  • 391. Data: 2006-06-30 11:50:13
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <n...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

    > Dlaczego nie jest?

    A dlaczego miałoby być?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 392. Data: 2006-06-30 14:33:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Dokładnie. Niektórzy okopali się na swoich pozycjach i nawet z robienia
    > kopii dokumentu kserokopiarką zrobiliby działalność twórczą chronioną
    > prawami autorskimi (bo przecież wykonawca kopii decyduje, w którą stronę
    > dokument podłożyć, a i kontrast można na kserokopiarce ręcznie ustawić).

    Przeczytaj prawo autorskie. I zastanów się jaką bzdurę walnąłeś.

  • 393. Data: 2006-06-30 14:34:32
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > A dlaczego miałoby być?

    Bo jest przejawem działaności artystycznej.
    Jak napiszę gdzieś, że postać na zdjęciu ma być na środku i patrzeć w
    aparat, to jak zrobisz takie zdjęcie to nie podlega ono już prawu
    autorskiemu?

  • 394. Data: 2006-06-30 15:30:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Przeczytaj prawo autorskie. I zastanów się jaką bzdurę walnąłeś.

    Nie. To Ty i Adam doprowadzacie sytuację do absurdu. Jeśli zrobienie zdjęcia
    legitymacyjnego jest aktem twórczym o indywidualnym charakterze, to takim
    samym aktem twórczym jest pomalowanie pokoju, zrobienie kserokopii czy
    wyregulowanie gaźnika. I nie wytykaj mi tu artykułu czwartego ustawy - jeśli
    podążając tokiem Twojego rozumowania aktem twórczym jest samo wykonanie
    zdjęcia legitymacyjnego, to podobnym aktem twórczym jest wykonanie
    kserokopii dokumentu - i to, że sam dokument nie jest chroniony prawami
    autorskimi nie ma nic do rzeczy - dziełem 'sztuki' jest artystycznie
    wykonana kserokopia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 395. Data: 2006-06-30 15:53:54
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > kserokopii dokumentu - i to, że sam dokument nie jest chroniony prawami
    > autorskimi nie ma nic do rzeczy - dziełem 'sztuki' jest artystycznie

    Robienie zdjęcia legitymacyjnego przez zawodowego fotografa jest aktem
    twórczym. Od innych zdjęć przez niego robionych różni się tylko jednym
    szczegółem. Ustawieniem głowy.
    Jeśli artysytcznie wykonasz kserokopię, to jak najbardziej będzie to
    dzieło. Zależy jak artystycznie sie do tego przyłożysz.
    Przejdź się do jakiejkolwiek galerii sztuki i zobacz, że artystycznie
    poukładnych parę kamieni z podwórka, tudzież porozrzucanych w nieładzie
    narzędzi codzinnego użytku stanowi sztukę.
    Proponuję jakąkolwiek galerię sztuki współczesnej, albo objerzenie
    "Misia" i dowiedzenia się co to jest treblinka.

  • 396. Data: 2006-06-30 16:32:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał:

> [...]
    > Proponuję jakąkolwiek galerię sztuki współczesnej, albo objerzenie
    > "Misia" i dowiedzenia się co to jest treblinka.

    Cóż... Akurat 'Nośnik treblinek' to nie w 'Misiu' tylko w 'Nie lubię
    poniedziałku'. Ale w sumie tytuł komedii nie ma znaczenia - i tak widzę, że
    kompletnie nie zrozumiałeś ironii w niej zawartej. Z mojej strony EOT - nie
    mam zamiaru próbowac przekonywać osób nie przyswajających argumentów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 397. Data: 2006-06-30 17:05:35
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Cóż... Akurat 'Nośnik treblinek' to nie w 'Misiu' tylko w 'Nie lubię
    > poniedziałku'.
    No, z filmów jesteś lepszy niż z prawa autorskiego.

    Ale w sumie tytuł komedii nie ma znaczenia - i tak widzę, że
    > kompletnie nie zrozumiałeś ironii w niej zawartej. Z mojej strony EOT - nie
    > mam zamiaru próbowac przekonywać osób nie przyswajających argumentów.

    Bo argumenty są do bani.

  • 398. Data: 2006-06-30 19:50:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 29 Jun 2006 23:41:34 +0200, miron19j <m...@g...pl>
    wrote:

    >a czy tego określają jakieś przepisy? co i jak ma być na zdjęciu?
    >OIDP lewy półprofil, z odsłoniętym uchem itd
    >jeżeli tek, to nie jest działalność twórcza

    Czy według Ciebie, przy fotografii tworzenie kończy się na kadrowaniu?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 399. Data: 2006-06-30 19:51:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006 17:30:12 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:
    >Nie. To Ty i Adam doprowadzacie sytuację do absurdu. Jeśli zrobienie zdjęcia
    >legitymacyjnego jest aktem twórczym o indywidualnym charakterze, to takim

    Nie jest. Może być.

  • 400. Data: 2006-06-30 19:52:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006 13:50:13 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    >A dlaczego miałoby być?

    Bo tworzone jest coś, czego wcześniej nie było. To coś, może miec
    indywidualny charakter.