  • 1. Data: 2006-06-10 19:56:13
    Temat: Kompensata z warszatem samochodowym
    Od: v...@g...pl (T.)

    Ponawiam prosbe. Czy naprawde nie ma na tym forum kogos znajacego sie na
    specyfice cesji wierzytelnosci???
    Chcialbym prosic o fachowa analize mojego pomyslu i
    ewentualne sugestie co do jego realizacji. Rozbilem samochod i czeka mnie
    dluga, kosztowna naprawa. Chcac zaoszczedzic zamierzam kupic wierzytelnosc
    jakiegos warsztatu samochodowego i wstawic tam auto do naprawy. Po
    zakonczonej usludze pokazac wlascicielowi umowe cesji i doplacic ewentualna
    roznice.
    Czy taki pomysl ma sens i czy jest jakas przeszkoda natury prawnej aby
    wcielic go w zycie?
    Oczywiscie wierzytelnosc nie bedzie przedawniona.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Miroslaw Roczkowski

  • 2. Data: 2006-06-10 22:54:56
    Temat: Re: Kompensata z warszatem samochodowym
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > wcielic go w zycie?
    > Oczywiscie wierzytelnosc nie bedzie przedawniona.

    Mnie akurat rzucilo sie cos innego. Dla mnie decyzja gdzie mi bedą naprawiac
    samochod jest dosyc istotna, zwlaszcza, ze wozi moje szanowne 4 litery i
    wolalbym aby byly cale. Ty natomiast chcesz, aby Twój samochód zostal
    naprawiony w warsztacie, którego nabedziesz wierzytelnosc. To takie
    troszeczkę ryzykowne, jak dla mnie, ale nie oczywiscie z prawnego punktu
    widzenia.

    Z zasady, jezeli są dwie strony wzajemnie sobie cos winne, to takie obopólne
    naleznosci/zobowiązania powinny sie kompensowac, a rozliczeniu fizycznemu
    podlegac jedynie róznica.

    Ja przeszkody prawnej w takim dzialaniu nie widze. Raczej logiczną.
    Ale jezeli nabedziesz wierzytelnosc, to dłuznik, czyli warsztat, moze zostac
    o tym powiadomiony, wiec bedzie wiedzial i zapewne zrobi wszystko, by tak
    podkrecic koszt naprawy, aby nic nie byc Tobie winnym, a wrecz przeciwnie.
    Ty doliczysz odsetki, a warsztat 50 czesci, ktorych wymienaic nie
    potrzebowales.

    Ponadto, gdzie bys kupil taka wierzytelność? Nie chcialbym tutaj wyrokowac o
    kimkolwiek, ale jezeli wierzytelnosc bylaby 'do sprzedania' tzn. ze z
    dłuznikiem jest jakis problem. A jak jest problem, to moze lepiej komus
    takiemu nie powierzac pojazdu, bo jak Ci opchnie samochód na czesci?
    Bedziesz mial wtedy dwie wierzytelnosci zamiast jednej i ani kasy ani
    samochodu.

    Ja bym tam sobie dal spokoj, bo nie wiem czy gra warta swieczki.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl