  • 31. Data: 2009-12-20 23:53:51
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Piotr Zawiły pisze:
> [...]
    > bezpieki w mojej sprawie. Nie było jej trzy dni w domu, a ja nie wiedziałem co
    > mam ze sobą zrobić. Panowie z bezpieki przez te wszystkie lata otrzymywali (na
    > szczęście już im zabiorą od 1 stycznia) tak wysokie wynagrodzenia emerytalne, bo
    > przecież też byli "mundurowymi" i im się należało. Wiesz kobieto, nie chce mi
    > się już więcej pisać w tym temacie, bo widzę, że do niektórych spraw jeszcze nie
    > dojrzałaś. Życzę wysokich uposażeń i wysokiej emerytury, a inni niech zdychają z
    > głodu. Grunt, żeby służbom mundurowym żyło się lepiej, reszta społeczeństwa się

    Szacunek wielki z mojej strony dla Twojej matki i Ciebie. Dobrym synem
    jesteś.
    Pozdrawiam,

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-12-21 00:18:52
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > eksmitowaliby ją bez mrugnięcia okiem na bruk, za niezapłacony czynsz, bo
    > pieniądze na czynsz przeznaczałaby na leczenie.

    Napisz jeszcze, ze mamusia była po zawodówce i pracowała na najniższym
    stanowisku. Jest faktycznie niesprawiedliwością społeczną, że nie dostaje
    takiej emerytury jak prezesi banków pensji. Przecież w ulotkach które
    kolportowałeś było jasno napisane, że wszyscy mają równe żołądki a
    sprzątaczka powinna zarabiać więcej niż dyrektor bo więcej pracuje.

  • 33. Data: 2009-12-21 07:21:47
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Są dwa pytania:
    > 1. Gdzie te miliardy złotych oszczędności na emeryturach mundurowych?
    > 2. Kto szczuje społeczeństwo na siebie i w jakim celu?

    W ubiegłu piątek na konferencji prasowej premier Donald Tusk o naprawie
    finansów państwa mówił:
    1. Reforma emerytur mundurowych
    2. Zrównanie i podwyższenie wieku emerytalnego do 67 lat.
    3. Reforma KRUS
    Zwracam uwagę na fakt że reforma emerytur mundurowych jest na pierwszym
    miejscu i przyniesie najszybciej wielomiliardowe oszczędności dla dziury
    budżetowej i wyraźne zmniejszenie długu publicznego.
    Zwłaszcza w kontekscie obliczeń które podałam w pierwszym poście tego
    tematu.

  • 34. Data: 2009-12-21 08:27:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Danusia pisze:
> [...]
    > policji, w tym w grupa o wysludzie 15-20 lat to zawsze mniej niż 8%
    > odchodzących na emeryturę czyli 80-160 funkcjonariuszy. Taka emerytura (40%
    > podstawy) to około 1500 zł brutto (1100 zł na rękę). Rocznie to brutto
    > 18.000 zł razy 80-160 funkcjonariuszy to 1.440.000 do 2.880.000, możemy
    > przyjąć nawet 3 mln zł rocznie, o tyle mniej na emerytury wyda MSW (nie FUS
    > ani ZUS - bo emerytury policjantów płaci MSW ze swojego budżetu).
    >
    > Są dwa pytania:
    > 1. Gdzie te miliardy złotych oszczędności na emeryturach mundurowych?

    Jedyna oszczędność, to zmniejszony ukryty dług publiczny. Oszczędności
    będą dopiero za kilkanaście lat widoczne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2009-12-21 08:33:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Danusia pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dane z statystyczne z departamentu kadr MSW w latach 2000-2008.

    > Z tą oszczędnością to tak nie zupełnie do końca. Bo jak nie pójdą na tą
    > wcześniejszą emeryture to będą dalej pracować, a to oznacza że MSW będzie im
    > płacić 100% a nie 40%.

    Ale nie będzie musiała zatrudniać dodatkowych pracowników biurowych.
    Tudzież, będąc w tym systemie, co wszyscy obywatele, będzie mógł zmienić
    pracę bez strachu utraty przywilejów, bo ich nie ma...

    > Dokładnie o to mi chodzi, dług publiczny nijak ma się do tych emerytur.

    Jak nie ma. Skoro jest zobowiązanie, które trzeba wypłacic, to się ma.
    Tylko, ponieważ nie jest wyrażony ten dług w obligacjach i innych
    papierach dłużnych emitowanych przez skarb państwa, to jest to dług ukryty.

    > Długi ZUS i OFI też nie mają z tym nic wspólnego z emeryturami mundurowymi.
    > To nasi wspaniali politycy i ich doradcy są autorami naszego zadłużenia.

    Nie - te długi przestały być ukrytymi.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2009-12-21 08:40:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Flo pisze:

    > Nie bierzesz też pod uwagę, że możesz sobie pracować praktycznie bez
    > ograniczeń.
    > Cały etat w firmie X, kontrakt w firmie Y i jeszcze może jakąś własną
    > działalność dodatkowo. Tyle na ile Ci sił starczy.
    >
    > Mundurowi (poza pewnymi wyjątkami) nie mogą dodatkowo pracować.

    Proszę nie kłamać. Pracują dodatkowo. Mam znajomych policjantów i fakt
    już nie pracują jako "bramkarze" w knajpach, ale wykonują różne zlecenia
    dla sądów na dodatkowe umowy.

    > Biorąc pod uwagę ograniczenia jakie nakłada na nich państwo, zarobki,
    > ryzyko, warunki służby to wcześniejsza (mizerna) emerytura jest tylko
    > karykaturą zadośćuczynienia.

    A co mają powiedzieć ludzie, którzy po 40 latach mają 800-1000zł emerytury?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2009-12-21 08:57:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    grzech pisze:

    > Napisz jeszcze, ze mamusia była po zawodówce i pracowała na najniższym
    > stanowisku. Jest faktycznie niesprawiedliwością społeczną, że nie dostaje
    > takiej emerytury jak prezesi banków pensji.

    Wyobraź sobie, że w tamtym czasie wiele osób mogło jedynie marzyć o
    wykształceniu średnim. Znam osoby, które próbowały, ale żeby przeżyć
    musiały pracować, więc po semestrze w szkole średniej często
    rezygnowały, niezależnie od osiągnięć. Ci ludzie są często na tyle
    honorowi, że nie upominają się o przywileje dla siebie, jak górnicy, czy
    mundurowi. I o tym, że policjant musi być zawsze na rozkaz, co z tego,
    jeśli ci ludzie, aby przeżyć i wychować swoje dzieci nierzadko musieli
    pracować na więcej niż jeden etat. Więc proszę nie pisać o tych
    żołądkach, bo tu nie o to chodzi. Populistyczne hasła zostaw dla siebie.
    Ludzie mają niskie emerytury często nie tylko z powodów, że kiepsko
    zarabiali, ale stąd, że choćby nie zachowały się papiery z zarobkami z
    lat 70-tych z wielu firm. Więc emerytura wyliczana jest niekoniecznie z
    tych lat, gdzie zarabiali najwięcej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2009-12-21 10:23:58
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > choćby nie zachowały się papiery z zarobkami z lat 70-tych z wielu firm.
    > Więc emerytura wyliczana jest niekoniecznie z tych lat, gdzie zarabiali

    A więc wiadomo z czego wynikają niskie emerytury. Jakoś trudno mi uwierzyć,
    że masowo poginęły papiery z zarobkami z lat 70-tych. Z mojego zakładu który
    nie istnieje od wielu lat można to bez trudu uzyskać.
    Co do marzeń o wykształceniu średnim to możesz takie bajki opowiadać
    miłośnikom prawd objawionych z IPN. Tak się składa, że pamiętam tamte czasy.

  • 39. Data: 2009-12-21 10:55:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    grzech pisze:

    > A więc wiadomo z czego wynikają niskie emerytury. Jakoś trudno mi uwierzyć,
    > że masowo poginęły papiery z zarobkami z lat 70-tych. Z mojego zakładu który
    > nie istnieje od wielu lat można to bez trudu uzyskać.

    Jeśli w mieście upadł jeden zakład pracy - to pewnie tak jest. Jeśli
    upadło dużo (w latach 90-tych), to poginęło dużo tych papierów.
    Jednocześnie wymagano od ludzi tych papierów nie wnosząc obowiązku ich
    przechowywania. Więc jak miałeś szczęście - to masz je, jeśli nie, to
    masz pecha. Część jest do znalezienia, ale to tylko niewielka część.

    > Co do marzeń o wykształceniu średnim to możesz takie bajki opowiadać
    > miłośnikom prawd objawionych z IPN. Tak się składa, że pamiętam tamte czasy.

    Pamiętasz czasy, a pamiętasz ludzi? Jeśli rodziców nie było stać na
    kształcenie Ciebie (bo mimo, że nauka jest bezpłatna, to wiele rzeczy
    kosztuje), to musiałeś uczyć się pracując. Dzięki temu ludzie ci często
    mają czterdzieści parę lat pracy. A że nie liczy im sie właściwych
    wynagrodzeń z lat 70-tych, tylko te z czasu, kiedy fabryki upadały i
    ludzie imali się różnych innych zajęć (nie, nie protestowali jak
    stoczniowcy,że państwo ma im zapewnić pracę), to emerytury maja
    niewielkie. Czyli po ponad 40 latach pracy mają niższe uposażenie niż
    policjant po 15 latach. Wykształcenie takiego policjanta nie jest dużo
    lepsze od wykształcenia tamtych ludzi, więc może proszę sobie tym buzi
    nie wycierać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2009-12-21 11:46:52
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Proszę nie kłamać. Pracują dodatkowo. Mam znajomych policjantów i fakt
    > już nie pracują jako "bramkarze" w knajpach, ale wykonują różne zlecenia
    > dla sądów na dodatkowe umowy.

    A wystarczyło przeczytać inną moją wypowiedź w której wymieniłem
    biegłych jako grupę otrzymującą pozwolenia na dodatkowa pracę, a nie
    kłamstwo mi zarzucać.

    Swoje lata w służbach spędziłem i wiem jak to wygląda nie z opowieści
    kolegów czy znajomych ale z własnego doświadczenia gdy kolejne moje
    raporty wracały z dopiskiem "nie wyrażam zgody ze względu na charakter
    służby"

    > A co mają powiedzieć ludzie, którzy po 40 latach mają 800-1000zł emerytury?

    To znaczy, że skoro jedni mają gorzej to drugim trzeba zabrać (przy czym
    zapewne ci pierwsi nawet grosza z tego nie zobaczą)?

    To jest postawa "psa ogrodnika". Samemu nie zjem, a drugiemu nie dam.

    Czy przysłowiowemu Y-kowskiemu ktoś bronił wstąpić do takiej czy innej
    służby?
    Powiem więcej. Będąc w wojsku nie raz spotkałem się z szykanowaniem
    chłopaków chcących swoją przyszłość z armią związać. Nie będę przytaczał
    wyzwisk bo były niecenzuralne, a jak się do tego doda innego rodzaju
    "uprzykrzanie" życia to tak różowo już to nie wygląda jak to opisują
    koledzy kolegów co w służbie takiej czy innej służą.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com