  • 121. Data: 2011-09-11 02:05:28
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > W jakim systemie aukcyjnym ?

    A poza "systemami aukcyjnymi" już nie wolno sprzedawać?

  • 122. Data: 2011-09-11 02:21:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Kris <k...@w...pl> wrote:

    > Policzmy. Oprocentowanie środków na avista przyjmijmy 5% w skali roku
    > Czyli dziennie 0,014%
    > Czyli na 1000 zł "przetrzymanym" 1 dzień tracisz całe 14gr.
    > Na 10 000 zł "tracisz" 1,4zł.
    > Można za to sporo towaru mieć;))))

    Ty się zając nie śmiej, allegrzani dumpingowcy takie mają marże.

  • 123. Data: 2011-09-11 18:52:25
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Pendrive" napisał w wiadomości grup

    >wez ty sie nie odzywaj z punktu widzenia sprzeadwcy, ustalilismy juz na
    >grupie allegro spory czas temu ze sprzedajesz tak zadko ze nie bardzo masz
    >prawo oceniac jak system dziala.

    Ty ustaliłeś. A Twoje ustalenia mam prawo mieć w głębokim poważaniu.

  • 124. Data: 2011-09-11 18:55:07
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Pendrive" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j4chea$6jp$...@i...gazeta.pl... a najdziwniejsze jest to ze
    >udzielasz zawsze sie przy watkach dotyczacych pza, i najdziwniejsze jest to
    >ze nawet na tych grupach na ktorych sie zwykle nie udzielasz

    To dokładnie tak jak Ty;))
    I jaki wyciągasz z tego wniosek?

  • 125. Data: 2011-09-12 07:13:26
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-09 21:57, Olgierd pisze:

    > Nie.
    > Natomiast w rozumieniu tych przepisów nie będzie miał statusu konsumenta
    > ten, kto robi interesy z konsumentem. W przypadku kc nawet robiąc
    > interesy z konsumentem można posiadać status konsumenta na gruncie art. 22
    > (1) kc.

    Na pocztaku napisałem ze w przypadku tej ustawy (10 dniowy zwrot)
    konsument ma inna definicje wskaz mi prosze w ktorym punkcie jest
    zawarta definicja

  • 126. Data: 2011-09-12 07:28:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 09:13:26 +0200, Pendrive napisał(a):

    > Na pocztaku napisałem ze w przypadku tej ustawy (10 dniowy zwrot)
    > konsument ma inna definicje wskaz mi prosze w ktorym punkcie jest
    > zawarta definicja

    W żadnym. Co nie oznacza, że jej nie ma ;-) (Tego akurat uczą na 1 roku
    prawa.)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 127. Data: 2011-09-13 06:36:18
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-12 09:28, Olgierd pisze:

    > W żadnym. Co nie oznacza, że jej nie ma ;-) (Tego akurat uczą na 1 roku
    > prawa.)

    no dlatego wracam do tego co napisałes, ze tam obowiazuje inna definicja
    dlatego pytam sie skad ja zatem wziac, skoro w KC istnieje ?

  • 128. Data: 2011-09-13 06:45:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 08:36:18 +0200, Pendrive napisał(a):

    > no dlatego wracam do tego co napisałes, ze tam obowiazuje inna definicja
    > dlatego pytam sie skad ja zatem wziac, skoro w KC istnieje ?

    Wymyślasz ją sobie na podstawie tego, co jest w ustawie napisane. Na
    przykład będzie miało znaczenie to, że w przypadku kc konsumentem jest
    się także w relacjach z konsumentem, zaś w przypadku wzmiankowanej ustawy
    uprawnienia konsumenta nie przysługują (a więc nie jest się konsumentem)
    robiąc interesy z innym konsumentem.
    Sięgać do innych przepisów możesz tylko posiłkowo. I tak, kodeks cywilny
    jest dobrym adresem do konstruowania takiej definicji, jednak *wyłącznie*
    w zakresie nieuregulowanym ustawą szczególną.

  • 129. Data: 2011-09-13 18:23:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, Pendrive wrote:

    > no dlatego wracam do tego co napisałes, ze tam obowiazuje inna definicja
    > dlatego pytam sie skad ja zatem wziac, skoro w KC istnieje ?

    Określenie "konsumenta" jest pewnym uproszczeniem.
    Tamta ustawa NIE posługuje się pojęciem "konsumenta", w ogóle je pomija!
    Posługuje się jednolicie pojęciem "sprzedaży konsumenckiej", i ogranicza
    wszelkie regulacje to TAKICH przypadków - zdarzeń, a nie podmiotów.

    _117.html
    +++
    art. 221
    Za konsumenta uważa się osobę fizycznš dokonujšcš czynnoœci prawnej
    niezwišzanej bezpoœrednio z jej działalnoœciš gospodarczš lub zawodowš.
    ---

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art. 1.
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalnoœci
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej,
    która nabywa tę rzecz w celu niezwišzanym z działalnoœciš
    zawodowš lub gospodarczš (towar konsumpcyjny).
    ---

    Posługiwanie się pojęciem "konsumenta w rozumieniu przepisów
    o sprzedaży konsumenckiej" jest uproszczeniem, mniej więcej
    tak jak dla "siły odśrodkowej" czy "kwoty wolnej" dla
    podatku dochodowego: tych pojęć formalnie NIE MA i trzeba
    sobie zdawać sprawę co się robi jak ich się używa aby
    nie wprowadzić siebie (lub kogoś) w błąd.

    pzdr, Gotfryd