  • 1. Data: 2006-06-10 21:39:45
    Temat: Okradają mnie w biały dzień
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    sprawa ma się tak :

    kupiłem samochód Renault nowy z gwarancją producenta

    popsuł się (po 3 miesiącach), konkretnie zatarciu uległa pompa wtryskowa
    scholowano mnie do serwisu , serwis uznał że to wada owej pompy
    naprawiono ale ....

    pompa wtryskowa przy okazji awarii zanieczyściła przewody paliwowe i
    zbiornik paliwa
    które wymieniono na nowe
    ale też zanieczyściła paliwo w zbiorniku i filtr paliwa
    które to części nie podlegają gwarancji
    i to też wywnieniono na nowe ale za filtr paliwa musze zapłacić oraz za
    paliwo

    dlaczego ? co zawiniłem ?
    czy z mojej winy filtr paliwa uległ zniszczeniu czy paliwo z mojej winy
    uległo zanieczyszczeniu ?

    kurczę z tym paliwem to już przeginają , nie dość że owa wadliwa pompa
    zanieczyściła paliwo które było w zbiorniku to kurczę jeszcze muszę zapłacić
    za 10 litrów nowego paliwa (stare nie nadaje się do użytku)
    które wlali do zbiornika aby sprawdzić czy pompa działa ?

    jest na to jakiś paragraf ?
    bo ewidentnie w moim mniemaniu okradają mnie

    zanieczyszczone paliwo to Ok 150 zł + filtr paliwa 100 zł (bez 5 zł) plus
    owe 10 litrów nowego paliwa
    to Ok 50 zł

    czyli Ok 300 zł za Co pytam się za Co ????

    jakoś można dochodzić swoich praw

    jak ?

    Darek

  • 2. Data: 2006-06-10 23:00:11
    Temat: Re: Okradają mnie w biały dzień
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > owe 10 litrów nowego paliwa
    > to Ok 50 zł
    >
    > czyli Ok 300 zł za Co pytam się za Co ????

    Gwarancja jest okreslona przez umowę, wiec warto by bylo zajrzec do zasad
    gwarancji udzielanej przez producenta.

    Jesli nie ma tam napisane, ze koszty dodatkowe spowodowane przez uszkodzenie
    objete gwarancją takie jak wymiana filtru paliwa, koszt stracinego paliwa,
    wycieknietego oleju itp. są pokrywane przez nabywce (niech mnie kto poprawi,
    czytak moze byc), to napisz do producenta czy tez importera z ządaniem
    uregulowania tychze kosztów jako spowodowanych przez wadę objeta gwarancją.

  • 3. Data: 2006-06-11 09:09:17
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d22e8$448b3c33$57cf57e4$768@news.chello.pl,
    niejaki(a): darek z adresu <ma to w dupie> napisał(a):

    > kupiłem samochód Renault nowy z gwarancją producenta
    > i to też wywnieniono na nowe ale za filtr paliwa musze zapłacić oraz
    > za paliwo

    trzeba było nie zgłaszać usterki gwarancyjnej, ale powołać się na
    niezgodność towaru z umową (albo kodeks cywilny, jeśli jesteś firmą)...
    i tutaj sprzedawca ma obowiązek naprawić wszelkie szkody związane z wadliwym
    towarem

    jak sądzę, nie składałeś jeszcze nic na piśmie, więc zawsze możesz
    powiedzieć, że to nie była naprawa gwarancyjna, ale skorzystałeś z uprawnień
    nadanych ci przez
    "USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.
    (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)"

    art.8 pkt 2.
    "2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

    Tak więc klawiaturka w łapki, czytaj ustawę (np.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm ), pisz pismo, zanieś w dwóch
    wgzepmlarzach i na jednym poproś o potwierdzenie odbioru.
    Oczywiście w razie problemów powiedz, że przecież nie zadeklarowałeś czy
    korzystasz z gwarancji czy rękojmii.

    A swoją drogą to przeczytaj też uważnie gwarancję lub poproś o pisemną
    informację, dlaczego musisz płacić za filtr i paliwo skoro to ich wina.

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 4. Data: 2006-06-11 10:40:34
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    > A swoją drogą to przeczytaj też uważnie gwarancję lub poproś o pisemną
    > informację, dlaczego musisz płacić za filtr i paliwo skoro to ich wina.

    w warunkach gwarancji napisane jest :

    Punkt 2 Zakres stosowania gwarancji Renault

    Klient ma prawo do :

    bezpłatnego usunięcia (częsci plus robocizna) wszystkich wad dotyczących
    materiałów lub montażu ...........
    a także do EWENTUALNYCH napraw szkód w innych częściach samochodu powstałych
    na skutek tych wad.

    Gwarancja nie obejmuje :
    - pośrednich konsekwencji ewentualnej wady (odszkodowanie za niemożność
    korzystania
    z samochodu, czas unieruchomienia itp)

    - wymiany części podlegających normalnemu zużyciu związanemu z eksploatacją
    samochodu i odpowiadającemu jego przebiegowi

    jak to rozmieć ?

    pwinienem zgodzić się na zapłacenie za ten filtr i paliwo czy nie ?

    darek

  • 5. Data: 2006-06-11 12:35:46
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > materiałów lub montażu ...........
    > a także do EWENTUALNYCH napraw szkód w innych częściach samochodu

    I to wystarczy. Slowo "ewentualnych" nie oznacza w tym miejscu "mozemy sie
    zgodzic na to lub nie", tylko "tych, ktore mogly powstac, lub nie". A
    szkody, to wszystkie Twoje straty, powstale wskutek awarii. Nie wiem tylko,
    jak z paliwem... mogliby sie spierac, ze nie jest to "robocizna", jednak
    robocizny bez tego nie mogliby wykonac, wiec moim zdaniem wchodzi to w
    zakres materialow, zuzytych podczas wykonywania robocizny, zaliczanych w
    kosztach do samej robocizny.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-06-11 19:05:38
    Od: "Adamos" <adamos79(tnijto)@gmail.com>

    > jakoś można dochodzić swoich praw

    Postraszyc rzecznikiem praw klientow, a z pewnoscia stanowczo odmawiac
    jakiejkolwiek zaplaty !!! Bez zawachania powiedz, ze jest to ostatnia
    wizyta w tym serwisie i jednoczesnie poinformuj, ze sprawe zglosisz do
    odpowiedniej komorki Renault oraz wspomnianego rzecznika praw klienta.

    Adamos
    gg990369

  • 7. Data: 2006-06-11 19:25:41
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    Adamos <adamos79(tnijto)@gmail.com> wrote:

> [...]
    > wizyta w tym serwisie i jednoczesnie poinformuj, ze sprawe zglosisz do
    > odpowiedniej komorki Renault oraz wspomnianego rzecznika praw klienta.

    przetestuję to jutro

    darek

  • 8. Data: 2006-06-11 21:03:44
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > przetestuję to jutro

    Mysle, ze zasadnym byloby powiadomienie producenta, ze ich autoryzowany
    serwis psuje im opinie... W przypadku ASO Nissana z ktorym mielismy
    problemy - podzialalo.

    Pozdrawiam,

    Tiger