  • 1. Data: 2018-08-24 00:49:53
    Temat: Czy to już prostytucja?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zobaczta, jakie te ludziska som gupie i nie wiedzom same, co dla nich dobre.
    A u Pana Komisarza żarówka LED świeci już 20 lat. Chyba we łbie.
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/komis
    ja-europejska-zakazuje-produkcji-i-sprzedazy-halogen
    owych-zarowek/tm9mpms

  • 2. Data: 2018-08-24 01:13:28
    Temat: Re: Czy to już prostytucja?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-08-18 o 00:49, ń pisze:
> [...]
    > łbie.
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/komis
    ja-europejska-zakazuje-produkcji-i-sprzedazy-halogen

    Z artykułu wynika, że będą świecić 20 lat, a nie że świecą. Już kilka
    lat używam LED-ów Żadna z nich się nie spaliła. Może jakoś policzyli, że
    będą świeciły aż tak dużo. Choć w samochodzie, który ma 10 lat już
    trzecie światła do jazdy dziennej mam. To też LED-y.

  • 3. Data: 2018-08-24 06:19:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mnie się jeszcze w domu nie spalił żaden halogen.
    W międzyczasie padła większość tzw. świetlówek energooszczędnych, już nie mówiąc o
    ich depresjogennym widmie światła ("z artykułów wynikało, że będą świecić 8 lat, a
    nie że świecą i co nam Pan zrobisz").
    Może by tak Unia zmusiła wszystkich producentów aut do wypuszczania wyłącznie
    silników napędzanycvh LPG? Przecież jest i tańszy i czyściejszy.
    Ale to grupa prawo.
    Dlaczego nie pozwalają działać niewidzialnej ręce rynku?

    -----

  • 4. Data: 2018-08-24 07:55:50
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 24.08.2018 o 06:19, ń pisze:
    > Mnie się jeszcze w domu nie spalił żaden halogen.

    A rozumiesz, że ten twój halogen nieźle doi energię elektryczną?

  • 5. Data: 2018-08-24 08:26:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.08.2018 o 00:49, ń pisze:
    > Zobaczta, jakie te ludziska som gupie i nie wiedzom same, co dla nich dobre.
    > A u Pana Komisarza żarówka LED świeci już 20 lat. Chyba we łbie.
    Jest prostytucja, jest kur*stwo, ale jest też lobbing, troska o
    środowisko oraz o bezpieczeństwo. Problem z tym, że teraz słowa
    zmieniają znaczenie i większość ludzi nawet tego nie zauważa.
    No i wiele zależy od tego, kto mówi. Jak "zwykły" człowiek łże, to łże,
    jak polityk łże, to "mija się z prawdą" albo mówi prawdę "nie do końca".
    Przykład drobny:
    chciałem kupić masło (takie z mleka) i kupiłem to:
    https://losickie.pl/Ose%C5%82ka-ekstra-miks-300g/
    bo się dobrze nie przyjrzałem drobnym napisom.
    Przykład gruby:
    dekarbonizacja - dla jednych eliminacja węgla z gospodarki mająca na
    celu tak zwaną ochronę środowiska.
    Dla innych zgrabna etykieta przyklejona na politykę wykończenia polskiej
    energetyki i górnictwa po to, abyśmy za 20 lat kupowali energię od
    jednych sąsiadów a węgiel od drugich.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-08-24 08:33:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

> [...]
    > że będą świeciły aż tak dużo. Choć w samochodzie, który ma 10 lat już
    > trzecie światła do jazdy dziennej mam. To też LED-y.

    Mam dwie w domu, obie założone równocześnie i razem świeciły. Jedna
    padła po 2 m-cach i "prześwieceniu" ~25h. Mam jeszcze 8szt. w oprawkach
    w suficie podwieszanym. Miały być w nich halogeny, ale dałem się
    zmanipulować i są LED-y. Ciekawe kiedy zaczną padać.
    A wracając do wycofania halogenów... Mam nadzieję, że po ich wycofaniu
    nie znikną, tak jak nie zniknęły "100". Może zmieni się tylko ich
    przeznaczenie? ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2018-08-24 08:35:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Rozumiem, ale to nie Ciebie lecz mnie doi, dzięki czemu daję pracę górnikom i
    energetykom.
    Napisz do elektrowni, że od jutra będą sprzedawały tylko 1/5 tego, co dotychczas..
    Załóżmy, że w łazience włączam halogen 25 wat na 30 minut na dobę, czyli około 180
    godzin rocznie.
    Ile lat musi się amortyzować żarówka energooszczędna, która w międzyczasie może
    jeszcze się stłuc lub dostać podobnego urazu (zakładam 20% ryzyko przypadkowego
    zniszczenia poza przepaleniem)?
    Jeżeli komisar twierdzi, że poświeci 20 lat (świeć Panie nad jego duszą), to niech
    narzuci obowiązkowe 20-letnie gwarancje/rękojmie, w przypadku upadku producenta
    wypłacane z emerytury komisara.
    I to bez obowiązku trzymania przez konsumenta dowodu zakupu (kto normalny trzyma
    paragony od żarówek??).

    -----

  • 8. Data: 2018-08-24 09:28:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.08.2018 o 08:35, ń pisze:
    > Jeżeli komisar twierdzi, że poświeci 20 lat (świeć Panie nad jego duszą), to niech
    narzuci obowiązkowe 20-letnie gwarancje/rękojmie, w przypadku upadku producenta
    wypłacane z emerytury komisara.
    I to jest słuszne podejście.
    Jacek

  • 9. Data: 2018-08-24 09:35:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.08.2018 o 08:33, Big Jack pisze:
> [...]
    > w suficie podwieszanym. Miały być w nich halogeny, ale dałem się
    > zmanipulować i są LED-y. Ciekawe kiedy zaczną padać.
    Ja mam więcej, ale nauczony przykrym doświadczeniem trzymam teraz
    paragony i jak się jakaś wykończy to reklamuję. Niektóre sklepy, jak
    Aldi czy Media Markt robią z tym problem, bo trzeba pisać reklamację
    tak, jakby to była pralka i czekać 2 tygodnie na "ekspertyzę". Jednak
    potem oddają kasę.
    A co do trwałości, to LED i tzw energooszczędne w żaden sposób się nie
    sprawdzają na zewnątrz. U mnie w altanie i lampach ogrodowych 100% tych
    "żarówek" odmówiło współpracy po pierwszej zimie. Od tego czasu już
    wiem, że na zewnątrz tylko proste sprawdzone konstrukcje.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-08-24 09:54:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Jacek* napisał(-a):

> [...]
    > Aldi czy Media Markt robią z tym problem, bo trzeba pisać reklamację
    > tak, jakby to była pralka i czekać 2 tygodnie na "ekspertyzę". Jednak

    Paragon od tych dwóch przytomnie zachowalem słusznie spodziewając się,
    że małe są szanse że żadnej nic się nie trafi w ciągu dwóch lat. Kupione
    w Castoramie. Wymiana tej jednej padniętej na nową bez żadnych
    problemów.

> [...]
    > tych "żarówek" odmówiło współpracy po pierwszej zimie. Od tego czasu
    > już wiem, że na zewnątrz tylko proste sprawdzone konstrukcje.

    A bo siedzi w nich trochę elektroniki, która może nie być przystosowana
    do zmiennych i niekorzystnych warunków atmosferycznych. Może halogeny
    uzyskają status *OUTDOOR ONLY* albo inny *SPECIAL USE* i będą wiecznie
    dostępne ;) Ale się rozmarzyłem...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675