  • 1. Data: 2008-01-07 18:01:00
    Temat: Dostalem wezwanie do zaplaty
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Witajcie

    Dostalem wezwanie do zaplaty od PKP, za jazde na bilecie ulgowym bez
    uprawnienia, czyli de facto za jazde bez biletu.
    Sprawa jest z 2001 roku i doskonale ja pamietam. W pociagu relacji
    Gdynia - Warszawa, rewizor kontrolujacy bilety podwazyl autentycznosc
    mojej legitymacji uprawniajacej do ulgi, wystawil wezwanie do zaplaty i
    za pokwitowaniem zatrzymal legitymacje.

    Od calej sytucji w tamtym czasie sie odwolywalem (w ciagu 7 dni), a na
    rewizora zlozylem skarge, oczywiscie bez jakiejkolwiek reakcji ze strony
    PKP, wiec wtedy sprawe uznalem za zamknieta.

    Teraz po ponad 6,5 roku oni upominaja sie o zaplate naleznosci - wraz z
    odsetkami to juz ponad 450 zl, oraz groza wpisaniem do Krajowego
    Rejestru Dlugow.

    Co radzicie w tej sprawie? Calkowicie olac to ich pismo? Przyszlo
    poleconym wiec chyba wypada odpowiedziec? Odpisac i poinformowac o
    przedawnieniu?

    Bo oczywiscie placic nie mam zamiaru, zwlaszcza jak sobie przypomne tego
    barana rewizora co tylko mi klopotow przez to narobil i wzywal do mnie
    nawet policje, aby Ci potwierdzili moje dane :) Sprawa stara, wiec
    zadnego dowodu, ze jakiekolwiek odwolanie do PKP wysylalem, juz
    oczywiscie nie mam.

    Jacek

  • 2. Data: 2008-01-07 19:24:47
    Temat: Re: Dostalem wezwanie do zaplaty
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    castrol pisze:
    > Co radzicie w tej sprawie? Calkowicie olac to ich pismo? Przyszlo
    > poleconym wiec chyba wypada odpowiedziec? Odpisac i poinformowac o
    > przedawnieniu?

    tak. I dodaj ze po kolejnym pismie zglosisz probe wyludzenia :) Tak dla
    pewnosci

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-01-07 20:30:34
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    |<onrad napisał(a):

    > tak. I dodaj ze po kolejnym pismie zglosisz probe wyludzenia :) Tak dla
    > pewnosci

    Domaganie się przedawnionej wierzytelności, nawet jeśli dłużnik
    oświadczy, że nie zapłaci z tego powodu, nie jest wyłudzeniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-01-07 21:22:44
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Wierzytelnosc jest przedawniona, ale to nie oznacza, ze nie moga probowac
    jej dochodzic (co najwyzej przegraja przed sadem, jezeli podniesiesz zarzut
    przedawnienia). Niestety moga tez umiescic Cie na liscie dluznikow.

  • 5. Data: 2008-01-07 22:43:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Heming pisze:

    > Wierzytelnosc jest przedawniona, ale to nie oznacza, ze nie moga probowac
    > jej dochodzic (co najwyzej przegraja przed sadem, jezeli podniesiesz zarzut
    > przedawnienia). Niestety moga tez umiescic Cie na liscie dluznikow.

    No dobra, ale co zrobic jesli domagaja sie czegos czego domagac sie nie
    moga, bo uczniem wtedy bylem i nalozona kara byla bezpodstawna.

    Jak teraz udowodnic ze czlowiek nie jest wielbladem?

    Jacek

  • 6. Data: 2008-01-07 22:44:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Domaganie się przedawnionej wierzytelności, nawet jeśli dłużnik
    > oświadczy, że nie zapłaci z tego powodu, nie jest wyłudzeniem.

    Ale to nie jest przedawniona wierzytelnosc tylko wyimaginowana! Jak
    pisalem to rewizor zakwestionowal waznosc legotymacji i z tego co
    pamietam to szkola wtedy ja potwierdzila. ALe jak po tylu latach teraz
    do tego wrocic i udowodnic o co chodzilo?

    Jacek

  • 7. Data: 2008-01-07 22:50:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Co radzicie w tej sprawie?

    Ja bym im napisał to, co napisałeś na grupę. Dokumentów już nie masz
    obowiązku mieć, bowiem dług się przedawnił. Jeśli masz to pokwitowanie, a w
    sprawie nie prowadzono postępowania prokuratorskiego, to złóż zawiadomienie
    do prokuratury o bezprawnym zatrzymaniu Twojego dokumentu. Kontroler ma
    prawo zatrzymać dokument za pokwitowaniem w razie podejrzenia jego
    sfałszowania, ale:

    1) Nie powinien w takim wypadku wystawiać wezwania do zapłaty, bowiem nie
    jest biegłym i nie jest w stanie wiarygodnie zweryfikować fałszerstwa.

    2) Zatrzymany dokument powinien przekazać organom ścigania w związku z
    podejrzeniem popełnienia przestępstwa.

  • 8. Data: 2008-01-08 08:06:33
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 23:50, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jest biegłym i nie jest w stanie wiarygodnie zweryfikować fałszerstwa.
    >
    > 2) Zatrzymany dokument powinien przekazać organom ścigania w związku z

    Po latach czlowiek sie ciekawych rzeczy dowiaduje. Wtedy wystawil
    wezwanie do zaplaty i zabral za pokwitowaniem dokument, ktory odeslal
    do szkoly, ktora go wystawila.
    Po 6 latach ja juz nie posiadam tych dokumentow przeciez, nie mam ani
    pokwitowania ani nic innego i watpie abym gdziekolwiek to teraz
    odnalazl.

    Jak pisalem, pamietaz ze pisalem odwolanie od tej sprawy i na pewno
    wysylalem je listem poleconym. Obecne wezwanie do zaplaty jest
    pierwsza korespondencja jaka w ogole od PKP otrzymalem.

    I co robic? Szczerze mowiac nie mam ochoty byc dopisanym do listy
    dliuznikow, zwlaszcza za cos czego nie zrobilem. Ale przeciez PKP ma
    wszelkie dane na to ze jestem im cos winny i calosc moze przekazac do
    KRD i bede figurowac jako dluznik, co w przyszlosci moze mi utrudnic
    zycie.

  • 9. Data: 2008-01-08 10:48:21
    Od: Abu <a...@w...pl>

    castrol pisze:

    > Po 6 latach ja juz nie posiadam tych dokumentow przeciez, nie mam ani
    > pokwitowania ani nic innego i watpie abym gdziekolwiek to teraz
    > odnalazl.

    Jeżeli nawet szkoła nie ma tej legitymacji to może potwierdzić, że byłeś
    uczniem/studentem w tym okresie. I na tej podstawie uzasadnić
    bezpodstawność roszczeń.

    Z mojego doświadczenia to im więcej dokumentów im teraz wyślesz tym
    większa szansa, że się odczepią, więc poszukaj w szkole/uczelni tych
    dokumentów a nuż zostały albo weź zaświadczenie że miałeś legalnie wtedy
    te legitymacje, opisz całą sytuację itd. w opisie używaj dużo dowołań do
    różnych ustaw.

    a.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 10. Data: 2008-01-08 12:13:02
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 7, 10:22 pm, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:
    > Niestety moga tez umiescic Cie na liscie dluznikow.

    Z drugiej strony, jeśli umieszczony na liście pozwie PKP o naruszenie
    dóbr osobistych, to PKP będzie musiało dowieść, że nie działało
    bezprawnie. Co, wobec niemożliwości udowodnienia przez nich, że
    legitymacja była nieautentyczna, niespecjalnie sobie wyobrażam.