  • 1. Data: 2008-03-03 20:18:58
    Temat: Dwukrotne ubezpieczenie mieszkania
    Od: "Agent" <w...@g...pl>

    Zawarliśmy z PZU ubezpieczenie na nasze mieszkanie. Nastepnie zaniosłem do
    banku w którym mamy kredyt naszą polisę w której był punkt o cesji
    ubezpieczenia na rzecz banku do wysokości kredytu. Jednak dla banku taki
    zapis był niewystarczający i dał nam do podpisania umowę cesji w której było
    napisane że na rzecz banku maja byc przelewane wszelkie kwoty jakie należą
    się nam w przypadku uszkodzenia mieszkania. Nie podpisałem tej cesji
    składając jednocześnie reklamację, że w umowie cesji powinien być zapis, że
    po spłacie całości zobowiązań wobec banku ewentualna nadwyżka kwoty zostanie
    przelana na moje konto (kwota ubezpieczenia mieszkania jest 2,5 wyższa niż
    kwota kredytu). Bank takiego punktu nie chciał zamieścić po czym zawarł bez
    mojej wiedzy umowę na ubezpieczenie mojego mieszkania od zdarzeń losowych i
    pobrał za to kwotę 9 zł miesięcznie. Moje pytania: Czy nasze mieszkanie może
    byc ubezpieczone dwukrotnie? Jesli nie to które ubezpieczenie jest ważne?
    Czy kwota składki ubezpieczenia pobrana przez bank zostanie mi zwrócona?
    Dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-03-04 00:29:39
    Temat: Re: Dwukrotne ubezpieczenie mieszkania
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-03 21:18 Agent pięknie wystukał/a:
> [...]
    > Jesli nie to które ubezpieczenie jest ważne? Czy kwota składki
    > ubezpieczenia pobrana przez bank zostanie mi zwrócona?

    Co Ci zależy. W razie czego wypłacą Ci odszkodowanie i stąd i stamtąd.

    --
    sigma

  • 3. Data: 2008-03-04 10:29:46
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nasze mieszkanie może byc ubezpieczone dwukrotnie? Jesli nie to które
    > ubezpieczenie jest ważne? Czy kwota składki ubezpieczenia pobrana przez

    Coś mi się przypomina, że ubezpieczyc to możesz sobie w kilku firmach, ale
    odszkodowanie należy się tylko jedno. Ważne są oba ubezpieczenia, ale tylko
    z jednego należy sięodszkodowania, a od ktorego to już Twoja decyzja. Z tym
    że w twoim przypadku, to Ty masz chyba jedną umowę ubezpieczenia, tę którą
    Ty podpisałeś, drugą chyba zawarł bank tyle że tobie każe za nią płacić...
    Ale pytanie do banku: jeżeli sąsiad zaleje Ci mieszkanie, to kto będzie miał
    je wyremontować?? Ty za swoje pieniądze, czy bank za odszkodowanie które
    wziął?? Na chłopski rozum to bank o tym nie musi wiedzieć, a Ty bierzesz
    odszkodowanie od swego ubezpieczyciela i remontujesz. Tylko po co dwa razy
    płacić za wypadki losowe, zapytaj się banku kto pokrywa koszty remontu po
    wypadkach losowych.

    Pozdro przemek

  • 4. Data: 2008-03-04 10:35:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Agent pisze:
> [...]
    > Jesli nie to które ubezpieczenie jest ważne? Czy kwota składki
    > ubezpieczenia pobrana przez bank zostanie mi zwrócona?

    Oba ubezpieczenia są ważne. Każdy z ubezpieczycieli odpowiada za
    szkody do wysokości sumy ubezpieczenia. Nie oznacza to, że dostaniesz
    odszkodowanie w podwójnej wysokości - ubezpieczyciele powinni solidarnie
    złożyć się na odszkodowanie.

    Nie możesz otrzymać zwrotu składki tylko z tego powodu, że zawarłeś
    dwa ubezpieczenia. Jedynym zyskiem dla Ciebie jest to, że jeśli nastąpi
    szkoda, która przewyższy sumę ubezpieczenia z jednego z ubezpieczeń,
    dostaniesz całość odszkodowania, ponieważ w tym przypadku jesteś
    ubezpieczony na sumę ubezpieczeń w tych dwóch ubezpieczalniach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-03-04 15:00:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sigma pisze:

    > Co Ci zależy. W razie czego wypłacą Ci odszkodowanie i stąd i stamtąd.

    Jednak odszkodowania te nie będą przekraczać faktycznie poniesionych
    strat.

  • 6. Data: 2008-03-05 22:45:11
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 4 Mar, 11:35, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Agent pisze:

    [ciach]

> [...]

    Jeżeli nie odpowiadają Ci warunki, jakie proponuje Ci bank przy
    kredycie hipotecznym, możesz zrezygnować z tego banku ;)

    On 4 Mar, 11:29, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
> [...]

    > Ty podpisałeś, drugą chyba zawarł bank tyle że tobie każe za nią płacić...

    Ubezpieczenie można mieć nawet w kilku firmach, ale przy szkodzie
    wypłata jest ze wszystkich w równej części.

> [...]
    > wziął?? Na chłopski rozum to bank o tym nie musi wiedzieć, a Ty bierzesz
    > odszkodowanie od swego ubezpieczyciela i remontujesz.

    Bank, jako cesjonariusz musi wiedzieć o wszystkim co się tyczy
    przedmiotu cesji. Jeśli nie zgłosisz w banku, że była szkoda, to
    łamiesz umowę kredytu, a także przy zgłaszaniu, jeśli nie
    poinformujesz ubezpieczyciela, że jest cesja na przedmiocie
    ubezpieczenie, to łamiesz prawo.Utajasz istotne informacje ;)

    > Tylko po co dwa razy
    > płacić za wypadki losowe, zapytaj się banku kto pokrywa koszty remontu po
    > wypadkach losowych.
    >
    > Pozdro przemek

    Odszkodowanie zostanie wypłacone zgodnie z dyspozycją cesjonariusza, w
    tym wypadku wypłata nastąpiła by na konto banku (zapewne jako zaliczka
    na ewentualne opóźnienia w płatnościach rat, bądź jako nie
    oprocentowany depozyt, do rozliczenia pod koniec okresu
    kredytowego ;) )

    SlaVa