    From: "Agent" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dwukrotne ubezpieczenie mieszkania
    Date: Mon, 3 Mar 2008 21:18:58 +0100

    Zawarliśmy z PZU ubezpieczenie na nasze mieszkanie. Nastepnie zaniosłem do
    banku w którym mamy kredyt naszą polisę w której był punkt o cesji
    ubezpieczenia na rzecz banku do wysokości kredytu. Jednak dla banku taki
    zapis był niewystarczający i dał nam do podpisania umowę cesji w której było
    napisane że na rzecz banku maja byc przelewane wszelkie kwoty jakie należą
    się nam w przypadku uszkodzenia mieszkania. Nie podpisałem tej cesji
    składając jednocześnie reklamację, że w umowie cesji powinien być zapis, że
    po spłacie całości zobowiązań wobec banku ewentualna nadwyżka kwoty zostanie
    przelana na moje konto (kwota ubezpieczenia mieszkania jest 2,5 wyższa niż
    kwota kredytu). Bank takiego punktu nie chciał zamieścić po czym zawarł bez
    mojej wiedzy umowę na ubezpieczenie mojego mieszkania od zdarzeń losowych i
    pobrał za to kwotę 9 zł miesięcznie. Moje pytania: Czy nasze mieszkanie może
    byc ubezpieczone dwukrotnie? Jesli nie to które ubezpieczenie jest ważne?
    Czy kwota składki ubezpieczenia pobrana przez bank zostanie mi zwrócona?
    Dzięki za odpowiedź