    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury mundurowe
    Date: Mon, 21 Dec 2009 11:55:20 +0100

    grzech pisze:

    > A więc wiadomo z czego wynikają niskie emerytury. Jakoś trudno mi uwierzyć,
    > że masowo poginęły papiery z zarobkami z lat 70-tych. Z mojego zakładu który
    > nie istnieje od wielu lat można to bez trudu uzyskać.

    Jeśli w mieście upadł jeden zakład pracy - to pewnie tak jest. Jeśli
    upadło dużo (w latach 90-tych), to poginęło dużo tych papierów.
    Jednocześnie wymagano od ludzi tych papierów nie wnosząc obowiązku ich
    przechowywania. Więc jak miałeś szczęście - to masz je, jeśli nie, to
    masz pecha. Część jest do znalezienia, ale to tylko niewielka część.

    > Co do marzeń o wykształceniu średnim to możesz takie bajki opowiadać
    > miłośnikom prawd objawionych z IPN. Tak się składa, że pamiętam tamte czasy.

    Pamiętasz czasy, a pamiętasz ludzi? Jeśli rodziców nie było stać na
    kształcenie Ciebie (bo mimo, że nauka jest bezpłatna, to wiele rzeczy
    kosztuje), to musiałeś uczyć się pracując. Dzięki temu ludzie ci często
    mają czterdzieści parę lat pracy. A że nie liczy im sie właściwych
    wynagrodzeń z lat 70-tych, tylko te z czasu, kiedy fabryki upadały i
    ludzie imali się różnych innych zajęć (nie, nie protestowali jak
    stoczniowcy,że państwo ma im zapewnić pracę), to emerytury maja
    niewielkie. Czyli po ponad 40 latach pracy mają niższe uposażenie niż
    policjant po 15 latach. Wykształcenie takiego policjanta nie jest dużo
    lepsze od wykształcenia tamtych ludzi, więc może proszę sobie tym buzi
    nie wycierać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl