  • 1. Data: 2008-01-07 15:17:29
    Temat: fujitsu-siemnes odmowa gwarancji
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    Witam!
    Podam w skrócie temat :
    - laptop zakupiony w electro world - gwarancja podbita, faktura zakupu jest

    Minął prawie rok od zakupu, stwierdzono usterke matrycy, laptop poleciał do
    serwisu. Serwis twierdzi, ze Fujitsu Siemens wyprze się, bo według nr
    seryjnego laptopa został on wyprodukowany 27 wrzesnia 2005, a pkt 6
    gwarancji mówi, że :
    " Okres gwarancji liczony jest od daty zakupu. W przypadku, gdy sprzedaż
    produktu do klienta końcowego nastąpi później niż po 6 miesiącach od daty
    produkcji, okres gwanreacji jest liczony od daty produkcji".

    Czy to jest zgodne z prawem? Skąd mam wiedzieć kiedy laptop stojący w pudle
    w markecie, bądź sklepie został wyprodukowany??? Mam obowiązek sprawdzać
    datę produkcji??
    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, mimo próby zbycia jutro zawiozę
    laptopa i poproszę o pisemną odpowiedź od FS.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-07 15:19:40
    Temat: Re: fujitsu-siemnes odmowa gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bulit pisze:
> [...]
    > Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, mimo próby zbycia jutro zawiozę
    > laptopa i poproszę o pisemną odpowiedź od FS.

    Jest to zgodne z prawem, ponieważ warunki gwarancji mogą być dowolnie
    ustalane przez zainteresowane strony. Jeśli nie kupowałeś na firmę, to
    możesz reklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-07 15:26:32
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    > Jest to zgodne z prawem, ponieważ warunki gwarancji mogą być dowolnie
    > ustalane przez zainteresowane strony. Jeśli nie kupowałeś na firmę, to
    > możesz reklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.

    Kupowałem na firmę. Mam jakieś szanse?? Wiesz ja zdaje sobie sprawę, że
    widziały gały co brały i podpisały. Jednak w jaki sposób ja mam znać datę
    produkcji sprzętu ? :(
    W odpowiedzi od działu reklamacji otrzymałem co następuje :

    Szanowny Panie,

    Zapisów z gwarancji zmienić nie możemy. Natomiast proszę o opinię czy plamy
    na matrycy nie są skutkiem zalania sprzętu lub uszkodzenia mechanicznego
    (miejscowe obniżenie kontrastu)? Jeżeli to możliwe proszę o zdjęcie.

    Z poważaniem,

  • 4. Data: 2008-01-07 15:59:04
    Od: "Piotr C." <n...@m...com>

    bulit wrote:

    > Kupowa?em na firme. Mam jakie? szanse??

    A rękojmia? Jeśli nie określono inaczej, wynosi 1 rok w obecnych
    przepisach - z tego co pamiętam. Ew. proszę to zweryfikować.

    P.

  • 5. Data: 2008-01-07 16:00:42
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    > A rękojmia? Jeśli nie określono inaczej, wynosi 1 rok w obecnych
    > przepisach - z tego co pamiętam. Ew. proszę to zweryfikować.
    >
    > P.

    No właśnie rok mija 14 , mam mało czasu :((((

  • 6. Data: 2008-01-07 22:16:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Jest to zgodne z prawem, ponieważ warunki gwarancji mogą być dowolnie
    > ustalane przez zainteresowane strony. Jeśli nie kupowałeś na firmę, to
    > możesz reklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.

    Myślę, że w obu typach sprzedaży moznaby to potraktować jako wadę
    (prawną?). No chyba, że sprzedawca poinformował o stanie rzeczy.

    --
    Marcin