  • Data: 2020-03-29 11:18:23
    Temat: Re: Czy za pójscie na poczte bedziemy aresztowani?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 09:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Dawaj tu - pogadamy.
    > Ale fakt jest faktem ze mało scisła ta kwarantanna.

    Dobra, ale będzie bardzo długi post :)

    Nie wiem jaką pracę wykonujesz na co dzień, ale zgaduję, że skoro martwi
    Cię grupka gdzieś na osiedlu mieszkalnym, to nie zaglądasz do pewnych
    "ukrytych" rejonów świata, a jeśli zgadłem, to zapnij pasy :)

    Jak wiesz, rozporządzenia rządu odnośnie zgromadzeń dotyczą przestrzeni
    publicznej, nie dotyczą przestrzeni "służbowej", czyli zakładów pracy itp.,
    a co to oznacza? Oznacza tyle, że rozporządzenie działa tylko przez około
    3-5 godzin dziennie w "dni robocze", a z weekendami to można
    dyskutować długo... (u mnie na osiedlu "szczekaczka" nawołująca do zostania
    w domu drze się w dni robocze, ale w sobotę milczała, dzisiaj w niedzielę
    zapewne też, bo już by się darła, a jest cisza - logiczne?)

    Więc o co chodzi z tą przestrzenią służbową - wymyśliłem "ankietę"
    oceniającą zagrożenia w tej przestrzeni - zatem chcę ocenić "pozostałe godziny
    dnia roboczego", których rozporządzenie nie dotyczy - a jest ich typowo
    od około 8,5 do 12 (mało?).

    Przestrzeni roboczej dotyczą zalecenia GIS (czy takie zalecenia to obowiązujące
    prawo?): https://tinyurl.com/vqjxcbr
    Zalecenie te nie były zaostrzane, ani aktualizowane od paru tygodni (moja
    prywatna opinia: lepsze napisałby przedszkolak)...

    No to lecimy:

    Proszę przypisać do każdego punktu poziom zagrożenia zakażeniem koronawirusem
    (lub czymkolwiek podobnym przenoszonym drogą kropelkową) w skali 0-10:
    0=brak zagrożenia, 10=bardzo duże zagrożenie,
    założenie podstawowe: niema żadnych wytycznych dla ludzi (postępują jak zawsze,
    chyba że w danym punkcie określono inaczej)

    1) Zbiorowa szatnia, szafki na odzież ustawione przy sobie, jednorazowo w
    szatni przebiera się do 100 osób, czas przebywania większej grupy osób w szatni
    do 15 minut.

    2) Wspólny wieszak na odzież zewnętrzną w biurze, korzysta kilkanaście osób,
    niewiele miejsca na odzież, odzież najczęściej wieszana jest "jedna na
    drugiej", może być ponownie założona przed końcem pracy np. już po 2 godzinach

    3x) Korzystanie z cudzej odzieży roboczej lub odzieży wspólnej
    3a) odzież robocza wierzchnia (fartuchy, kamizelki)

    3b) kaski lub czapki ochronne pobierane z wieszaka (kto wchodzi ten bierze
    kask lub czapkę, a potem odkłada na wieszak i korzysta następny wchodzący)

    4) Praca przez 8 godzin w jednej parze płóciennych rękawic roboczych, nie
    zmienianych podczas przerw (posiłki, ubikacja), w międzyczasie ręce podlegają
    kilkukrotnej dezynfekcji

    5) Praca przez 8 godzin w jednej jednorazowej maseczce na twarz (najprostsza
    maseczka ochronna), nie określono postępowania z maseczką w czasie przerw na
    posiłki i toaletę (na czas nieużywania można ją pozostawić w dowolnym miejscu,
    w dowolny sposób)

    6) Pięć osób idących pieszo do pracy w grupie w odległości 1,5m

    7) Pięć osób jadących do pracy w jednym prywatnym samochodzie osobowym
    posiadającym 5 miejsc siedzących (do i z pracy, każdorazowo do 1 godziny jazdy)

    8) 100 osób idących do szatni korytarzem o długości 20m bez określonej
    odległości między osobami

    9x) Praca osób u których wystąpiły reakcje alergiczne i podrażnienia skóry
    dłoni wskutek częstego używania środków dezynfekujących (mniejsze lub większe
    uszkodzenia skóry i naskórka):
    9a) praca bez rękawic

    9b) praca w rękawicach płóciennych - jedna para na 8 godzin

    9c) praca w rękawicach płóciennych (wymiana rękawic po dezynfekcji rąk)

    9d) praca w rękawicach nitrylowych (wymiana przy uszkodzeniu rękawic)

    I to dotyczy setek tysięcy lub milionów ludzi każdego dnia - czy to "nieważne
    drobiazgi"? Mam jakieś osobiste zdanie, ale chcę usłyszeć/przeczytać zdanie
    innych, może zmienię własne...

    Pozdr-
    -Rowerex