, która nielegalnie przekroczyła
    > granicę zawsze powinien być rozpatrzony negatywnie, albowiem osoba ta
    > popełnia przestępstwo w Polsce.

    Twoje widzimisię nie ma żadnego znaczenia i z braku argumentów przypierdoliłeś
    się do najmniej istotnej rzeczy.

    Bądź bardziej kreatywny, a nie jak trep po 50-tce.

  • 65. Data: 2021-08-25 20:40:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wykluczone, że nie, ale co to ma do rzeczy. Nielegalne przekroczenie
    > granicy jest przestępstwem w każdym kraju.

    Znowu bredzisz. W cywilizowanych krajach nie każde przekroczenie granicy
    jest nielegalne.

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/prawo
    -i-podatki/czy-konwencja-genewska-nakazuje-nam-przyj
    ac-uchodzcow/71sqr0y

    "Jak zaznacza prawnik HFPC, zgodnie z przepisami unijnymi jeśli
    cudzoziemiec stanie na granicy i w jakikolwiek sposób wyrazi chęć
    ubiegania się o azyl, to wniosek musi zostać przyjęty, a on sam ma prawo
    pozostawać na terenie kraju aż do jego rozpatrzenia. Jedynie odmowa
    przyznania statusu uchodźcy w tej procedurze daje organom państwowym
    prawo do wydalenia cudzoziemca z kraju, przy czym na etapie odwoławczym
    uczestnik procedury azylowej ma prawo do uzyskania pomocy prawnej.

    - Dopiero odrzucenie wniosku o azyl oznacza utratę podstawy prawnej
    pobytu w kraju - tłumaczy mec. Jacek Białas."

    > Tak zdroworozsądkowo -
    > oczekiwałbyś samarytańskiej pomocy od osoby, do której się włamujesz?

    Tak zdroworozsądkowo - w tym lesie jest jakieś pole siłowe, które trzeba
    forsować laserami?

    "jeśli cudzoziemiec stanie na granicy i w jakikolwiek sposób wyrazi chęć
    ubiegania się o azyl, to wniosek musi zostać przyjęty, a on sam ma prawo
    pozostawać na terenie kraju aż do jego rozpatrzenia."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > Musisz zrozumieć, ze strażnik graniczny, to nie Straż Graniczna. Jakby
    > ci ludzie uciekali przez białoruskimi służbami z powodu prześladowań, to
    > można by sie zastanowić, czy im nie pomóc i nie zastanawiać się tu w
    > Polsce, czy przysługują im prawa azylu. Ale oni wjechali na Białoruś
    > legalnie jako turyści

    Serio? Skąd masz takie informacje?

    Po drugie, zdajesz sobie sprawę, że turysta to też człowiek i ma takie
    same prawa ubiegania się o azyl?

    " Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw
    Człowieka (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą
    liczyć na sprawiedliwą procedurę azylową. Ostatnio pojawiają się też
    doniesienia o ich siłowym wypychaniu przez białoruskie służby na
    terytorium Polski - zaznacza prawnik z HFPC."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > i nic im tam się nie dzieje. Mogą złożyć wniosek i
    > czekać nie wdzierając się do Polski.

    "Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw
    Człowieka (...) na Białorusi migranci nie mogą liczyć na sprawiedliwą
    procedurę azylową."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > Śmiem twierdzić, że wniosek osoby, która nielegalnie przekroczyła
    > granicę zawsze powinien być rozpatrzony negatywnie,

    Na chuj komuś wniosek o azyl, skoro może przekroczyć granicę legalnie?
    Abstrahując już od tego, że nadal nie rozumiesz, że przekroczenie
    granicy W CELU złożenia wniosku o azyl jest jak najbardziej legalne. A
    przynajmniej w cywilizowanych krajach.

    > albowiem osoba ta
    > popełnia przestępstwo w Polsce.

    Bredzisz. Jak zwykle.
    Z takimi twierdzeniami musisz jeszcze trochę poczekać i może się
    doczekasz, bo nie wiadomo jak długo jeszcze pislam porządzi w tym kraju.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 66. Data: 2021-08-25 20:49:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I tu jest problem.

    Ten problem jest tylko w twojej głowie.
    Nie próbowałem, bo nie musiałem.

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > Co więcej nasi im wyjaśnili uprzejmie, że tędy
    > przechodzić nie wolno,

    Czyli "nasi" uprzejmie złamali obowiązujące prawo.

    > to oni uparcie siedzą na tej miedzy.

    Jak cię będą chcieli publicznie wychłostać, bo podczas kontroli w
    tramwaju nie będziesz miał krzyżyka na szyji, to też będziesz uparcie
    siedział na miedzy przy jakiejś granicy.
    Życzę ci, aby twój wniosek został rozpatrzony negatywnie za próbę włamania.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 67. Data: 2021-08-25 21:13:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sami się pieprzą - czy gdy wkraczali do nich Rosjanie to aby nie było Afgańczyków o
    połowę mniej?
    Czy Europa ma przyjmować wszystkich pieprzących się tego świata, bo sama się nie
    pieprzy na okrągło??

    -----

  • 68. Data: 2021-08-25 21:15:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytać, czy nie Polak na lotnisku w Kanadzie i gdzie jest taser.

    -----
    > w cywilizowanych krajach jak czegoś nie wiesz i się zapytasz, to odpowiadają
    uprzejmie.
    > Czasem nawet się uśmiechną, a nawet zawołają kogoś, kto włada językiem w którym
    zadałeś pytanie, a jak nie ma kogoś pod ręką, to

  • 69. Data: 2021-08-25 21:17:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-25 o 20:23, n...@o...pl pisze:

    > Nie muszą przechodzić. To strażnik ma im umożliwiać złożenie dokumentu w
    > momencie pojawienia się _na granicy_. Nie kompromituj się i doczytaj sobie.
    >
    > Stronę Urzędu d/s Cudzoziemców podać czy sam znajdziesz?

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    I nie ma tam opcji składania wniosków w czasie nielegalnego
    przekraczania granicy.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2021-08-25 23:27:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 20:49, Kviat pisze:
    > Czyli "nasi" uprzejmie złamali obowiązujące prawo.

    Które? Ale tak konkretnie.

    --
    Robert Tomasik