  • 1. Data: 2020-03-25 07:36:09
    Temat: Czy za pójscie na poczte bedziemy aresztowani?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ani to zakupy, ani lekarz, ani pies z kotem (no może poza relacjami z panięką z
    łokienka).
    Fajnie teraz dla sądów i urzędów, wszystko doręczą zastępczo ;-)

  • 2. Data: 2020-03-25 12:23:09
    Temat: Re: Czy za pójscie na poczte bedziemy aresztowani?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ani to zakupy, ani lekarz, ani pies z kotem (no może poza relacjami z
    >panięką z łokienka).
    >Fajnie teraz dla sądów i urzędów, wszystko doręczą zastępczo ;-)

    Ale po odbior poleconego, czy w celu wyslania kartek na swieta ?

    To drugie to niezbyt, to pierwsze - wydaje sie, ze uzasadnione,
    szczegolnie, ze nie wiadomo co to ... moze skierowanie na kwarantanne
    :)

    Poza tym zostan w domu, to odbierzesz list od listonosza.
    A do urzedu wyslij elektronicznie :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-03-25 14:04:53
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 25 marca 2020 07:36:18 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Ani to zakupy, ani lekarz, ani pies z kotem (no może poza relacjami z panięką z
    łokienka).
    > Fajnie teraz dla sądów i urzędów, wszystko doręczą zastępczo ;-)

    W modelu włoskim pewnie tak. Zastanawia mnie, kto we Włoszech wyegzekwuje kary
    więzienia za naruszenie kwarantanny, jeśli będzie jakiś masowy bunt.
    Chyba, że będą Carabinieri zaczną używać źródła swojej nazwy na ostro.

    I ciekawi mnie, kto jako drugi w Europie wdroży ten model. Obawiam się, że to
    nieuniknione... A Polska? Jesteśmy na dobrej drodze - nad przepaścią i co
    tydzień po kroku do przodu....

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 4. Data: 2020-03-25 16:34:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.03.2020 o 07:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ani to zakupy, ani lekarz, ani pies z kotem (no może poza relacjami z
    > panięką z łokienka). Fajnie teraz dla sądów i urzędów, wszystko
    > doręczą zastępczo ;-)

    Jeżeli idziesz wpłacić w okienku grzywnę, że nie podałeś się
    kwarantannie, to nie powinni raczej robić problemów.

  • 5. Data: 2020-03-25 17:04:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 07:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ani to zakupy, ani lekarz, ani pies z kotem (no może poza relacjami z
    > panięką z łokienka).
    > Fajnie teraz dla sądów i urzędów, wszystko doręczą zastępczo ;-)

    na stronie
    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-
    zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem
    jest że można praktycznie wszystko ale po bożemu - we dwójkę bez
    trójkątów, chyba że w rodzinie;) Pytanie na ile interpretacje na
    oficjalnej rządowej stronie są obowiązujące;)

    Czy mogę wyjść na spacer do parku lub lasu, wyjść z dziećmi na plac zabaw?

    Przepisy odnoszą się do niezbędnych codziennych potrzeb. Do takiej
    kategorii można zaliczyć spacer czy wyjście do lasu, ale z zachowaniem
    ograniczeń odległości oraz limitu przemieszczających się osób
    (maksymalnie dwie osoby, z wyłączeniem rodzin). Zalecamy, aby
    ograniczać tego typu wyjścia do niezbędnego minimum. Ograniczenia
    dotyczą natomiast placów zabaw, które są miejscem gromadzenia się
    różnych osób, a tym samym wysokiego ryzyka zakażenia.

    Czy złamaniem obostrzeń jest samodzielne uprawianie sportu na zewnątrz,
    w tym rekreacyjna jazda na rowerze?

    Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych
    codziennych potrzeb. Do takiej kategorii można zaliczyć np. jednorazowe
    wyjście w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu
    odpowiedniej odległości od innych oraz o tym, że powinniśmy uprawiać
    sport w grupie maksymalnie dwuosobowej (nie dotyczy to jednak rodzin).

    Czy mogę biegać?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-03-25 17:11:06
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 25 marca 2020 17:04:19 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem
    > jest że można praktycznie wszystko ale po bożemu - we dwójkę bez

    Raz jeszcze: wożenie kilku znajomych jednym samochodem do pracy 5 dni
    w tygodniu - po godzinie w te i wewte - bynajmniej nie rodzinnie, a nawet
    pięciokąt, bywa, że są to różni znajomi, zależy jak padnie danego dnia.

    Szanowny Panie Premierze, czy ...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2020-03-25 19:39:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież to się stają główni roznosiciele :-o
    Od emeryta do emeryta z emeryturą, gotóweczka do rąsi...

    -----

  • 8. Data: 2020-03-25 20:00:32
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    https://youtu.be/-E-TjTSL7O4?t=155 czemu kilka lat temu nie było takiej paniki?

  • 9. Data: 2020-03-28 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@o...pl ...

    > I ciekawi mnie, kto jako drugi w Europie wdroży ten model. Obawiam
    > się, że to nieuniknione... A Polska? Jesteśmy na dobrej drodze - nad
    > przepaścią i co tydzień po kroku do przodu....

    Znajomi własnie opowiadali jak wychodzili z rodzina na spacer.
    Piekna pogoda, przy wejsciu do bloku ławeczka wiec oczywiście przy
    wejsciu komitet powitalny w postaci kilkuosobowej grupki nie tylko
    młodzierzy.
    Kwarantanna jego mac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 10. Data: 2020-03-28 18:54:02
    Od: r...@o...pl

    W dniu sobota, 28 marca 2020 16:59:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Piekna pogoda, przy wejsciu do bloku ławeczka wiec oczywiście przy
    > wejsciu komitet powitalny w postaci kilkuosobowej grupki nie tylko

    "Kwarantanna jego mac..." - czyli tragedyja narodowa by Rowerex:
    Występują:
    R:załoga radiowozu,
    G:kilkuosobowa grupka nie tylko młodzie(rz)y,
    B: Budzik (cichy obserwator)

    (kurtyna w górę!)
    R: Co to za zbiegowisko?! Jest zakaz! Kwarantanna! Rozejść się!
    G: Ależ panie władzo szanowny, toż to dezynwoltura! Spirytus i dezynwoltura!
    R. Dezyn.., dezyn-co? Spirytus? Hmmm, aaaa, czyste ręce - to byle szybko, ale
    potem rozejść się!
    (radiowóz odjeżdża, grupka nadal stoi)
    B: Kwarantanna jego mac...
    (kurtyna opada, Budzik dzwoni)