  • 1. Data: 2011-09-05 12:56:13
    Temat: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Do Sądu Okręgowego w Warszawie XVII Wydział Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów trafił pozew przeciwko Grupie Allegro Sp. z o.o. o uznanie
    postanowień wzorca umowy za niedozwolone. Chodzi m.in. o to, że
    Allegro narzuca konieczność stosowania formy zapłaty "Płacę z
    Allegro". Sygnatura akt: XVII AmC 4993/11.

    Jeśli ktoś uważa podobnie i mógłby pomóc, zapraszam na priv.
    Zainteresiwanym mogę przesłać kopię pozwu na priv.

    Czarek

  • 2. Data: 2011-09-05 13:13:36
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Użytkownik "Czarek"
    [ciach]

    Jeśli ktoś uważa podobnie i mógłby pomóc, zapraszam na priv.
    Zainteresiwanym mogę przesłać kopię pozwu na priv.
    Czarek

    =======================

    Mozesz wyslac ta sama informacje na alt.pl.allegro bo to napewno
    zainteresuje uzytkownikow tamtej grupy?
    AM

  • 3. Data: 2011-09-05 13:30:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 05:56:13 -0700, Czarek napisał(a):

    > Chodzi m.in. o to, że Allegro
    > narzuca konieczność stosowania formy zapłaty "Płacę z Allegro".

    Przecież to jest nieprawda.

    Z punktu widzenia kupującego: nie muszę z niej korzystać. A widuję nawet
    aukcje, gdzie nie mogę, nawet jeśli bym zechciał (o proszę, przykładowa
    aukcja bez PzA: http://allegro.pl/1730588914.html)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2011-09-05 14:03:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-05 15:30:55 +0200, Olgierd <n...@n...problem> said:

    > Przecież to jest nieprawda.

    "Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar zgodnie
    z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający wskazał
    sposób zapłaty przelewem na rachunek bankowy, *zobowiązany jest*
    udostępnić Kupującym realizację przelewu w ramach usługi Płacę z
    Allegro za zakupy, na zasadach określonych w Załączniku Nr 8 do
    Regulaminu, w szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić
    formularz konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro,
    potwierdzając dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne
    dane niezbędne do jego identyfikacji."

    > o proszę, przykładowa
    > aukcja bez PzA: http://allegro.pl/1730588914.html)

    404.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-09-05 14:41:26
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czarek

> [...]
    > postanowień wzorca umowy za niedozwolone. Chodzi m.in. o to, że Allegro
    > narzuca konieczność stosowania formy zapłaty "Płacę z Allegro".

    ROTFL. :D

    > Jeśli ktoś uważa podobnie i mógłby pomóc, zapraszam na priv.
    > Zainteresiwanym mogę przesłać kopię pozwu na priv.

    Zajmij się biznesem, zamiast głupimi pozwami.

  • 6. Data: 2011-09-05 17:09:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, to wrote:

    > begin Czarek

    > ROTFL. :D
    [...]
    > Zajmij się biznesem, zamiast głupimi pozwami.

    Właśnie się zajął.
    To czy z kwoty zapłaty zostanie skasowane 2 czy 3% na rzecz konkretnej
    usługi nie jest bez znaczenia dla klienta końcowego, zaś regulamin
    uniemożliwia wprowadzenie uczciwego zróżnicowania cen (kto chce płacić
    przez pośrednika - a proszę bardzo, ale za oddzielne pieniądze,
    a nie w sposób "wymieszany" przez tych których woleliby zapłacić
    mniej).
    Przypomnę że allegro *jest* monopolistą (o monopolu nie przesądza
    wyłączność, lecz faktyczny udział w rynku).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-05 17:18:26
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 19:09:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > przez pośrednika - a proszę bardzo, ale za oddzielne pieniądze,
    > a nie w sposób "wymieszany" przez tych których woleliby zapłacić

    A Płacę z Allegro nie jest jakby bezpłatne?

    AK

  • 8. Data: 2011-09-05 17:55:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > A Płacę z Allegro nie jest jakby bezpłatne?
    > AK

    Jest ale niektórym i***** bardzo przeszkadza, że pieniądze wpływają na
    ich konto 2 dni po zakupie. A przecież za coś trzeba towar kupić, który już
    się sprzedało.

  • 9. Data: 2011-09-05 18:38:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    g2000vbd.googlegroups.com...
    > Jeśli ktoś uważa podobnie i mógłby pomóc, zapraszam na priv.
    > Zainteresiwanym mogę przesłać kopię pozwu na priv.

    Mam nadzieję, że wygrasz sprawę.

  • 10. Data: 2011-09-05 18:39:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    A, przepraszam: http://allegro.pl/i1730588914.html