  • 41. Data: 2008-01-11 21:38:05
    Temat: Re: Dostalem wezwanie do zaplaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6c96.00000052.478630a5@newsgate.onet.pl...

    Złóż zawiadomienie o przestępstwie posłużenia się Twoim dokumentem. Po
    umorzeniu postępowania w powyższej sprawie z powodu niewykrycia sprawcy
    pozostaje Ci pozew przeciwegzekucyjny.

  • 42. Data: 2008-01-12 05:41:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Złóż zawiadomienie o przestępstwie posłużenia się Twoim dokumentem. Po
    > umorzeniu postępowania w powyższej sprawie z powodu niewykrycia sprawcy
    > pozostaje Ci pozew przeciwegzekucyjny.

    a podstawa?

    KG

  • 43. Data: 2008-01-12 12:38:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > A wskażesz przepis?

    Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych.

  • 44. Data: 2008-01-12 13:46:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4som55-5cb.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych.

    Pewnie chodziło o artykuł :-)

  • 45. Data: 2008-01-12 15:22:39
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 12, 2:46 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Pewnie chodziło o artykuł :-)

    Co do wierzytelności wygasłych, argumentowałbym, że nie są one w ogóle
    wierzytelnościami, tak więc nie ma podstaw, żeby je gdziekolwiek
    wpisywać. Różnica między zobowiązaniami wygasłymi a nieistniejącymi
    polega na tym, że nieistniejące nie istniały nigdy, a wygasłe kiedyś
    istniały. Inna rzecz, że wierzytelności przedawnione nie są wygasłe.

    Poza tym art. 13 ust. 2 pkt 6 wzmiankowanej przez Andrzeja ustawy każe
    je usuwać biurom z własnej inicjatywy. A art. 20 ust. 1 pkt 1 nakazuje
    przedsiębiorcy zwracać się o usunięcie informacji o takich
    zobowiązaniach.

  • 46. Data: 2008-01-12 17:47:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

> [...]
    > polega na tym, że nieistniejące nie istniały nigdy, a wygasłe kiedyś
    > istniały. Inna rzecz, że wierzytelności przedawnione nie są wygasłe.

    OK, to jakie są wygasłe, hmm?

  • 47. Data: 2008-01-12 18:58:50
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > OK, to jakie są wygasłe, hmm?

    spełnione, potrącone, gdy ma miejsce odnowienie, złożenie do depozytu,
    zwolnienie z długu itp.
    zobowiązanie przedawnione jest zobowiązaniem naturalnym (niezupełnym)

    KG

  • 48. Data: 2008-01-12 19:48:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > spełnione, potrącone, gdy ma miejsce odnowienie, złożenie do depozytu,
    > zwolnienie z długu itp.

    Masz jakieś podparcie dla tego poglądu? Chwilowo przyznam, że intuicja mi
    podpowiada inne rozumienie tego słowa. Roszczenie spłacone po prostu
    przestaje być roszczeniem, a nie wygasa. Ale cywilne prawo nie jest moją
    najmocniejszą stroną, więc pytam.

    > zobowiązanie przedawnione jest zobowiązaniem naturalnym (niezupełnym)

    Czy to wyklucza możliwość jego wygaśnięcia?

  • 49. Data: 2008-01-12 22:07:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jan 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Masz jakieś podparcie dla tego poglądu? Chwilowo przyznam, że intuicja mi
    > podpowiada inne rozumienie tego słowa. Roszczenie spłacone po prostu
    > przestaje być roszczeniem, a nie wygasa.

    Ja spróbuję z innej beczki: świadczenie osobiste przy śmierci tej
    strony, dla której jest "osobiste".
    Dajmy na to - renta, wypłacana dożywotnio. Uprawniony umiera, prawo
    do renty wygasa (*do renty*, nie do *przeszłych* i być może niespłaconych
    rat renty, do których prawo mają spadkobiercy!).
    Do dyskusji o potrąceniu się nie wtrącam, chwilowo nie wiem i liczę
    że się z dyskusji doszkolę :)

    > Czy to wyklucza możliwość jego wygaśnięcia?

    Zabawię się w zgadywankę: nie wyklucza, ale warunkiem wygaśnięcia
    jest *uznanie przedawnienia*. Nie wiem, czy musi być uznane (stwierdzone)
    przez sąd, niemniej dopóki *nikt* nie uznaje, że jest ono przedawnione,
    to przecież jest skuteczne - prawda? Czyli nie jest wygasłe.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2008-01-12 22:16:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Masz jakieś podparcie dla tego poglądu?

    dowolny podręcznik prawa zobowiązań...
    a nieco szybciej - google ale wybacz, trzeba trochę poszukać :)

    > Czy to wyklucza możliwość jego wygaśnięcia?

    nie, ale nie z powodu przedawnienia

    KG