  • 71. Data: 2011-09-06 20:09:29
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:j44tc1$fav$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 2011-09-06 12:28, to pisze:

    > Po za tym jest jednak roznica gdy dobrowolnie sie na cos zgadzam (przed
    > przymusem takze udostepnialem te opcje) a pomiedzy sytuacja gdy
    > organizujesz sobie sprzedaz i nagle ktos ustala ze od dzis przyjmujesz
    > platnosc w ten sposob i nie mozesz informowac o utrudnieniach klientow i
    > dodatkowo przetrzymuje Twoja kase.

    Przecież możesz organizować sobie sprzedaż bez pośrednictwa allegro.

  • 72. Data: 2011-09-06 20:10:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > To płatne jest a nie bezpłatne

    Ale masz jakieś wsparcie np. w postaci cennika dla sprzedających, ze strony
    allegro?

  • 73. Data: 2011-09-07 06:34:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 21:47:11 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli jednak tą samą książkę kupię, przeczytam, a potem zamiast
    > wyrzucić - sprzedam za złotówkę żeby się nie zmarnowała, to żaden to
    > zarobek (ani w zamiarze ani w efekcie) ani też nie jest to działalnośc
    > zarobkowa.

    IMHO będzie to zarobek, nawet jeśli nie uzyskasz przychodu (realną
    stratę). Butelka do skupu to nie, ale już sprzedaż kolekcji jakichś
    butelek na Allegro -- IMHO tak.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 74. Data: 2011-09-07 06:56:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.09.2011 08:34), Olgierd wrote:

    > IMHO będzie to zarobek, nawet jeśli nie uzyskasz przychodu (realną
    > stratę). Butelka do skupu to nie, ale już sprzedaż kolekcji jakichś
    > butelek na Allegro -- IMHO tak.

    :)

    Czyli doszliśmy do zgody, że to co pisałeś wcześniej, tj "*Każdy*
    sprzedający jakikolwiek towar nie jest konsumentem w rozumieniu
    kc." niekoniecznie musi być prawdą, bo sam fakt sprzedaży nie przesądza
    o tym że się wypada z konsumenckości.

    Czyli, skoro o tym czy to jest zarobek czy nie - nie decyduje fakt
    osiągnięcia zysku (bo przychód raczej się osiągnie), to wychodzi mi że o
    działalności zarbokowej decyduje zamiar. Zgodzisz się ze mną?

    No i teraz przejdźmy do tej książki którą sprzedam za złotówkę. Zamiaru
    na tym zarobić nie mam - jest to działalność zarobkowa czy nie?

    p. m.

  • 75. Data: 2011-09-07 06:59:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 08:56:36 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Czyli, skoro o tym czy to jest zarobek czy nie - nie decyduje fakt
    > osiągnięcia zysku (bo przychód raczej się osiągnie), to wychodzi mi że o
    > działalności zarbokowej decyduje zamiar. Zgodzisz się ze mną?

    No zgodzę się. Zamiar osiągnięcia zysku.

    > No i teraz przejdźmy do tej książki którą sprzedam za złotówkę. Zamiaru
    > na tym zarobić nie mam - jest to działalność zarobkowa czy nie?

    A ta złotówka? Poważnie mówię.

    Bo w ten sposób to każdy może na Allegro sprzedawać używane komórki za 1
    zł, a wysyłać i pakować je za 200 zł. Zysku z tego nie ma, bo 200 zł to
    koszt p&p.

  • 76. Data: 2011-09-07 07:18:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.09.2011 08:59), Olgierd wrote:

    > No zgodzę się. Zamiar osiągnięcia zysku.

    > A ta złotówka? Poważnie mówię.

    No złotówka to nie jest działalnośc zarobkowa :). A nie czepiając się
    słówek - zarobek to to nie jest, chyba że moim celem było zarobienie na
    tej książce ale nie wyszło (czyli np. kupiłem w antykwariacie za 5zł,
    liczyłem że pójdzie za 6zł a poszło nieco niżej).

    > Bo w ten sposób to każdy może na Allegro sprzedawać używane komórki za 1
    > zł, a wysyłać i pakować je za 200 zł. Zysku z tego nie ma, bo 200 zł to
    > koszt p&p.

    Z faktu że ktoś może tak robić, nie należy wnioskować że każda sprzedaż
    to zarobek. Poza tym, w/w sprzedaż: zarobku na komórce nie ma, ale
    zarobek na wysyłce jest - a i owszem (no chyba że rzeczywiście go
    wysyłka tyle kosztowała).

    Anyway - jeżeli ktoś sprzedaje używane komórki na allegro, to czy za 1zł
    czy za 200zł, jest to działalność zarobkowa a nawet wręcz gospodarcza
    (bo widać zorganizowanie i być może ciągłość). My tak jakby jednak nie
    spieramy się o takie ewidentne przypadki.

    Wróćmy do tej książki za 1zł, czy czapce po dziadku i spróbujmy
    rozdzielić ten włos na czworo :).

    Czemu uważasz że sprzedaż butelki w skupie to nie jest działalność
    zarobkowa, a sprzedaż tejże samej butelki na Allegro jest?

    Skoro ta złotówka z książki na Allegro jest dla Ciebie złotówką z
    działalności zarobkowej, to dlaczego złotówka z butelki w skupie nie
    jest? I czy jest ta złotówka z butelki w skupie? (że odbiję pytanie :D).

    I tak samo, te biedne 3.8 za jednego dolara w kantorze, jest ono
    zarobkiem i działalnością zarobkową czy nie?

    p. m.

  • 77. Data: 2011-09-07 08:00:38
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 21:03, mvoicem pisze:
    > Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    > prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    > zawodową"

    w kodeksie cwyilnym jest mowa o dzałalnosci gospodarczej a nie zarobkowej
    "Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową" "

    i to samo w ustawie ktora zapodalem
    P.

  • 78. Data: 2011-09-07 08:01:13
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 20:27, Olgierd pisze:

    > No więc tu mamy klasyczny problem: definicje "nie przechodzą" między
    > dziedzinami prawa.

    wiele razy na tej grupie twierdzono inaczej, definicje zaqwsze brano z
    roznych ustaw.

  • 79. Data: 2011-09-07 08:07:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.09.2011 10:00), Pendrive wrote:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ jesteś pewien że ja to napisałem? Coś Ci cytowanie
    siadło.

    p. m.

  • 80. Data: 2011-09-07 08:08:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 10:00:38 +0200, Pendrive napisał(a):

> [...]
    > zarobkowej "Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    > prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub

    Chcesz brać definicje z dwóch różnych dziedzin prawa?