    From: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwukrotne ubezpieczenie mieszkania
    Date: Tue, 4 Mar 2008 10:29:46 -0000

    Użytkownik "Agent" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fqhmfr$8c4$1@inews.gazeta.pl...
    > Zawarliśmy z PZU ubezpieczenie na nasze mieszkanie. Nastepnie zaniosłem do
    > banku w którym mamy kredyt naszą polisę w której był punkt o cesji
    > ubezpieczenia na rzecz banku do wysokości kredytu. Jednak dla banku taki
    > zapis był niewystarczający i dał nam do podpisania umowę cesji w której
    > było napisane że na rzecz banku maja byc przelewane wszelkie kwoty jakie
    > należą się nam w przypadku uszkodzenia mieszkania. Nie podpisałem tej
    > cesji składając jednocześnie reklamację, że w umowie cesji powinien być
    > zapis, że po spłacie całości zobowiązań wobec banku ewentualna nadwyżka
> [...]

    Coś mi się przypomina, że ubezpieczyc to możesz sobie w kilku firmach, ale
    odszkodowanie należy się tylko jedno. Ważne są oba ubezpieczenia, ale tylko
    z jednego należy sięodszkodowania, a od ktorego to już Twoja decyzja. Z tym
    że w twoim przypadku, to Ty masz chyba jedną umowę ubezpieczenia, tę którą
    Ty podpisałeś, drugą chyba zawarł bank tyle że tobie każe za nią płacić...
    Ale pytanie do banku: jeżeli sąsiad zaleje Ci mieszkanie, to kto będzie miał
    je wyremontować?? Ty za swoje pieniądze, czy bank za odszkodowanie które
    wziął?? Na chłopski rozum to bank o tym nie musi wiedzieć, a Ty bierzesz
    odszkodowanie od swego ubezpieczyciela i remontujesz. Tylko po co dwa razy
    płacić za wypadki losowe, zapytaj się banku kto pokrywa koszty remontu po
    wypadkach losowych.

    Pozdro przemek