  • 31. Data: 2008-01-10 18:09:08
    Temat: Re: Dostalem wezwanie do zaplaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:dcc17734-a33e-4303-af9e-099d564e5174@p69g2000hs
    a.googlegroups.com...

    Do rejestru długów można wpisać tylko roszczenie wymagalne. Sądzisz, ze ich
    roszczenie jest takie? Bo by wykazać to musieli by posiadać tytuł
    wykonawczy. Tylko skąd wziąć tytuł wykonawczy do przedawnionego roszczenia?

  • 32. Data: 2008-01-10 22:05:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ich roszczenie jest takie? Bo by wykazać to musieli by posiadać tytuł
    > wykonawczy. Tylko skąd wziąć tytuł wykonawczy do przedawnionego roszczenia?

    Nieprawdą jest, że trzeba posiadać tytuł wykonawczy, aby wpisać kogoś
    do KRD.

    L.

  • 33. Data: 2008-01-10 22:52:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Nieprawdą jest, że trzeba posiadać tytuł wykonawczy, aby wpisać kogoś do
    > KRD.

    Co do samej zasady nie potrzeba faktycznie. Biuro o to nie pyta. Tylko, że
    przeakzanie nieparwdziwej informacji jest przestępstwem.

  • 34. Data: 2008-01-11 07:12:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 23:52:54 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co do samej zasady nie potrzeba faktycznie. Biuro o to nie pyta. Tylko, że
    > przeakzanie nieparwdziwej informacji jest przestępstwem.

    Ależ oni przekażą informacje jak najbardziej prawdziwe. Problem polega na
    tym, że tworząc ustawy dotyczące rejestrów dłużników nie pomyślono o
    zakazie umieszczania informacji o należnościach przedawnionych.

  • 35. Data: 2008-01-11 07:58:22
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    > Ależ oni przekażą informacje jak najbardziej prawdziwe. Problem polega na
    > tym, że tworząc ustawy dotyczące rejestrów dłużników nie pomyślono o
    > zakazie umieszczania informacji o należnościach przedawnionych.

    Zaraz, zaraz, należność przedawniona nie jest należnością. Podobnie jak
    skazany z zatarciem skazania przestaje być napiętnowany. Inaczej te
    przedawnienia tracą swój sens.

  • 36. Data: 2008-01-11 08:18:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Co do samej zasady nie potrzeba faktycznie. Biuro o to nie pyta. Tylko,
    > że przeakzanie nieparwdziwej informacji jest przestępstwem.

    Owszem. Polemizowałem tylko z castrolem, który twierdził, że skoro
    zgłosić można tylko wymagalne roszczenie, to trzeba mieć tytuł wykonawczy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 37. Data: 2008-01-11 08:22:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m5c pisze:
> [...]
    >
    > Zaraz, zaraz, należność przedawniona nie jest należnością. Podobnie jak
    > skazany z zatarciem skazania przestaje być napiętnowany. Inaczej te

    Mylisz się. Przedawniona należność jest nadal należnością. Wierzyciel
    może się domagać spłaty, może ją sprzedać. Różnica polega tylko i
    wyłącznie na tym, że dłużnik może skutecznie uniemożliwić dochodzenie
    tej należności przed sądem (choć, jak nie wykaże inicjatywy, to wygranie
    w sądzie przez wierzyciela jest nadal możliwe), oraz nie można dokonać
    potrącenia tej wierzytelności.

  • 38. Data: 2008-01-11 08:33:36
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

> [...]
    > należności przed sądem (choć, jak nie wykaże inicjatywy, to wygranie w
    > sądzie przez wierzyciela jest nadal możliwe), oraz nie można dokonać

    Hm, przekonałeś mnie. Moja interpretacja była zbyt daleko idącą.

  • 39. Data: 2008-01-11 10:19:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > tej należności przed sądem (choć, jak nie wykaże inicjatywy, to wygranie
    > w sądzie przez wierzyciela jest nadal możliwe), oraz nie można dokonać

    Ustawa zakazuje umieszczania informacji o należnościach wygasłych... Czy
    te wygasłe to nie są właśnie przedawnione, hmm?

    W końcu przedawnienie roszczeń istnieje m.in. po to, żeby człowiek nie
    musiał trzymać 30-letnich kwitków za jakąś opłatę.

    Wyobraź sobie, że jakiś niezbyt uczciwy operator telekomunikacyjny
    (TPSA, dla ustalenia uwagi ;) ) po 10 latach nagle sobie przypomina o
    jakiejś rzekomo zaległej fakturze. Kwitka nie masz. I co? Jak
    udowodnisz, że zapłaciłeś? (powiedzmy, że płaciłeś w kasie, a nie przelewem)

    Mojego tatę przekazali do firmy windykacyjnej za abonament za dwa
    miesiące, które były miesiącami 3 miesiące PO rozwiązaniu umowy.

    Mnie molestował (i chyba nadal molestuje, ale się przeprowadziłem ;) )
    kanciarski Kruk za należność, która zgodnie z reklamacją (automatycznie
    uznaną - bo nie raczyli na nią odpowiedzieć) nie jest należna.

    A ja na pewno nie będę trzymać papierów przez 10 lat. Mijają pełne 3
    lata (na wszelki wypadek) i kwitek idzie na opał - nie będę sobie
    zagracał domu tylko dlatego, że TPSA próbuje naciągać klientów.

  • 40. Data: 2008-01-11 10:28:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ustawa zakazuje umieszczania informacji o należnościach wygasłych... Czy

    A wskażesz przepis?

    > te wygasłe to nie są właśnie przedawnione, hmm?

    A skąd mam wiedzieć, co ustawodawca miał na myśli? :)

    > W końcu przedawnienie roszczeń istnieje m.in. po to, żeby człowiek nie
    > musiał trzymać 30-letnich kwitków za jakąś opłatę.

    ale ustawa została tak napisana, że nie zabrania wprost wpisywania
    przedawnionych wierzytelności.

    > Wyobraź sobie, [...]

    Doskonale to rozumiem.