  • 1. Data: 2006-06-10 21:34:20
    Temat: Dziwne praktyki Ery - czy to zgodne z prawem?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Hej

    Bardzo mnie zaciekawila cala zaistniala sytuacja jaka miala miejsce :)
    W zeszlym miesiacu, na moim zestawieniu rozmow widnialo jedno polaczenie
    z Era Omnix i z kwota za to polaczenie w wysokosci 10 zl.

    Troche sie zdziwilem, bo nie przypominalem sobie abym gdziekolwiek
    wlazil czy cos pobieral. Mialem nawet zdzwonic i wyjasniac, ale
    wylecialo mi z glowy az do dzis.

    Dzis otrzymalem od Ery, dodam ze po raz kolejny, smsa o tresci:

    "Twoja subskrypcja gier Java dobiega konca. Chcesz dwie nowe gry za pol
    ceny? Odnowimy ja automatycznie (koszt 10,98 zl). Aby anulowac wyslij G
    NIE na 8089"

    Jak pisalem juz wczesniej dostawalem takie smsy ale nigdy sie nie
    skupialem zbytnio na tresci i traktowalem to po prostu jako spam. Ale
    dzis sie troche ta trescia zdziwilem, przypomnialo mi sie rowniez to
    dziwne polaczenie na kwote 10,98 z zeszlego miesiaca i fakty mi sie
    polaczyly w calosc :)

    Dodam ze zadnej subskyprcji gier nie zamawialem. Kiedys owszem
    korzystalem z serwisu Omnix, ale to chyba nie jest jednoznaczne z
    akceptacja czegos takiego.

    Zadzwonilem czym predzej aby wyjasnic cala sytuacje. Oczywiscie babka z
    BOA upierala sie ze cos tam zamawialem i ze wszystko jest w porzadku i
    ze nie lamia prawa :) to byla odpowiedz na to jak zarzucilem im ze takie
    praktyki jakie stosuja sa niezgodne z prawem :)

    A co wy powiecie o takich praktykach? Czy dozwolone jest obciazanie mnie
    jakas kwota za jakas subskypcje gier jesli nie odwolam jakiejs
    wymyslonej subkrypcji?

    Takie smsy w sumie moga wysylac do kazdego abonenta, zakladajac nawet ze
    co 10 osoba nie odpowie na tego smsa negatywnie co skutkowac bedzie
    doliczeniem do faktury kwoty 10,98.

    Jacek

  • 2. Data: 2006-06-10 21:36:02
    Temat: Re: Dziwne praktyki Ery - czy to zgodne z prawem?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol napisał(a):
> [...]
    > W zeszlym miesiacu, na moim zestawieniu rozmow widnialo jedno polaczenie
    > z Era Omnix i z kwota za to polaczenie w wysokosci 10 zl.

    Aha, dodam jeszcze ze cala sytuacja zostala wyjasniona po tym jak
    zakomunikowalem BOA ze reklamuje swoja ostatnia fakture wlasnie ze
    wzgledu na ta usluge ktorej nie zamawialem. Kwota w wysokosci 10,98 zl
    zostanie mi zwrocona przy nastepnym rozliczeniu.

    Wiec wyglada na to ze mialem racje i oni doskonale o tym wiedza, bo w
    przeciwnym razie z taka latwoscia nie zwrociliby mi tych 10 zl.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-06-10 21:40:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    castrol wrote:
> [...]
    >
    > Takie smsy w sumie moga wysylac do kazdego abonenta, zakladajac nawet ze
    > co 10 osoba nie odpowie na tego smsa negatywnie co skutkowac bedzie

    Od konca.

    Przedłuzać mogą, jeśli gdzieś w regulaminie było zapisane, że
    przedłużają jak nie zrezygnujesz.
    Wówczas taki sms to tylko informacja. Równie dobrze mogliby go w ogóle
    nie wysyłać.

    Sprawdź dokładnie ten regulamin omnix, czy przypadkiem niechcacy sie nie
    załapałeś na takie właśnie przedłużanie.

  • 4. Data: 2006-06-10 21:43:40
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek napisał(a):

    > Sprawdź dokładnie ten regulamin omnix, czy przypadkiem niechcacy sie nie
    > załapałeś na takie właśnie przedłużanie.

    Ok, tyle ze ja nie zawieralem zadnej umowy na tego rodzaju uslugi. Wiec
    jak to jest?

    Jacek

  • 5. Data: 2006-06-10 21:59:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    castrol napisał(a):

    > Ok, tyle ze ja nie zawieralem zadnej umowy na tego rodzaju uslugi. Wiec
    > jak to jest?

    Pamiętam że gdzieś w Erze wyraźnie rezygnowałem już na starcie z jakiejś
    tam usługi tego typu którą miałem używać bezpłatnie przez AFAIR rok, a
    potem miała być płatna.
    Może to coś takiego?

  • 6. Data: 2006-06-10 22:16:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Pamiętam że gdzieś w Erze wyraźnie rezygnowałem już na starcie z jakiejś
    > tam usługi tego typu którą miałem używać bezpłatnie przez AFAIR rok, a
    > potem miała być płatna.
    > Może to coś takiego?

    Raczej nie :) W erze jestem juz ponad 6 lat i dopiero teraz takie cyrki
    zaczely sie dziac.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-06-10 22:41:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    castrol napisał(a):

    > Ok, tyle ze ja nie zawieralem zadnej umowy na tego rodzaju uslugi. Wiec
    > jak to jest?

    Umowę tego typu można zawrzeć przez dokonanie czynności faktycznych,
    czyli np. rozpoczęcie korzystania z takiej usługi - art. 56 ust. 5 PT.

    M.

  • 8. Data: 2006-06-10 23:05:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Umowę tego typu można zawrzeć przez dokonanie czynności faktycznych,

    A kto taka umowe moze zawrzec? Wlasciciel numeru? Obecny uzytkownik? Bo
    moze przeciez nawet przypadkowa osoba.

    > czyli np. rozpoczęcie korzystania z takiej usługi - art. 56 ust. 5 PT.

    jestes pewny ze dobrze podales?

    Jacek

  • 9. Data: 2006-06-10 23:31:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    castrol napisał(a):

    > A kto taka umowe moze zawrzec? Wlasciciel numeru? Obecny uzytkownik? Bo
    > moze przeciez nawet przypadkowa osoba.

    Każdy, kto ma fizyczny dostęp do terminala. Czyli np. każdy, kto ma w
    ręku Twój telefon komórkowy, może wybrać numer i rozpocząć rozmowę. Albo
    wysłac SMS-a za 10,98 zł

    > jestes pewny ze dobrze podales?

    tak

    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    M.

  • 10. Data: 2006-06-11 07:09:25
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

> [...]
    > Era Omnix i z kwota za to polaczenie w wysokosci 10 zl.

    > Troche sie zdziwilem, bo nie przypominalem sobie abym gdziekolwiek
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wlazil czy cos pobieral. Mialem nawet zdzwonic i wyjasniac, ale wylecialo
    > mi z glowy az do dzis.

    [...]

    > Dodam ze zadnej subskyprcji gier nie zamawialem. Kiedys owszem

    > korzystalem z serwisu Omnix, ale to chyba nie jest jednoznaczne z
    > akceptacja czegos takiego.

    Ciekawe.... raz piszesz, że nic nie pamiętasz a za chwile jednak pamiętasz
    ;)