  • 31. Data: 2008-11-29 15:44:03
    Temat: Re: Drogówka "śledzi" i kumuluje wykroczenia...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mik wrote:

    > używanie telefonu w czasie kierowania pojazdem jest karalne mandatem.

    zastanów się zanim cos napiszesz, a najlepiej przeczytaj początek
    kodeksu karnego

  • 32. Data: 2008-11-29 15:46:59
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    > Czyli rozumiem, że jak jakieś auto do Ciebie dojeżdża i siada na zderzaku
    > to masz depnąć ile fabryka dała, bo jak zjedziesz na inny pas to jesteś
    > durniem?

    Bywa, że na grupach czytają bez zrozumienia ale żeby pisać coś czego się nie
    nie rozumie - ewenement wśród idiotów. Proponowałeś zmianę pasa na lewy, a
    nie deptanie ile fabryka dała. Jak doczytasz PoRD dowiesz się (jak
    zrozumiesz).

    > Takim jak ty powinno sie dożywotnio zabierać prawko.

    Mam nadzieję, że ci nigdy nie dadzą.

    EOT

    lublex

  • 33. Data: 2008-11-29 16:09:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 16:28:49 +0100, ChOpLaCz napisał(a):

    > Zjechanie na lewy pas z zamysłem zwolnienia i jazdy wolniej niż jadąc
    > prawym, jest IMO i głupotą i wykroczeniem (świadome utrudnianie ruchu
    > drogowego).

    Możesz jechać nawet 40 km/h i nie będzie to wykroczenie.
    A jeżeli jechał 120 km/h to gdyby zjechał na lewy nic by się nie stało.

    Czy tak trudno przyznać, że Twojego znajomego po prostu poniosła fantazja i
    głupio zrobił?

    --
    best regards,
    scream

  • 34. Data: 2008-11-29 16:10:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 16:46:59 +0100, lublex napisał(a):

> [...]
    > nie rozumie - ewenement wśród idiotów. Proponowałeś zmianę pasa na lewy, a
    > nie deptanie ile fabryka dała. Jak doczytasz PoRD dowiesz się (jak

    Zacytuj proszę, bo w moim egzemplarzu nie ma nic na ten temat.

    --
    best regards,
    scream

  • 35. Data: 2008-11-29 16:10:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 16:36:28 +0100, ChOpLaCz napisał(a):

    > Dlaczego ja, jadąc prawidłowo mam kombinować, prosić, zmieniaćpasy, zjeżdzać
    > temu, który ewidentnie tnie w bambuko? Możesz to wyjaśnić?

    Najlepiej to by było odstrzelić, nie? :)

    --
    best regards,
    scream

  • 36. Data: 2008-11-29 17:01:57
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    ChOpLaCz pisze:

    > Żeby była jasność. Sam jeżdżę dosyć ostrożnie i bez przeginki.
    > Nie toleruję piractwa drogowego i uważam, że trzeba łby urywać.
    >
    > Pytanie tylko, co by było, gdyby w trakcie takiej akcji doszło do tragedii,

    Dlatego takich rzeczy chociażby patrol prewencji nie robi.
    W wozach z videorejestratorami pracują zazwyczaj doświadczeni policjanci
    choć ze względu na braki kadrowe coraz trudniej o takich. Podejmują oni
    tak zwane "ryzyko dozwolone", a więc podążając za takim kolesiem
    teoretycznie popełniają podobne wykroczenia aczkolwiek mają one na celu
    utrwalenie wykroczeń bądź przestępstw. Jeśli zdecydują, że będą jechać
    2km za kimś to ich sprawa. Mogą i 10. Wykroczenia sie sumuje i zazwyczaj
    pasażer odjeżdża z miejsca kontroli (chyba, że nie ma prawka to wówczas
    laweta)

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 37. Data: 2008-11-29 17:09:07
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    ChOpLaCz pisze:

    > A jak nie przez małpiąz łośliwość, tylko z sytuacji na drodze (zwierze)
    > będziesz musiał raptownie hamować? Przecież każdy logicznie myślący kierowca
    > wie, że przy dużej prędości reakcja tego z tyłu może być różna. Ja
    > dostjęszału, gdy ktośsiedzi mi na ogonie, gdy nie musi. Albo niech
    > wyprzadza, albo niech zwolni na tyle, aby odległość była niestersująca i
    > żebym czuł się bezpiecznie.
    >
    > pozdr

    Dlatego masz środkowy pedał (hamulec) w samochodzie nic nie broni
    wcisnąć go do podłogi. Wiesz zawsze tak robie jak jest pusto, a ktoś za
    blisko jest mojego zderzaka.

  • 38. Data: 2008-11-29 17:14:15
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    r...@m...com pisze:

    > W takim przypadku zamiast przyspieszyc do 200 zwolniłbym do 40 (PoRD zabrania
    > wolniej na autostradzie)

    To wskaż taki przepis.
    Mogę i 5km jechać jeśli jest taka potrzeba.

    Pomyliłeś przepisy mówiące o tym jaki pojazd nie może poruszać się po
    autostradzie. Chodzi o pojazd konstrukcyjnie nie przystosowany do
    prędkości wyższych niż 40km/h

    http://www.policja.pl/portal/pol/167/4373/Pytania_i_
    odpowiedzi.html

    A skoro powołujesz się bezpośrenio na PoRD to proszę:

    "Art. 2.3. autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi
    znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego,
    przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej,
    poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym
    również w razie ciągnięcia przyczep;"

  • 39. Data: 2008-11-29 18:26:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 15:14:17 +0100, ChOpLaCz napisał(a):

    > Nawet na autostradzie przy 120/h (?), dwa pasy w jedną stronę, 2 km przed
    > Tobą nikogo, 2 km za wami nikogo i koleś przyklejony do zderzaka. Gratuluję
    > opanowania.

    Nawet na autostradzie. Bardziej stresuje to żonę - ona nie lubi jak ktoś za
    nią jedzie - ale reaguje zwalniając i klnąc na niego jak nie wyprzedza,
    więc też bezpiecznie ;-)

    > Po pierwsze. NIE MUSISZ ZJEŻDŻAĆ, bo koleś ma do tego cały "szybki" lewy
    > pas. Po drugie, czy nie rozumiecie, że koleś na ogonie NIE CHCE WYPRZEDZAĆ
    > (gdyby chciał - zrobiłby to - auto, droga i warunki pozwalały, a jednak tego
    > nie zrobił).

    Pisałem to z myślą o polskich drogach. Z autostradami miałem do czynienia
    tylko w Niemczech - ale tam kierowcy są spokojniejsi.

> [...]
    > dostjęszału, gdy ktośsiedzi mi na ogonie, gdy nie musi. Albo niech
    > wyprzadza, albo niech zwolni na tyle, aby odległość była niestersująca i

    Ale jeśli sytuacja na drodze może się stać niebezpieczna to przyspieszanie
    żeby zachować większy odstęp raczej rozsądne nie jest - to już wolę
    wgnieciony tył (i tak jest już lekko wgnieciony ;-) ).

    Henry

  • 40. Data: 2008-11-29 21:04:24
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    ChOpLaCz pisze:
    > Witam,
    > pozdrawiam

    Jak zwykle większość powyższych odpowiedzi jest bez sensu. Żadnej
    konkretnej.
    Żaden ze mnie prawnik, ale o ile dobrze pamiętam to w kodeksie wykroczeń
    jest napisane, że kara za wykroczenie w ramach złamania jednego przepisu
    jest tylko jedna, najwyższa. Czyli jakbyś przed godziną 22 jechał 90km/h
    w terenie zabudowanym i 120 km/h poza nim, to powinieneś dostać mandat
    za przekroczenie prędkości o 40km/h w terenie zabudowanym. I tyle.
    Jeżeli w tym czasie popełnił byś jakieś dodatkowe wykroczenia to
    zsumowały by się one do mandatu, ale też tylko po jednym, najwyższym
    mandacie za każdy złamany przepis.
    Pamiętacie gościa z Białegostoku, który kilkadziesiąt razy przejechał
    pod fotoradarem ? Skończyło się to tak, że dostał mandat 500 zł, bo było
    to jedno ciągłe wykroczenie. Skierowanie na badania psychologiczne też,
    ale to już co innego ;)

    Dodatkowo, wydaje mi się, że policja łamie prawo nie zatrzymując
    łamiącego przepisy od razu. O ile się orientuję, to mają obowiązek
    natychmiastowego zatrzymania osoby stwarzającej zagrożenie dla ruchu.
    Mogą się tłumaczyć, że nie mieli możliwości bezpiecznego zatrzymania
    "pirata drogowego", ale wtedy i samo nagranie nie mogło by być za
    długie, bo można było by wynaleźć na nim taki moment, w którym mogli by
    dokonać zatrzymania.

    Przecież nie może być tak, że wyjdę z domu z nożem i zacznę dźgać ludzi,
    a policjant będzie szedł za mną i liczył ofiary, aż uzbiera się
    powiedzmy 10. Poniżej tego nie będzie interweniował, bo w jego mniemaniu
    mógłbym za to dostać za niski wyrok.

    Nie wiem też czy w polskim prawie istnieje coś takiego, że dowody
    uzyskane w bezprawny sposób są nieważne. A takim bezprawnym sposobem
    jest jechanie za kimś, kto popełnia co rusz jakieś wykroczenia, przez 20
    km i czekanie aż się uzbiera suma punktów do zabrania prawka.

    Ale ja tam się nie znam, informatykiem jestem a nie prawnikiem ...