  • Date: Sat, 10 Jun 2006 23:34:20 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwne praktyki Ery - czy to zgodne z prawem?

    Hej

    Bardzo mnie zaciekawila cala zaistniala sytuacja jaka miala miejsce :)
    W zeszlym miesiacu, na moim zestawieniu rozmow widnialo jedno polaczenie
    z Era Omnix i z kwota za to polaczenie w wysokosci 10 zl.

    Troche sie zdziwilem, bo nie przypominalem sobie abym gdziekolwiek
    wlazil czy cos pobieral. Mialem nawet zdzwonic i wyjasniac, ale
    wylecialo mi z glowy az do dzis.

    Dzis otrzymalem od Ery, dodam ze po raz kolejny, smsa o tresci:

    "Twoja subskrypcja gier Java dobiega konca. Chcesz dwie nowe gry za pol
    ceny? Odnowimy ja automatycznie (koszt 10,98 zl). Aby anulowac wyslij G
    NIE na 8089"

    Jak pisalem juz wczesniej dostawalem takie smsy ale nigdy sie nie
    skupialem zbytnio na tresci i traktowalem to po prostu jako spam. Ale
    dzis sie troche ta trescia zdziwilem, przypomnialo mi sie rowniez to
    dziwne polaczenie na kwote 10,98 z zeszlego miesiaca i fakty mi sie
    polaczyly w calosc :)

    Dodam ze zadnej subskyprcji gier nie zamawialem. Kiedys owszem
    korzystalem z serwisu Omnix, ale to chyba nie jest jednoznaczne z
    akceptacja czegos takiego.

    Zadzwonilem czym predzej aby wyjasnic cala sytuacje. Oczywiscie babka z
    BOA upierala sie ze cos tam zamawialem i ze wszystko jest w porzadku i
    ze nie lamia prawa :) to byla odpowiedz na to jak zarzucilem im ze takie
    praktyki jakie stosuja sa niezgodne z prawem :)

    A co wy powiecie o takich praktykach? Czy dozwolone jest obciazanie mnie
    jakas kwota za jakas subskypcje gier jesli nie odwolam jakiejs
    wymyslonej subkrypcji?

    Takie smsy w sumie moga wysylac do kazdego abonenta, zakladajac nawet ze
    co 10 osoba nie odpowie na tego smsa negatywnie co skutkowac bedzie
    doliczeniem do faktury kwoty 10,98.

    Jacek