  • 61. Data: 2018-08-29 10:22:22
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: p...@g...com

    -- Nie dotarło do niego, co się stało, i tyle.

    tez odnosze takie wrazenie

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/krakow/18-latk
    a-zginela-na-przejezdzie-kolejowym-egzaminator-nie-t
    rafil-za-kratki/dll1jsx#slajd-3

  • 62. Data: 2018-08-29 10:41:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 20:23:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > We Włoszech może po protu nie być winnego. Nie wykluczone, że okaże sie,
    > że nie ma osoby jednoosobowo winnej tej tragedii.

    Włoski wymiar sprawiedliwości stać na wiele. Sześć lat temu ichni sąd
    skazał sejsmologów na więzienie za to, że nie przewidzieli trzęsienia
    ziemi.

    https://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/swiat,27
    /szesc-lat-wiezienia-dla-sejsmologow-za-to-ze-nie-pr
    zewidzieli-trzesienia-ziemi,63995,1,0.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 63. Data: 2018-08-29 10:51:33
    Od: p...@g...com

    http://www.faz.net/aktuell/gesellschaft/ungluecke/it
    alien-experten-nach-erdbeben-von-l-aquila-freigespro
    chen-13259152.html

    a dwa lata pozniej uniewinnil co zapowiada ze cdn

  • 64. Data: 2018-08-29 11:03:26
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-29 o 10:11, Queequeg pisze:

    > Ale nie miał. Różna jest odporność na stres różnych ludzi. Tak naprawdę
    > nigdy nie przewidzisz, jak zachowasz się w danej sytuacji, dopóki się w
    > niej nie znajdziesz.
    >
    > Nie dotarło do niego, co się stało, i tyle.

    Skoro sam siebie ratował (wyskoczył z samochodu) to wiedział co się dzieje.

    --
    animka

  • 65. Data: 2018-08-29 11:07:18
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-29 o 07:25, Shrek pisze:
    > Chyba że już po reformie sądownictwa i teraz dają tyle co tłuszcza w
    > komentarzach na onecie chce.

    Nie widzę już nigdzie komentarzy na onecie. Pewnie to zlikwidowali.

    --
    animka

  • 66. Data: 2018-08-29 11:20:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    7/szesc-lat-wiezienia-dla-sejsmologow-za-to-ze-nie-p
    rzewidzieli-trzesienia-ziemi,63995,1,0.html

    Tylko wiesz - to roznie moglo wygladac.
    Np mieli wyrazne pomiary wskazujace na trzesienie, a je zlekcewazyli.

    Sejsmolog to pewna egzotyka, ale wezmy np meteorologa, ktoremu a dlugo
    plotkowal przy kawie, a potem sie spieszyl odebrac dziecko z
    przedszkola, wiec prognoze przepisal z poprzedniej, i nie przewidzial
    ze bedzie mgla, mimo ze byly wyrazne przeslanki do tego.
    A za godzine pilot prezydenckiego samolotu planuje trase ...

    J.

  • 67. Data: 2018-08-29 11:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Ewentualnie wyraznie napisac "projektowana trwalosc 20 lat", lub
    "wymagana inspekcja co 5 lat" ?

    >projektant moze zaprojektowac nietrwaly wiadukt ale zasmarkanym
    >obowiazkiem inwestora jest sprawdzenie warunkow w jakich ta
    >konstrukcja ma pracowac,

    Inwestor zna sie na inwestowaniu, i na wybieraniu w przetargu
    projektanta.
    A fachowiec projektant ma wiedziec co musi uwzglednic.

    >jesli nawet huta powstala po budowie (czy w trakcie)

    I tu moze byc problem.

    >to morze raczej bylo tam od dawna wiec znow wychodzi czyjas
    >niekompetencja,
    >projektant nie zyje wiec jedyny kto (byc moze) dostanie w dupe to
    >firma zarzadzajaca obiektem

    Jesli cos zaniedbala, to oczywiscie.
    I ona powinna zatrudniac fachowcow, którzy wiedza co maja uwzgledniac.

    Ale jesli zjawisko bylo nieprzewidziane, a erozja niewidoczna ?

    J.

  • 68. Data: 2018-08-29 11:33:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 Aug 2018 11:20:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko wiesz - to roznie moglo wygladac.
    > Np mieli wyrazne pomiary wskazujace na trzesienie, a je zlekcewazyli.

    Mnie tam z nimi nie było, ale w drugiej instancji zostali uniewinnieni, co
    zresztą już zapodał Przemek Jędrzejczak, tyle że w języku Alexa Springera.
    http://www.geekweek.pl/news/2015-11-25/wloscy-naukow
    cy-oczyszczeni-z-zarzutow_1656784/

> [...]
    > ze bedzie mgla, mimo ze byly wyrazne przeslanki do tego.
    > A za godzine pilot prezydenckiego samolotu planuje trase ...

    Mgłę to raczej widać, więc pilot, który nie jest zastraszony po prostu nie
    startuje, jak już jest w powietrzu zmienia lotnisko.

    Nie znam się na sejsmologii, ale gdyby trzęsienia ziemi dało się
    przewidzieć, to by przed nimi ostrzegano i nie byłoby ofiar. Załóżmy, że
    prawdopodobieństwo trzęsienia szacują na 20% i cały rejon w promieniu 300
    km jest ewakuowany, a potem nic się nie dzieje. Obawiam się, że nie wszyscy
    przyjmą to spokojnie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 69. Data: 2018-08-29 11:45:22
    Od: p...@g...com

    --Inwestor zna sie na inwestowaniu, i na wybieraniu w przetargu
    projektanta. A fachowiec projektant ma wiedziec co musi uwzglednic.

    tak i dlatego ten badziew wybudowano tylko we Wloszech, Libii i Wenezueli ktore w
    latach 60 trudno zaliczyc do przodujacych w technice :-)

    --Ale jesli zjawisko bylo nieprzewidziane, a erozja niewidoczna ?

    tak tak oczywiscie
    6110,na-zdjeciach-mostu-w-google-widac-pekniecia-wlo
    ski-minister.html

  • 70. Data: 2018-08-29 12:12:22
    Od: p...@g...com

    w polskim artykule nie ma ani slowa o odpowiedzialnosci zarzadu miasta i inwestorow
    ktorzy nie przestrzegali regul sztuki budowlanej:

    Die Schuld liege vielmehr bei der Stadtverwaltung und den Bauherren, die nicht
    erdbebensicher gebaut hätten, heißt es.

    takie rozmycie odpowiedzialnosci typowe jest dla slabych strukturalnie panstw, lepiej
    jest zrzucic wine na wybuch wulkanu, deszcz, korozje itp zjawiska ktore sa
    zaskakujace i calkowicie nieprzewidywalne :-)

    to jest po prostu kompromitacja struktur panstwowych:

    Ten most przeszedł remont setki razy, ale teraz zrobię wszystko, aby mieć nazwiska
    dawnych i obecnych nadzorców. Niedopuszczalne jest takie umieranie we Włoszech w 2018
    roku - powiedział Salvini.