  • 81. Data: 2011-09-07 08:08:38
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 10:01:13 +0200, Pendrive napisał(a):

    > wiele razy na tej grupie twierdzono inaczej, definicje zaqwsze brano z
    > roznych ustaw.

    To powiedz mi dlaczego akurat z tej chcesz ją brać?

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 82. Data: 2011-09-07 09:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Olgierd wrote:

    > Nie, bo nie musi. Konsument to niekoniecznie ten, kto nie jest
    > przedsiębiorcą.

    Ależ oczywiście, wykluczona jest również "działalność zawodowa".
    Ustalmy że mowa o sprzedaży starych skarpetek używanych
    wyłącznie podczas podróży turystycznej, w roli turysty
    a nie przewodnika.
    Wystarczy? :P
    Przypominam, że chodzi o relację odwrótną: *nabycia* usługi
    pomocniczej w celu *niezawodowej* i *niegospodarczej* sprzedaży
    tych starych skarpetek.

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2011-09-07 09:45:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Olgierd wrote:

    > Ale w Polsce akurat nie przeprowadza się działań antytrustowych tego
    > rodzaju.

    To moze po prostu "zwyczaj" jest zły i rzeczona sprawa ma szanse
    go zmienić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2011-09-07 09:46:33
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    tak tez wlasnie zaczalem robic po tym jak przez zle dzialanie allegro nagle
    sprzedaz na kilka dni zaczela o 100% spadac.
    Co nie zmienia faktu ze zupelnie zezygnowac sie nie da (nie oplaca)

  • 85. Data: 2011-09-07 09:48:40
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >To powiedz mi dlaczego akurat z tej chcesz ją brać?

    bo w sposob oczywisty najbardziej pasuje?

  • 86. Data: 2011-09-07 09:51:15
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >No i właśnie :)

    tylko ze idac tym tokiem rozumowania mozna odmowic zwrotu (10 dniowego)
    praktycznie kazdemu
    kto kupujena allegro -nie na fakture - twierdzac np ze na komputerze ktory
    kupil bedzie korzystac jako sprzedawca z allegro czy napisze cv do przyszlej
    pracy
    z ktorej osiagnie jakies korzysci

  • 87. Data: 2011-09-07 09:54:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Pendrive wrote:

    > wiele razy na tej grupie twierdzono inaczej, definicje zaqwsze brano
    > z roznych ustaw.

    Bo to "nieprzechodzenie" jest nieścisłym uproszczeniem, czymś w rodzaju
    posługiwania się "siłą odśrodkową".
    Kolejność jest taka:
    - jeśli istnieje definicja ogólna, która *nie* wskazuje aktu lub dziedziny
    w której ma ona zastosowanie, stosuje się ją wszędzie gdzie nie
    powiedziano inaczej
    - jeśli istnieje definicja szczególna, zazwyczaj ujęta określeniem
    "w rozumieniu tej ustawy", stosuje się ją do danego aktu prawnego
    oraz aktów które do tej ustawy się odwołują (tudzież rozporządzeń
    z nich wynikających)
    - w przypadku jeśli da się dojść do "równoważnych" (kilku ogólnych
    lub kilku szczególnych naraz) definicji, stosuje się zasady
    prawa, w tym zasadę "późniejsze uchyla wcześniejsze" itede.

    Zwróć uwagę, że mamy w tej chwili w wątku galimatias, bo Olgierd
    raczył był wyciągnąć na wierzch już trzecie pojęcia i pojawiła się:
    - działalność gospodarcza (co do której 7++ definicji jest, bo
    były kiedyś odszukane)
    - działalności zarobkowej (i IMO tu Olgierd ma rację, "zarobek" to
    z grubsza przychód, bo zmniejszenie straty też jest wartością
    dodatnią)
    - działaności zawodowej

    Pic w tym, że środkowe pojęcie ("zarobkowej") do niczego nie przyczynia
    się w kontekście konsumenckości (bo w określeniach dotyczących
    konsumentów nie ma odwołań do "zarobkowości", za to do "zawodowości"
    jest, więc darmowa zawodowa operacja ma coś do konsumenckości,
    a odpłatna "osobista" raczej nie ma) i jedynie zwiększyło zamieszanie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2011-09-07 10:10:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tak tez wlasnie zaczalem robic po tym jak przez zle dzialanie allegro
    > nagle sprzedaz na kilka dni zaczela o 100% spadac.
    > Co nie zmienia faktu ze zupelnie zezygnowac sie nie da (nie oplaca)

    Jeśli sprzedaż "zaczęła" spadać o 100%, to znaczy że nie sprzedałeś nic.
    Ciężko o takiej sytuacji napisać "zaczęła". Czy może jednak miałeś co innego
    na myśli?

  • 89. Data: 2011-09-07 10:14:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Sep 2011 11:51:15 +0200, Pendrive napisał(a):

    > tylko ze idac tym tokiem rozumowania mozna odmowic zwrotu (10 dniowego)
    > praktycznie kazdemu
    > kto kupujena allegro -nie na fakture

    Ale definicja konsumenta z ustawy o zwrotach jest nieco inna, niż z
    kc ;-)

  • 90. Data: 2011-09-07 10:27:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.09.2011 11:54), Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    > - działalności zarobkowej (i IMO tu Olgierd ma rację, "zarobek" to
    > z grubsza przychód, bo zmniejszenie straty też jest wartością
    [...]
> [...]
    > jest, więc darmowa zawodowa operacja ma coś do konsumenckości,
    > a odpłatna "osobista" raczej nie ma) i jedynie zwiększyło zamieszanie :D

    Olgierd przywołał komentarze, które choć same w sobie nie są wiążacym
    przepisem, to jednak jakiś związek z linią orzecznictwa w tym zakresie
    może mieć.

    Jeżeli akurat jakiś sędzia się przejmie przytoczonym komentarzem, bądź
    ma zbieżny z nim pogląd - to zarobkowość ma tu wiele do gadania.

    Tyle że nie zgodzę się że np. sprzedaż elementów majątku (dawno temu
    nabytych, odziedziczonych, generalnie używanych i już niepotrzebnych)
    jest działalnością zarobkową.

    p. m.