  • 1. Data: 2011-09-05 13:55:42
    Temat: [pilne] oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?
    Od: Shaman <s...@g...com>

    Witam, mam pilne pytanie czy w takiej sytuacji mogę wymagać
    dotrzymania warunków umowy od operatora.

    Sytuacja jest następująca:
    1. Na stronie pojawia się oferta z promocyjną ceną telefonu
    2. Dzwonię, uzgadniam, wszystko gra - czekam na kuriera
    3. Przyjeżdża kurier, ale nie zgadzają się dane zameldowania z dowodu
    i kurier nie chce wydać paczki (dotychczas niczemu to nie
    przeszkadzało - operator ma od 10lat nieaktualne dane)
    4. Nikt niczego nie podpisuje - po prostu jest tak, że kurier nie
    dostarcza przesyłki i wraca ona do operatora
    5. Po tygodniu dzwonię z pytaniem czy przesyłka już wróciła i czy mogą
    wysłać z aktualnymi danymi
    6. Pojawia się problem bo operator nie jest skłonny uznać umowy za
    obowiązującą i telefon proponuje za 600 zamiast za 99,-

    Pytanie - czy mam prawo domagać się dotrzymania poprzednich uzgodnień?
    Czy są one obowiązujące? Przecież od niczego nie odstępowałem, nie
    podpisywałem że nie odbieram przesyłki - dla mnie oferta jest ciągle
    aktualna, tyle że umowa jest dostarczona nieco później z drobnymi
    problemami.

    Proszę o pilną odpowiedź. Sprawa tak naprawdę nie dotyczy mnie ale
    zostałem poproszony o pomoc i obecność lub włączenie się do rozmowy z
    operatorem. Chciałbym wiedzieć na co mogę się powołać

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-09-05 14:21:28
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Shaman wrote:
    > 4. Nikt niczego nie podpisuje - po prostu jest tak, że kurier nie
    > dostarcza przesyłki i wraca ona do operatora

    zakladajac ze to kurier mial dostarczyc umowe jak to zwykle bywa
    i nie zostala ona podpisana, to nie zostala zawarta, jezeli byla
    to jakas promocja ktora sie skonczyla to raczej nie ma szans
    czegokolwiek ugrac jezeli nie wykaza dobrej woli

  • 3. Data: 2011-09-05 14:42:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Shaman" napisał w wiadomości grup
    9g2000yqi.googlegroups.com...

> [...]

    >i kurier nie chce wydać paczki (dotychczas niczemu to nie
    >przeszkadzało - operator ma od 10lat nieaktualne dane)

    A dlaczego ma nieaktualne dane? Bo pewnie nie uaktualniłeś;))

    >6. Pojawia się problem bo operator nie jest skłonny uznać umowy za
    >obowiązującą i telefon proponuje za 600 zamiast za 99,-

    Może oferta/promocja sie skończyła.
    Operator tu raczej nie zawinił, kurier pewnie tez. Mogłobyc trochę więcej
    dobrej woli ze strony kuriera ale jak to mówią " miękkie serce -twarda dupa"

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 4. Data: 2011-09-05 19:23:07
    Od: Shaman <s...@g...com>

    On 5 Wrz, 16:21, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    > to jakas promocja ktora sie skonczyla to raczej nie ma szans
    > czegokolwiek ugrac jezeli nie wykaza dobrej woli

    No dobra.. ale to jest Twoje zdanie czy wynika to może z Kodeksu
    Cywilnego? Możesz się podeprzeć jakimś paragrafem? Bo ja nie widzę,
    powodu dla którego przyjęta oferta mogła by być nagle anulowana przez
    jedną ze stron. Oferta jest wolą zawarcia umowy i w sensie prawnym
    jest wiążąca.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-09-05 19:48:48
    Od: mehoweck <m...@g...com>

    On 5 Wrz, 16:42, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    9g2000yqi.googlegroups.com...

    > A dlaczego ma nieaktualne dane? Bo pewnie nie uaktualniłeś;))

    Ale co to zmienia? Sugerujesz, że operator złożył ofertę ze względu na
    konkretny adres zameldowania?

    > Może oferta/promocja sie skończyła.

    No i co z tego, że się skończyła? Wiążąca jest oferta którą złożył w
    trakcie trwania tej promocji prawda? W chwili gdy telefon przyszedł
    promocji też już nie było.

    > Operator tu raczej nie zawinił, kurier pewnie tez. Mogłobyc trochę więcej
    > dobrej woli ze strony kuriera ale jak to mówią " miękkie serce -twarda dupa"

    Kurier był pewnie dupą - może jakiś świeżak, nie wiem, nie widziałem
    go.

    ehh.. pytam na grupie prawniczej o stan prawny a odpowiadacie mi co
    się Wam wydaje bez żadnego podparcia przepisami prawa. O tym co się
    komu wydaje możemy porozmawiać na trzepaku.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-09-05 21:00:42
    Od: <s...@a...pl>

    > ehh.. pytam na grupie prawniczej o stan prawny a odpowiadacie mi co
    > się Wam wydaje bez żadnego podparcia przepisami prawa. O tym co się
    > komu wydaje możemy porozmawiać na trzepaku.

    Stan prawny jest taki, że Wasze rokowania zakończyły się niepowodzeniem i
    umowa nie została ostatecznie zawarta, choć - jak twierdzisz - deklaracje
    były nie co inne i obie storny były gotowe ją podpisać. Niestety, jedna ze
    stron podała nieprawdziwe dane do umowy, przez co druga strona zrezygnowała
    z zawaria umowy. Zgodnei z prawem zawarcie umowy wymaga zgodnej woli obu
    stron, tu aktualnie jest tylko twoja zgoda.

  • 7. Data: 2011-09-05 21:25:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Shaman wrote:
> [...]
    > powodu dla którego przyjęta oferta mogła by być nagle anulowana przez
    > jedną ze stron. Oferta jest wolą zawarcia umowy i w sensie prawnym

    w okreslonym terminie, az sie ktos nie rozmysli etc.
    zacznij z drugiej strony, masz cokolwiek z czym mozesz isc zeby
    zazadac zawarcia owej umowy?

  • 8. Data: 2011-09-06 08:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, Shaman wrote:

> [...]
    > powodu dla którego przyjęta oferta mogła by być nagle anulowana przez
    > jedną ze stron. Oferta jest wolą zawarcia umowy i w sensie prawnym

    Właśnie: oferta.
    Ja bym zaczął podważanie tej wersji od dokładnego przeczytania
    tekstów w które się klikało przy zamówieniu.
    Niemal na pewno było tam coś o tym, że na stronie jest
    "zaproszenie do składania ofert" (a nie oferta), zaś właściwe
    oświadczenie woli operatora jest na papierku który przywiezie
    kurier. Albo coś w tym stylu.
    Albo zastrzeżenie, że oferta ważna jest tylko pod warunkiem,
    że w terminie zostanie pisemnie zaakceptowana przez drugą
    stronę.
    Prawdę mówiąc, wobec faktu że wyklikanie na stronie jest możliwe
    przez bliżej niezidentyfikowany podmiot, może to być dziecko
    (brak zdolności prawnej), a może się i trafić ktoś kto będzie
    twardo trzymał się zdania że "wyklikał kot, bo akurat wlazł
    na klawiaturę", takie zabezpieczenia ze strony "oferenta"
    ma sens.
    Ale oznacza również że nie otrzymując "papierka" - bądź przy
    drugim zastrzeżeniu: nie podpisując papierka - nie dostałeś
    (lub nie skorzystałeś z) "oferty w rozumieniu KC".
    Fakt że przeszkodą był błąd ze strony operatora nic to nie
    zmieni.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-09-06 08:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, mehoweck wrote:

    > No i co z tego, że się skończyła? Wiążąca jest oferta którą złożył
    > w trakcie trwania tej promocji prawda? W chwili gdy telefon przyszedł
    > promocji też już nie było.

    Ale ofertę przyjęcia oferty ;) złożył Jan Nowak z Marszałkowskiej,
    a nie Jan Nowak z Polnej.
    Tak czy nie?
    Inne zastrzeżenia (co do sprawdzenia, jaki moment "oferty" określa
    tekst operatora) wymieniłem obok.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-09-06 09:28:41
    Od: Shaman <s...@g...com>

    On 6 Wrz, 10:43, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ale ofertę przyjęcia oferty ;) złożył Jan Nowak z Marszałkowskiej,
    > a nie Jan Nowak z Polnej.
    >   Tak czy nie?

    Moim zdaniem nie.. GrzecznaPani kiedy dzwoni to nie pyta czy ma
    przyjemność z Janem Nowakiem z Marszałkowskiej tylko pyta czy ma
    przyjemność z właścicielem tego numeru. I jemu właśnie składa ofertę.
    I jak widać nie ma problemów z jednoznaczną identyfikacją odbiorcy
    oferty. Gdyby było tak jak mówisz to po zmianie adresu zameldowania
    mógłbym uznać, że wystawiane przez operatora rachunki nie dotyczą mnie
    tylko kogoś innego, bo ja przecież nie mieszkam pod wskazanym adresem
    - tak czy nie? :)

    Zaś co do oferty to sprawdzę - ja byłem w podobnej sytuacji wiosną i
    mnie się udało. Kurier nie dopatrzył się żadnych przeszkód, wręczył mi
    telefon i wszystkie papiery. Sprawdzę czy jest tam coś o zaproszeniu
    do oferty. Zresztą oferta nie była wyklikana na necie. Osoba, której
    sprawa dotyczy zadzwoniła do operatora i została jej przedstawiona
    oferta indywidualna z dodatkowym uwzględnieniem jej stażu i
    dodatkowymi bonusami więc o zaproszeniu do składania ofert nie może
    być mowy. Operator rejestruje wszystkie rozmowy - oferta została
    przestawiona ustnie, jednak to chyba mnie zmniejsza jej wagi. Jest tak
    czy nie?

    PZDR
    Shaman