  • 1. Data: 2009-12-19 00:45:17
    Temat: Sprawdzenie adresu zamieszkania
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Witajcie!

    W toczącej się sprawie cywilnej odbyły się już dwie rozprawy, na które
    pozwany się nie stawił. W ogóle nie odebrał pism z sądu. Z moich
    informacji wynika, że żyje (czy też żył) z żoną w kiepskich stosunkach.
    Możliwe więc, że już nie zamieszkuje pod adresem, na który wysyłane są
    wezwania.
    I teraz pytanie - czy możliwe jest sprawdzenie tego, np. przez
    dzielnicowego? Ja wiem, że to nie sprawa karna, ale czy mimo to istnieje
    taka możliwość?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-12-19 01:01:57
    Temat: Re: Sprawdzenie adresu zamieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > W toczącej się sprawie cywilnej odbyły się już dwie rozprawy, na które
    > pozwany się nie stawił. W ogóle nie odebrał pism z sądu. Z moich

    Pisma wysłane na adres zameldowania? Tylko nie odebrane (a nie np.
    zwrócone z adnotacją, że adresat nieznany)?

    To prawidłowo zawiadomiony. Jak się nie stawia - jego problem. Przegra i
    tyle. Nawet nie dostanie zawiadomienia o wyroku.

  • 3. Data: 2009-12-19 01:06:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > To prawidłowo zawiadomiony. Jak się nie stawia - jego problem. Przegra i
    > tyle. Nawet nie dostanie zawiadomienia o wyroku.

    Prawidłowym zawiadomieniem jest wysłanie na adres zamieszkania, a nie
    zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-12-19 01:20:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Prawidłowym zawiadomieniem jest wysłanie na adres zamieszkania, a nie
    > zameldowania.

    Sorry winnetou - jeśli oświadczyłeś w stosownym urzędzie, że mieszkasz
    pod danym adresem, a pod nim nie mieszkasz, to jest to wyłącznie Twój
    problem.

  • 5. Data: 2009-12-19 01:23:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Sorry winnetou - jeśli oświadczyłeś w stosownym urzędzie, że mieszkasz
    > pod danym adresem, a pod nim nie mieszkasz, to jest to wyłącznie Twój
    > problem.

    KPC nakazuje podać adres zamieszkania strony. Jeśli gdzieś nie
    mieszkasz, to możesz wzruszyć prawomocny już wyrok. Brak aktualnego
    meldunku to wyłącznie utrudnienie dowodowe.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-19 11:21:10
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    www.mswia.gov.pl/portal/pl/381

    Podejrzewam, że jako osoba fizyczna musiałbyś załączyć pismo z sądu wzywające Ciebie
    do podania danych adresowych strony/uczestnika.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-12-19 12:24:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > KPC nakazuje podać adres zamieszkania strony. Jeśli gdzieś nie
    > mieszkasz, to możesz wzruszyć prawomocny już wyrok. Brak aktualnego
    > meldunku to wyłącznie utrudnienie dowodowe.

    W świetle obowiązujących przepisów adres zamieszkania musi byś taki sam,
    jak adres zameldowania.

    W przeciwnym przypadku strona łamie prawo i można sugerować, że robi to
    w celu utrudnienia postępowania sądowego.

    Zresztą ile razy były tu opisywane przypadki z negatywnymi skutkami
    olewania meldunku, z listem gończym za uchylanie się od poboru włącznie.

  • 8. Data: 2009-12-19 12:59:06
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    wiadomości news:4b2c2605$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > To prawidłowo zawiadomiony. Jak się nie stawia - jego problem. Przegra i
    > tyle. Nawet nie dostanie zawiadomienia o wyroku.

    Tak jest? Co jesli nie moglem odebrac bo bylem na wakacjach? Ile razy
    powinni probowac wyslac?

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 9. Data: 2009-12-19 13:24:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak jest? Co jesli nie moglem odebrac bo bylem na wakacjach? Ile razy
    > powinni probowac wyslac?

    to masz probnlem. Taki juz jest polski chory system

    Raz wysylaja, poczta musi awizowac powtornie ale oczywiscie czesto tego nie
    robi.

    Kiedys mialem mieszkanie na 5 pietrze (bez windy). I jakos dzownym trafem
    nigdy zaden polecony do mnie nie dotarl. Zawsze znajdowalem awizo. Nawet gdy
    bylem w domu.

    Icek

  • 10. Data: 2009-12-19 13:49:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 19 Dec 2009 12:21:10 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > www.mswia.gov.pl/portal/pl/381
    >
    > Podejrzewam, że jako osoba fizyczna musiałbyś załączyć pismo z sądu wzywające
    Ciebie do podania danych adresowych strony/uczestnika.
    > JaC

    tak, majac pismo z sądu wydadzą ci adres ze zbioru PESEL bez pytania
    drugiej strony o zgodę;
    swoja drogą to dziwne, że sąd nie występuje o takie dane.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php