  • 1. Data: 2018-08-26 11:28:22
    Temat: Wymagane dokumenty
    Od: n...@o...pl

    Czy urząd (jenostka gminna) musi się do mnie zwracać, aby dostarczyć mu
    dokumenty, które już posiada inna jednostka? (np. akt urodzenia, akt zgonu).

    Trochę to męczące jeździć po mieście i pokazywać dokumenty (bo oryginał do
    wglądu), gdy inna jednostka już takowe posiada (takie jak fakt urodzenia czy
    zgonu to chyba podstawowe).

    Najchętniej odpisałbym im "sprawdźcie sobie w budynku obok", ale czy mam
    podstawę prawną? :)

  • 2. Data: 2018-08-26 12:10:06
    Temat: Re: Wymagane dokumenty
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Oni Cię zaj..bią, bo to treść ich życia.

  • 3. Data: 2018-08-26 12:51:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-18 o 11:28, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > zgonu to chyba podstawowe).
    >
    > Najchętniej odpisałbym im "sprawdźcie sobie w budynku obok", ale czy mam

    Wyobraź sobie, że jesteś urzędnikiem. Przepis wymaga, by petent Ci
    dostarczył jakiś dokument. No i Ty przed wysłaniem tego żądanie musisz
    przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.

    Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

  • 4. Data: 2018-09-02 00:47:11
    Od: n...@o...pl

    w <5b828633$0$592$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.
    >
    > Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

    Chodzi akurat o akt urodzenia i zgonu, więc chyba nie musi wszystkich
    urzędników.

    Czy to się łapie na:
    "b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których
    organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach
    ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
    realizujących zadania publiczne,"