eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz
    Dolny]
    Date: Wed, 25 Aug 2021 20:40:45 +0200
    <6126583e$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <sg5me3$kvm$1@gioia.aioe.org>
    <61268726$0$543$65785112@news.neostrada.pl>

    > Nie wykluczone, że nie, ale co to ma do rzeczy. Nielegalne przekroczenie
    > granicy jest przestępstwem w każdym kraju.

    Znowu bredzisz. W cywilizowanych krajach nie każde przekroczenie granicy
    jest nielegalne.

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/prawo
    -i-podatki/czy-konwencja-genewska-nakazuje-nam-przyj
    ac-uchodzcow/71sqr0y

    "Jak zaznacza prawnik HFPC, zgodnie z przepisami unijnymi jeśli
    cudzoziemiec stanie na granicy i w jakikolwiek sposób wyrazi chęć
    ubiegania się o azyl, to wniosek musi zostać przyjęty, a on sam ma prawo
    pozostawać na terenie kraju aż do jego rozpatrzenia. Jedynie odmowa
    przyznania statusu uchodźcy w tej procedurze daje organom państwowym
    prawo do wydalenia cudzoziemca z kraju, przy czym na etapie odwoławczym
    uczestnik procedury azylowej ma prawo do uzyskania pomocy prawnej.

    - Dopiero odrzucenie wniosku o azyl oznacza utratę podstawy prawnej
    pobytu w kraju - tłumaczy mec. Jacek Białas."

    > Tak zdroworozsądkowo -
    > oczekiwałbyś samarytańskiej pomocy od osoby, do której się włamujesz?

    Tak zdroworozsądkowo - w tym lesie jest jakieś pole siłowe, które trzeba
    forsować laserami?

    "jeśli cudzoziemiec stanie na granicy i w jakikolwiek sposób wyrazi chęć
    ubiegania się o azyl, to wniosek musi zostać przyjęty, a on sam ma prawo
    pozostawać na terenie kraju aż do jego rozpatrzenia."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > Musisz zrozumieć, ze strażnik graniczny, to nie Straż Graniczna. Jakby
    > ci ludzie uciekali przez białoruskimi służbami z powodu prześladowań, to
    > można by sie zastanowić, czy im nie pomóc i nie zastanawiać się tu w
    > Polsce, czy przysługują im prawa azylu. Ale oni wjechali na Białoruś
    > legalnie jako turyści

    Serio? Skąd masz takie informacje?

    Po drugie, zdajesz sobie sprawę, że turysta to też człowiek i ma takie
    same prawa ubiegania się o azyl?

    " Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw
    Człowieka (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą
    liczyć na sprawiedliwą procedurę azylową. Ostatnio pojawiają się też
    doniesienia o ich siłowym wypychaniu przez białoruskie służby na
    terytorium Polski - zaznacza prawnik z HFPC."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > i nic im tam się nie dzieje. Mogą złożyć wniosek i
    > czekać nie wdzierając się do Polski.

    "Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw
    Człowieka (...) na Białorusi migranci nie mogą liczyć na sprawiedliwą
    procedurę azylową."

    Czytaj tak długo, aż zrozumiesz.

    > Śmiem twierdzić, że wniosek osoby, która nielegalnie przekroczyła
    > granicę zawsze powinien być rozpatrzony negatywnie,

    Na chuj komuś wniosek o azyl, skoro może przekroczyć granicę legalnie?
    Abstrahując już od tego, że nadal nie rozumiesz, że przekroczenie
    granicy W CELU złożenia wniosku o azyl jest jak najbardziej legalne. A
    przynajmniej w cywilizowanych krajach.

    > albowiem osoba ta
    > popełnia przestępstwo w Polsce.

    Bredzisz. Jak zwykle.
    Z takimi twierdzeniami musisz jeszcze trochę poczekać i może się
    doczekasz, bo nie wiadomo jak długo jeszcze pislam porządzi w tym kraju.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr