  • 1. Data: 2006-06-10 20:49:41
    Temat: Ortografia w czasopismach i gazetach.
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Czy w prawie prasowym, ew. w ustawie o języku polskim, znajduje się
    wymóg, aby teksty i artykuły drukowane w czasopismach oraz gazetach
    były ortograficznie poprawne?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 2. Data: 2006-06-10 21:19:21
    Temat: Re: Ortografia w czasopismach i gazetach.
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> pisze:
    > Czy w prawie prasowym, ew. w ustawie o języku polskim, znajduje się
    > wymóg, aby teksty i artykuły drukowane w czasopismach oraz gazetach
    > były ortograficznie poprawne?

    Wystarczy ze redaktor naczelny ma zaświadczenie
    o dysleksji i już nie muszą być poprawne.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 3. Data: 2006-06-10 21:38:19
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Łukasz Kalbarczyk napisał(a):

    > Wystarczy ze redaktor naczelny ma zaświadczenie
    > o dysleksji i już nie muszą być poprawne.

    I po co wysylasz takie brednie? Chcesz zablysnac? Czy za wszelka cene
    chciales sie wykazac swoja ignorancja??

    Jacek

  • 4. Data: 2006-06-10 21:41:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Łukasz Kalbarczyk* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Wystarczy ze redaktor naczelny ma zaświadczenie o dysleksji i już nie
    > muszą być poprawne.

    Jednak już redaktora odpowiedzialnego nic nie uchroni.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 5. Data: 2006-06-10 21:51:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net> writes:

    > Wystarczy ze redaktor naczelny ma zaświadczenie o dysleksji i już
    > nie muszą być poprawne.

    hihi, serio?

    Oczywiście pomijam czasopisma z poezją i tym podobne, w których
    błędy ortograficzne popełnia się celowo. Chodzi mi o zwykłe gazety
    i czasopisma kolorowe.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2006-06-10 22:07:14
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    castrol <j...@w...wp.pl> pisze:
    > I po co wysylasz takie brednie? Chcesz zablysnac? Czy za wszelka cene
    > chciales sie wykazac swoja ignorancja??

    Nie, za wszelką cenę stan faktyczny chcę pokazać.
    Owszem, ignorantem jestem. Jesteś prawnikiem?

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 7. Data: 2006-06-10 22:18:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Łukasz Kalbarczyk napisał(a):

    > Nie, za wszelką cenę stan faktyczny chcę pokazać.
    > Owszem, ignorantem jestem. Jesteś prawnikiem?

    Nie jestem prawikiem. Ale pracuje w branzy zwiazanej takze z czasopismami :)
    A ty jaki stan faktyczny chcesz pokazac?
    Zaswiadczenie o dysleksji do niczego nie upowaznia.

    Poza tym wszelkimi bledami zajmuje sie korektor i to on odpowiada za
    efekt koncowy z tym zwiazany :)

    Jacek

  • 8. Data: 2006-06-10 22:43:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Dembiński [###p...@g...pl.###] napisał:

    Nie spotkałem się z przepisem karnym normującym to zagadnienie. Toteż
    generalnie błędy takie świadczą co najwyżej o poziomie gazety. Przy
    czym obecnie większość publikacji składa się komputerowo (jak nie
    wszystkie) i programy te przeważnie sprawdzają pisownię.

  • 9. Data: 2006-06-11 10:10:59
    Od: ajwenhou <a...@N...gazeta.pl>

    A co ma do tego dysleksja?

    --
    +=======================+
    + omnia mea mecum porto +

  • 10. Data: 2006-06-11 15:55:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > czym obecnie większość publikacji składa się komputerowo (jak nie
    > wszystkie) i programy te przeważnie sprawdzają pisownię.

    Jest ustawa o ochronie jezyka polskiego, mowiaca o koniecznosci dbania o
    poprawnosc jezyka, jednak jej przepisy sa martwe, bowiem w zaden sposob ich
    sie nie penalizuje.

    Kiedys przewinal sie przez Rade Jezyka Polskiego nigdy nie wprowadzony w
    zycie "Program naprawy polszczyzny" Andrzeja Ibisa Wroblewskiego - i to byl
    od 2001 roku chyba jedyny powazniejszy sygnal w sprawie poprawnosci jezyka
    mediow.

    A szkoda, bo czasami trafiam w gazetach na takie kulfony, ze az mi rece
    opadaja...

    Pozdrawiam,

    Tiger