  • 1. Data: 2008-01-07 18:52:07
    Temat: koszty procesowe...
    Od: j...@g...com

    Witam,

    krotkie wprowadzenie, podpisuje wlasnie umowe w sprawie odzyskania
    naleznych mi nieruchomosci z firma, ktora zgodzila sie sprawe
    przeprowadzic za wynagrodzeniem platnym w postaci prowizji od zysku po
    wygranej sprawie.

    Umowe mam juz gotowa jednak jest tam malenki kruczek - firma chce aby
    zwrocic im pelne koszty procesowe, oczywiscie nie przekraczajace kwoty
    odszkodowania, ale boja sie umiescic w umowie zapis o kontroli tych
    kosztow przez zleceniodawce. Tlumacza to faktem, iz w razie zbyt
    dlugiego oczekiwania na czyjas decyzje moga "przelulac" terminy
    sadowe.

    Pytanie - gdzie moge znalezc definicje kosztow procesowych lub czy
    ktos powie mi jakie dokladnie to sa koszty i jak sie maja do kosztow
    zwracanych przez strone przegrana w procesie.

    Pozdrawiam

    Jarek Nowak

  • 2. Data: 2008-01-07 19:03:07
    Temat: Re: koszty procesowe...
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    > Pytanie - gdzie moge znalezc definicje kosztow procesowych lub czy
    > ktos powie mi jakie dokladnie to sa koszty i jak sie maja do kosztow
    > zwracanych przez strone przegrana w procesie.
    ====
    w kpc
    w skrócie to wpis, biegli, wynagrodzenie pełnomocnika

    o co chodzi firmie z tymi pełnymi kosztami to trudno powiedziec. Moze to
    chodzić o stawke minimalną, gdy procent nie wystarczył.

    --
    lux

  • 3. Data: 2008-01-07 19:18:54
    Od: j...@g...com

    On 7 Sty, 20:03, "lux" <b...@b...servera> wrote:

> [...]
    >
    > o co chodzi firmie z tymi pełnymi kosztami to trudno powiedziec. Moze to
    > chodzić o stawke minimalną, gdy procent nie wystarczył.

    dokładny zapis z umowy:

    1. Wszelkie koszty związane z wykonaniem niniejszej umowy, ponosi
    WYKONAWCA.

    2. Koszty procesowe poniesione i udokumentowane przez WYKONAWCĘ, a
    które ZLECENIODAWCY musieliby sami ponieść w związku z wykonaniem
    czynności mających doprowadzić do uzyskania odszkodowania, zostaną
    zwrócone WYKONAWCY wraz z zapłatą wynagrodzenia. Koszty te nie mogą
    jednak przekroczyć sumy odszkodowania, o którym mowa w § 2.

    3. W przypadku, gdyby w wyniku wykonania niniejszej umowy nie udało
    się uzyskać odszkodowania lub odzyskać całości lub części
    nieruchomości, WYKONAWCY nie przysługuje zwrot kosztów, o których mowa
    w ust. 1 i 2.

    Jezęli chodzi o wynagrodszenie to dostają procent z kwoty
    odszkodowania pomniejszonej o koszty procesowe.

    czyli w ich interesie aby zyskac jak najwiecej ... dlatego mnie
    interesuje tylko definicja kosztow procesowych ...

    Pozdrawiam

    Jarek Nowak

  • 4. Data: 2008-01-07 21:09:22
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "lux" <b...@b...servera> napisał w wiadomości

    > w kpc
    > w skrócie to wpis, biegli, wynagrodzenie pełnomocnika

    Wpisu juz nie ma! Zamiast tego sa oplaty sądowe.
    Oprocz bieglych i wynagrodzenia pelnomocnika, moga tez byc np. koszty
    zwiazane ze stawiennictwem swiadkow oraz inne wydatki, o ktorych mowa w art.
    5 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

  • 5. Data: 2008-01-07 21:13:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > mnie interesuje tylko definicja kosztow procesowych ...

    Zobacz art. 98 Kodeksu Kostępowania Cywilnego.

  • 6. Data: 2008-01-07 22:10:01
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Heming napisał(a):
    > Użytkownik "lux" <b...@b...servera> napisał w wiadomości

    > Wpisu juz nie ma! Zamiast tego sa oplaty sądowe.

    Ale charakter opłaty jako takiej się nie zmienił - tylko nazywa się
    inaczej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-01-07 22:15:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

    > Wpisu juz nie ma!

    Jak to nie ma, jak jest. Np. 518 [1] kpc ;)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."