  • 1. Data: 2008-03-03 21:10:22
    Temat: Czy nauczyciel jest funkcjonariuszem publicznym?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Może mi coś umknęło. To, ze jest osobą pełniącą funkcje publiczną (art.
    115§19 kk) oraz, że przysługuje mu ochrona przewidziana dla funkcjonariuszy
    publicznych (art. 63 Karty Nauczyciela). A ż tu nagle zaskoczono mnie w
    urzędowym piśmie takim tematem do omówienia: "zmiany w kodeksie karnym w
    związku z uznaniem nauczycieli jako funkcjonariuszy publicznych (...)".

    Umknęła mi jakaś zmiana? Może jest planowana, ale nie ma jej w
    publikowanych tekstach jednolitych? Wie ktoś coś na ten temat?

    Google wyrzucają kilka informacji dotyczących dyskusji sprzed 2 lat
    związanych ze zmianami ministra Giertycha, ale nie znalazłem żadnej
    konkretnej informacji o zmianie powodującej uznanie nauczyciela za
    funkcjonariusza publicznego.

  • 2. Data: 2008-03-03 22:00:04
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    | związanych ze zmianami ministra Giertycha, ale nie znalazłem żadnej
    | konkretnej informacji o zmianie powodującej uznanie nauczyciela za

    Owszem jest funkcjonariuszem publicznym, bodajze od maja 2007, wtedy weszla
    nowelizacja ustawy o systemie oswiaty (m.in. mundurki) oraz karty
    nauczyciela (funkcjonariusz publiczny).

    Juz nawet byl precedens w pociagnieciu ucznia do odpowiedzialnosci zgodnie z
    art 222 i 226 kk.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-03-04 05:51:17
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 3 Mar 2008 22:10:22 +0100, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fqhprd$fi2$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Może mi coś umknęło. To, ze jest osobą pełniącą funkcje publiczną (art.
    > 115§19 kk) oraz, że przysługuje mu ochrona przewidziana dla funkcjonariuszy
    > publicznych (art. 63 Karty Nauczyciela).

    I tylko tyle jest.
    M.zd. nie ma statusu funkcjonariusza publicznego.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 4. Data: 2008-03-04 06:15:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem jest funkcjonariuszem publicznym, bodajze od maja 2007, wtedy
    > weszla
    > nowelizacja ustawy o systemie oswiaty (m.in. mundurki) oraz karty
    > nauczyciela (funkcjonariusz publiczny).

    A możesz podać podstawę prawną? W ustawie o systemie oświaty, na którą się
    powołujesz nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat. Tekst aktualny jest
    przykładowo tu:
    http://www.prawo.vulcan.pl/przegdok.asp?qdatprz=akt&
    qplikid=1

    > Juz nawet byl precedens w pociagnieciu ucznia do odpowiedzialnosci
    > zgodnie z
    > art 222 i 226 kk.

    No ale do tego nie trzeba być funkcjonariuszem publicznym. Mnie chodzi o
    231 kk.

  • 5. Data: 2008-03-04 07:45:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:fqipq8$ee9$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^^^^^^
    > A możesz podać podstawę prawną? W ustawie o systemie oświaty, na którą się
    > powołujesz nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat.

    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/0542.htm>

    Art. 2. W ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela
    [...]
    2) art. 63 otrzymuje brzmienie:
    "Art. 63. 1. Nauczyciel, podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków
    służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych
    na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
    (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.4)).

    HTH
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-03-04 15:37:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2008, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych

    No dobra, ale zapis znaczy "jest traktowana JAK" (funkcjonariusz), co
    jeszcze dobitniej podkreśla, że nim nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-03-04 16:51:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0803041634250.2064@athlon64>:
    ^^^^^^^^^^^^^

    [...]

    Control: cancel <0...@i...dyndns.org.invalid>
    ^^^^^^
    ^^^^^^

    Po 71 sekundach wysłałem cancela :/ Tak wiem, hamster ma je w głębokim
    poważaniu i dlatego subskrybuje control.cancel z serwera home ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-03-04 19:12:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fqhprd$fi2$1@nemesis.news.neostrada.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > w kodeksie karnym w związku z uznaniem nauczycieli jako funkcjonariuszy
    > publicznych (...)". Umknęła mi jakaś zmiana?
    Nie. Istniały jednak próby bezsensownego wysnuwania z tego zapisu
    twierdzenia, iż nauczyciel funkcjonariuszem publicznym JEST.
    Mało tego - że w razie uchybień w pracy podlega sankcjom przewidzianym dla
    tychże.
    Bzdura, IMO kompletna bzdura.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-03-05 06:49:23
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    |
    | A możesz podać podstawę prawną? W ustawie o systemie oświaty, na
    | którą się powołujesz nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat.

    Hmm, podobnie jak Szerr, nic innego nie znalazlem... najwyrazniej masz
    racje; media jak to czesto bywa, zbytnio sie rozpedzily w interpretacjach, a
    ja za nimi.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2008-03-05 17:57:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Hmm, podobnie jak Szerr, nic innego nie znalazlem... najwyrazniej masz
    > racje; media jak to czesto bywa, zbytnio sie rozpedzily w
    > interpretacjach, a
    > ja za nimi.

    Poszukując materiałów znalazłem wywiad z jakimś profesorem prawa, z którego
    wynikało, ze min. Giertych początkowo miał zamiar po prostu dopisać
    nauczycieli do art.115§13 kk. Potem zmieniono zamiar i pozostał zapis tylko
    dotyczący ochrony.