  • 1. Data: 2011-09-05 09:38:18
    Temat: Windykacja przez US z ustawy o VAT
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam,
    gdzieś tu czytałem, że można "poprosić" Urząd Skarbowy o windykację z
    któregoś tam art. Ustawy o Vat.
    Kto pomoże? Może Liwiusz? :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2011-09-05 09:39:12
    Temat: Re: Windykacja przez US z ustawy o VAT
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > gdzieś tu czytałem, że można "poprosić" Urząd Skarbowy o windykację z
    > któregoś tam art. Ustawy o Vat.
    > Kto pomoże? Może Liwiusz? :)

    PS. Gdzieś tu czytałem ale nie mogę znaleźć.

  • 3. Data: 2011-09-05 09:56:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 11:39, wromek pisze:
    > Użytkownik "wromek"<wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > PS. Gdzieś tu czytałem ale nie mogę znaleźć.

    Windykować raczej nie.

    Google: ulga na złe długi.

    W skrócie:

    - wzywasz dłużnika do zapłaty pod rygorem odebrania z US zapłaconego
    przez siebie VATu
    - czekasz bezskutecznie
    - składasz korektę VAT i odzyskujesz VAT
    - US odzyskuje VAT od dłużnika

    Zerknij do ustawy, bo jest tam trochę warunków do spełnienia (dłużnik
    musi być nadal czynnym podatnikiem VAT, kiedyś był poruszany problem, że
    wezwanie ma być odebrane [czyli nie ma domniemania przez awizo], ale nie
    wiem jak jest obecnie, bo nie potrzebuję :) itp.).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-09-05 10:43:27
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 11:56:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > przez siebie VATu
    > - czekasz bezskutecznie
    > - składasz korektę VAT i odzyskujesz VAT

    Art. 89a ust. 1 i art. 89a ust. 6 (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.)

  • 5. Data: 2011-09-05 14:59:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 11:56, Liwiusz pisze:
> [...]
    > wezwanie ma być odebrane [czyli nie ma domniemania przez awizo], ale nie
    > wiem jak jest obecnie, bo nie potrzebuję :) itp.).
    Czy po czymś takim nadal można dochodzić od dłużnika zapłaty kwoty
    netto, odsetek itp?

    Maciek

  • 6. Data: 2011-09-05 16:10:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 16:59, Maciek pisze:
    > Czy po czymś takim nadal można dochodzić od dłużnika zapłaty kwoty
    > netto, odsetek itp?

    Możesz dochodzić nawet kwoty brutto, ale co odzyskasz, to oVATowujesz i
    odprowadzasz do US.

    --
    Liwiusz