    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwukrotne ubezpieczenie mieszkania
    Date: Tue, 04 Mar 2008 11:35:08 +0100

    Agent pisze:
    > Zawarliśmy z PZU ubezpieczenie na nasze mieszkanie. Nastepnie zaniosłem
    > do banku w którym mamy kredyt naszą polisę w której był punkt o cesji
    > ubezpieczenia na rzecz banku do wysokości kredytu. Jednak dla banku taki
    > zapis był niewystarczający i dał nam do podpisania umowę cesji w której
    > było napisane że na rzecz banku maja byc przelewane wszelkie kwoty jakie
    > należą się nam w przypadku uszkodzenia mieszkania. Nie podpisałem tej
    > cesji składając jednocześnie reklamację, że w umowie cesji powinien być
    > zapis, że po spłacie całości zobowiązań wobec banku ewentualna nadwyżka
> [...]

    Oba ubezpieczenia są ważne. Każdy z ubezpieczycieli odpowiada za
    szkody do wysokości sumy ubezpieczenia. Nie oznacza to, że dostaniesz
    odszkodowanie w podwójnej wysokości - ubezpieczyciele powinni solidarnie
    złożyć się na odszkodowanie.

    Nie możesz otrzymać zwrotu składki tylko z tego powodu, że zawarłeś
    dwa ubezpieczenia. Jedynym zyskiem dla Ciebie jest to, że jeśli nastąpi
    szkoda, która przewyższy sumę ubezpieczenia z jednego z ubezpieczeń,
    dostaniesz całość odszkodowania, ponieważ w tym przypadku jesteś
    ubezpieczony na sumę ubezpieczeń w tych dwóch ubezpieczalniach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz